Pripravte sa na pomoc odborníkov. Oplatí sa to.

Keď sme sa nasťahovali pred niekoľkými rokmi do nového bytu učili sme sa žiť s novými radosťami ,ale aj s problémami , ktoré tam na nás čakali . Problémy sme sa snažili riešiť od začiatku hlavne pomocou servismanov jednotlivých firiem .  Verili sme dborníkom. V byte kúrime nezávislým plynovým kotlom. Každý rok sa na kúrení objavil “malý” problémik , ktorý “odborne” riešili servismani z okolia . Vždy som sa im snažil popísať vznik problému a aj jeho prejavy . Dnes viem ,že to tí “najväčší značkový odborníci “ nepotrebujú . Ich príprava v servisných centrách je zameraná pravdepodobne iným smerom ako počúvať užívateľov. Pri problémoch  doporučovali hlavne kúpu nového kotla s cieľom presadiť lepší výrobok svojho “ sponzora”  , prekopanie podlahy a urobenie nového rozvodu vykurovacej vody v byte firmou , ktorá je najlepšia a môžu mi to zariadiť ….. , výmenu riadiacej jednotky kotla , ktorú môžu cez niekoho známeho zohnať …… ,atď. Najnákladnejšie úpravy som doteraz vždy zamietal . Riadiacu jednotku mi menili dvakrát , vždy krátko po skon

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

 Predvčerom popoludní  sa u nás doma zopakoval “každoročný” problém s kúrením. Podarilo sa mi chvíľkovo plynový kotol spustiť ,ale klasická hra s ovládacími gombíkmi , ktoré som vždy u servismanov videl , neviedla k vyriešeniu problému.  Včera ráno bolo v byte ledva 16 C a kotol znovu nekúril . Zavolal som na telefónne číslo servismana , ktorý sa mi javil pred dvomi rokmi ako človek vnímavý. Ani jeho návrhy na podstatné zlepšenie stavu s kúrením som však vtedy neprijal . Včera som však volal s odhodlaním , že už po tejto zime do tých jeho návrhov asi budeme musieť investovať  . Ozval sa mi odkazovač : “ Som na dovolenke zavolajte v pondelok”. Nemal som chuť prežiť víkend v chladnom byte a preto som zavolal  na čísla autorizovaných servismanov z iného regiónu sľubujúcich na internetových stránokach opravu do 24 hodín. Vyvetlil som podrobne správanie sa kotla a na ďiaľku som počul znovu každoročné doporučenia o potrebnej výmene riadiacej karty , ktorú však momentálne akože nemajú , ale dala by sa zohnať niekde cca 100 km od môjho bydliska ,ale to si tam musím zavolať , pretože take veci sa nedržia na sklade ,.........., o pravdepodobnej potrebe nahradiť starý kotol novým , pretože tento náš typ je už bez náhradných dielov ........, atď. Prísľub na možnej opravu kotla začiatkom budúceho týždňa sa mi však nepáčil . 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nezostávalo mi nič iné len začať rozmýšľať. Venoval som čas prejavom chyby , ktorá sa vyskytla v chode kotla. Oboznámil som s mojimi “ laickými “ závermi o možnej príčine aj regionálneho servismama  , ktorý ma upozornili , že do mnou indikovaného potenciometra na reguláciu teploty, ktorý som začal považovať za zdroj problémov , nesmie nikto iní ako oni siahať , pretože ten sa nikdy nekazí . Chyba je určite niekde inde a mám počkať do budúceho týždňa . Nedalo mi a zavolal som aj na servismamnov  mimo regiónu.  Pesnička stále tá istá . 

 Jeden z nich sa mi však začal páčiť . Bol však od nás vzdialený viac ako 200 km .Napriek tomu prejavil ochotu v prípade potreby docestovať ak nenájdem iného ochotnejšieho servismana. Podľa hlasu seriózny starší pán moju “ potenciometrovú teóriu”  podporil , aj keď podľa neho potenciometer nikdy nebol problémom a to vymenil na kotloch už niekoľko tisíc riadiacich jednotiek . Výmenu potenciometra klasickým elektrikárom nevidel ako problémovú  , pretože nejde o zásah , ktorý by mohol vyvolať nefunkčnosť kotla ( aspoň vylúčime  jeden z málopravdepodobných zdrojov chyby ) a tak som si zavolal odborníka elektrikára . Ten sa hneď chytil. Meracím prístrojom urobil test jeho funkčnosti a skonštatoval vysokú pravdepodobnosť chyby potenciometra. Zistiť parameter potenciometra podľa označenia ( chýbali základné charakteristiky) však nebolo ľahké a tak nám poradil znovu ten starší pán . Zohnali sme v obchode ani nie za 1EURO potenciometer správnych parametrov…… 

SkryťVypnúť reklamu

 Včera večer som už sedel v teple a dnes ráno už môžem na 100% povedať , že po niekoľkých rokoch kotol funguje tak , že v byte je teplo podľa toho ako si nastavím  potenciometer a priestorový regulátor teploty a to aj bez toho aby som menil kotol, rozkopal podlahu,alebo menil riadiacu dosku, pravdepodobne len  preto , že je už po záruke. 

 

 Dnes už viem povedať , že rady a kroky “odborníkov “ nie vždy musia mieriť  k vyriešeniu problému . Apreto sapripravte na pomoc odborníkov. Oplatí sa to. Nakoniec možno zistíte , že nie ste o nič menším odborníkom. Rozdiel je len v tom , že Vy ste neboli v servisnom centre školený na to ako sa robí ich " bussines ". Česť výnimkám.

Peter Oslanec

Peter Oslanec

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som otcom blogera. Z jeho blogov som sa veľa dozvedel o jeho vnútornom živote. Rád by som ponúkol podobnú šancu aj jemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

713 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

50 článkov
SkryťZatvoriť reklamu