Príkladov by každý, kto cestuje vlakom mohol uviesť viac, tak len niečo na zamyslenie. Dajme tomu, že sa rozhodnete ísť v sobotu na výlet do Tatier zo západného Slovenska. Prvý vlak je zo staníc, kde nestojí IC, až rýchlik 601 Horalky Sedita z príchodom do Popradu 10.35. „Prípojný" vláčik do Tatier odchádza z Popradu 10.29! Ďalší ide o hodinu. A takto sú v rámci „taktu" vlaky vedené celý deň. Príchody rýchlikov od Bratislavy vždy v 35 minútu a odchody do Tatier 6 minút predtým. V minuloročnom grafikone prichádzali rýchliky od Bratislavy v 29 minútu a vláčiky do Tatier odchádzali v 37 minútu. Čiže toto sa ozaj vydarilo. Môžete sa pokochať krásami popradskej stanice. Ani IC Vám nepomôže, lebo jednak na neho nie sú vedené prípoje a prichádza do Popradu v 31 minútu, čiže dve minúty po odchode vláčika do Tatier.
Na ceste naspäť, síce prípoje sedia, ale posledný rýchlik smerom „dolu" ide o 17.18 -Okay elektro, čo je podľa mňa skoro. To ale nie je tohtoročná novinka.
Toto je v Tatrách dlhodobý problém, akurát raz to pokazia na príchode, raz na odchode, raz smerom Od Košíc, potom od Bratislavy. Pritom, keď si pozriete príchody a odchody rýchlikov do Popradu, tak najideálnejšie príchody a odchody tatranských vláčikov by bol okolo celej hodiny. Ale príde na to niekedy niekto kompetentný?
No ale nemusíme cestovať len na výlet. Ak napríklad cestujete od Žiliny rýchlikom a potrebujete prestúpiť na Galantu, či Nové Zámky, tak zase budete hodinu obhliadať trnavskú stanicu. Rýchliky prichádzajú v 33 minútu a „prípoje" na Galantu odídu v 28 minútu. Čo tiež nie je tohtoročná novinka, ale ani žiadna náprava sa nekonala. (Poznámka: pred dvomi rokmi odchádzali vlaky do Galanty v 38 minútu).
Viem, že sa nedá každému vyhovieť, ale toto sú podľa mňa do očí bijúce veci. Dalo by sa písať ešte veľa, ale načo. Veď cestujúci nadávajú a vlaky jazdia podľa taktu a nie podľa logiky. Ale buďme radi, že ešte niekde jazdia.