Po Maďaroch prišla na rad krása.
Krása Pod lampou.
Krása dostala zabrať. Dokonca sme sa dozvedeli, že krásy je stále menej, že vnímanie krásy upadá.
Nevidel som celú reláciu, lebo som sa do noci zaoberal krásou na Hlavnom námestí. Krásnu modelku Pod lampou som na šťastie stihol. Bola úžasná. Pred obrazovkou mi nabiehali zimomriavky a podlamovali sa kolená. Ešte že som sedel, inak môj pád by bol 100% istý. Túžil som po modelke. Túžil som ju okamžite nakresliť, nevyretušovanú, nenamaľovanú. Modelka mala tak krásne oči, tak nádherne tvarované ťažké viečka, tak jemný očarujúci úsmev až ma mrazilo. Modelka musela odpovedať podozreniam Pištu Hríba. Odpovedala až neuveriteľne úprimne, aj keď v relácii bola reprezentantom sveta modeliek, modelingu, reklamy, obchodu. Modelka povedala, že trend, ČO BUDE KRÁSNE na celom svete, určuje pre dnešný svet zopár zamindrákovaných, škaredých, zlých ľudí. Rozhodnutie tých pár oblúd, musí akceptovať denne každý, inak má smolu.
Nuž tak smolu máme…
V relácii mi nesmierne chýbal hlas architektov, keďže architektúra je matkou umení a teda aj krásy. Snáď som ich len nestihol. Snáď architektov bolo Pod lampou plno. Snáď mali architekti hlavné slovo hneď na počiatku Pod lampou. Neviem…
Včera som sa dozvedel, že končí Prior s Kyjevom a aj Šimečka.
Prvá správa o zbúraní komunistickej Prior-mánie v Bratilave ma nesmierne potešila, druhú som už čakal dávno.
Logo boľševika - Prior, stavali komunisti v Bratilslave 20 rokov. Prior slávnostne otvorili sám Gustáv Husák, za prítomnosti pionierov, obrnených transportérov a nákupuchtivého Slovenska. Čoskoro logo padne. Konečne sa zacelí rana boľševika menom Prior, ktorú dostala nielen Bratislava. Priorové monštrá osadil komunista, napríklad aj na krásnom gotickom námestí v Jihlave. Priorové monštrá rozosial po celom Československu. Bratislava môže oslavovať. Až zbúraním Prioru svitne konečne nádej na postupný odklon od boľševického myslenia. Architektúra je totiž svedectvom doby…
Šimečka uteká z redakcie.
V ruke má štafetový kolík a na nohách tenisky. Tak Šimečku aspoň nakreslil s potom na tvári Shooty. Čakal som, že nám aspoň slovko, dve na rozlúčku Šimečka napíše.
Nenapísal.
Šimečka pokračuje v tradícii mlčanlivého rušňovodiča, ktorú sám zaviedol. Frigo na mašine, bez zmyslu pre humor aj proporciu. V nemom filme bolo mlčanie logické, v mienkotvornom denníku voličov súčasnej opozície zarážajúce. Končí éra rušňovodiča volajúceho po zmene. Zmena je tu aj keď, sa nejedná o zmenu podľa gusta znudených ľavicových intelektuálov. Čo so zmenou, ktorá podľa všetkého bude na Slovensku trvať najmenej osem rokov, dnes vie na Slovensku málo kto.
Jedno je isté, končí éra skupinkového šialenstva.
Šimečka chcel zmenu a k nástupu zmeny aj výrazne prispel.
V čase Šimečku zostalo SME mienkotvorné, aj keď programovo išlo proti názorom väčšiny svojich čitateľov – voličov súčasnej opozície.
Nuž tak.
Zostáva Šimečkovi poďakovať a zároveň sa ho aj zastať.
SME bolo silnou opozíciou Dzurindovej vláde. Určite nešlo o populistickú, hlúpu a vyprázdnenú opozíciu zo strany SME, aj keď často išlo o jednostrannú opozíciu, ktorá v plnej miere hrala do karát dvojici maxi populistov Robertovi Ficovi a Zuzane Martinákovej.
Silnú, múdru, rozhľadenú kritiku aj dnes opozícia potrebuje. Opozícia potrebuje kritiku, ktorá bude v kontraste s populizmom a hlúposťou vlády Roberta Fica .
Veľa šťastia Martin a vďaka…
Beh na dlhej trati pokračuje…
Vonku je stále krásne slobodne.
Slobodne krásne.
Zázračné čučoriedkove leto, plné krásnych čučoriedok ešte stále trvá.
Majte sa radostne priatelia a príďte za mnou na Hlavné námestie.
Teším sa na vás.
Váš funkey – Peter Horváth
Funkey town 29.9.2006