Ružové okuliare pri predaji nehnuteľnosti

Zrejme každý maklér bude nasledujúci scenár dobre poznať... Chystáte sa na náber nehnuteľnosti. Nestrieľate naslepo, mierite ku klientom, ktorí Vás poznajú, dokonca na Vás majú aj odporúčanie od svojich známych. Všetko ide hladko, majitelia sú príjemní a ochotní, ich nehnuteľnosť je zaujímavá... Všetko sa ale zmení pri otázkach týkajúcich sa ich cenovej predstavy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Všetci vieme, že niektorí klienti sa na svet pozerajú cez ružové okuliare. O to viac, keď sa jedná o predaj ich nehnuteľnosti. Najčastejším dôvodom je ich "emocionálne puto" k ich doterajšiemu domovu (spoločná história, rozšírenie rodiny, výchova detí, vykonané rekonštrukcie a rôzne vylepšenia).

Vieme však, že emocionálne puto nie je viditeľné v reálnych podmienkach samotného predaja. Fakt, že nehnuteľnosť je ideálna pre jej majiteľov neznamená, že záujemca to bude vnímať rovnako. Pohľad predajcu a kupujúceho na nehnuteľnosť nebude nikdy rovnaký.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Častokrát si predajcovia myslia, že za predaj svojej nehnuteľnosti musia získať konkrétnu sumu, ktorú potrebujú. Vychádzajú zo svojich finančných potrieb a nie z reálnej trhovej hodnoty svojej nehnuteľnosti.

V týchto prípadoch budete z ich strany počuť nasledujúce argumenty:

- "Vami odporúčaná predajná cena je veľmi nízka, iní makléri nám povedali, že svoju nehnuteľnosť môžem predať za vyššiu sumu,"

- "nemôžem ísť pod cenu,"

- "naša nehnuteľnosť je krajšia (lepšia) ako iné na trhu, preto za ňu musíme chcieť viac",

- "na nehnuteľnosti sme urobili veľa vylepšení, preto by mala byť jej cena vyššia",

- "pred dvoma rokmi sused predal taký istý byt ako je náš za sumu (), preto aj my chceme túto sumu",

SkryťVypnúť reklamu

- "za svoju nehnuteľnosť musím dostať toľko peňazí, aby som si mohol dovoliť kúpiť inú nehnuteľnosť".

Pri tomto postoji si vlastníci neuvedomujú oveľa vážnejšiu skutočnosť: tým, že budú trvať na vysokej cene, môžu prísť v dlhodobom časovom horizonte o viac peňazí. Je nereálne, aby im niekto za ich nehnuteľnosť zaplatil viac, ako "musí". V dnešnej dobe sú kupujúci všeobecne lepšie oboznámení so situáciou na realitnom trhu a oveľa lepšie aj poznajú ponuku nehnuteľností a ich cenové rozpätie. Preto každú nehnuteľnosť z nereálne nafúknutou cenou budú ignorovať.

A čo by ste mali urobiť ak narazíte na takýchto klientov? Cieľom makléra nie je presviedčať vlastníkov, že ich nehnuteľnosť nie je taká pekná alebo dobrá, ako si myslia. Musíte im ale ukázať skutočnú situáciu na realitnom trhu a vysvetliť im, ako realitný trh naozaj funguje. Využite všetky dostupné dokumenty ako je tržná analýza, grafy, znalecký posudok, zoznam zrealizovaných predajov za posledné obdobie a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

Vysvetlite im dôvody, prečo potencionálni záujemcovia nebudú akceptovať nimi nastavenú cenu, ale len skutočnú trhovú cenu.

Peter Kollár

Peter Kollár

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Certifikovaný partner predaja 2. stupňa RE/MAX Slovakia, maklér realitnej kancelárie RE/MAX Duo v Prešove."Ak uspejete iba raz, môže to byť náhoda. Pokiaľ uspejete dvakrát, môže to byť šťastie. Pokiaľ uspejete trikrát, tak vďaka usilovnosti a pracovitosti." (Normandské príslovie) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

275 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,085 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu