V článku (http://www.pnky.sk/samosprava/vlaky-regiojet-zastavia-v-piestanoch-iba-na-zavolanie/ ) sa píše, že vzájomné jednanie mesta a spoločnosti Regiojet neprinieslo úspech a spomínané vlaky v Piešťanoch zastavovať nebudú. Ale „zástupca súkromného prepravcu povedal, že v Piešťanoch ponúknu tzv. zastávky na zavolanie. V prípade záujmu skupiny minimálne 15 ľudí, ktorí by si rezervovali cestovné lístky s predstihom na webovej stránke spoločnosti alebo telefonicky, vlak v našom meste zastaví.“
No skúsme si takúto situáciu predstaviť v praxi. Chcem ísť na vlak Regiojet z Piešťan, tak najskôr musím zohnať ešte 14 ľudí, ktorí tu v daný deň a hodinu so mnou nastúpia tiež. Kocúrkovská predstava. Alebo pôjdem trebárs zo Žiliny a chcem vystúpiť v Piešťanoch, tak bude cestou vo vlaku obchádzať jednotlivé vagóny s otázkou, či sa nenájde niekto, kto by so mnou vystúpil? Alebo ako si mám s predstihom rezervovať na webovej stránke lístok do stanice, ktorá nie je v cestovnom poriadku ? Nejako mi to nesedí.
Po nahliadnutí do tzv. konečnej verzie grafikonu vlakovej dopravy od decembra 2014 zistíte, že spomínané vlaky sa na cestovanie ráno do práce, kde by sa našlo dosť ľudí s požiadavkou zastavovať v Piešťanoch, vôbec nehodia, pretože v tom čase Regiojet nechodí. V návrhu nového grafikonu má ísť prvý Regiojet cez Piešťany na Bratislavu o 8.12 a ten tu ako jediný má plánované zastavenie, ak by aj nie je, to na na cestu do práce neskoro. Ďalšie tu plánované státie nemajú, ale majú prechádzať cez Piešťany približne v časoch 9.20,15.20 a 21.20. V opačnom smere na Žilinu tu nemá plánované zastavenie ani jeden vlak Regiojet. Škoda, že Regiojet nevyužil nepochopiteľné medzery v grafikone na tejto trati a nejde vlak ráno na Žilinu, lebo z Piešťan ide prvý rýchlik až o 6.52, čo je pre dochádzajúcich do práce, napríklad do Trenčína, neskoro. A zase napríklad večer sa z Piešťan do Bratislavy po 21 hodine, kedy ide posledný vlak už nedostanete. Ale taktiež napríklad z Popradu na západ Slovenska máte poslednú šancu cestovať o 17.31 (klasický rýchlik) a 18.36 IC vlak, ktorý ale nestojí v každej rýchlikovej stanici a nie sú od neho prípoje. Takže tu by asi mnohí z nás ešte ďalší vlak privítali.
No ale inak, keď sa pozrieme na navrhovaný grafikon, tak spoločnosť Regiojet nasadila na trať Bratislava – Košice 4 páry vlakov (3 až do Košíc a jeden do Martina) a šesť z ôsmich vlakov majú odchody nastavené tak, že idú v tesnom závese (5-15 minút) za, alebo pred vlakmi Železničnej spoločnosti. Čiže žiadne plátanie medzier v časoch, kedy štátny prepravca nepremáva. To môže mať len dva významy. Buď je to nastavené tak preto, aby štátny prepravca postupne vycúval z týchto časov, lebo konkurenčne nemusí stíhať, alebo Regiojet bude prepravovať platiacich cestujúcich a štátny prepravca zadarmo študentov, dôchodcov a bezdomovcov.
Je mi jasné, že Regiojet neprišiel na Slovensko kvôli Piešťanom, i keď : „Máme záujem zahrnúť do grafikonu aj Piešťany. Pre nás by to bol okrem iného skvelý marketingový ťah v našej domovskej krajine, veď v Čechách ste medzi kúpeľnými mestami pojmom“, ale so zastavovaním na nejaké „zavolanie“ je to riadne prepísknuté a aj načasovanie odchodov v celom kontexte grafikonu dosť nepochopiteľné, alebo práve pochopiteľné.....