Cesta z práce, ako to u mňa väčšinou býva, bola aj v piatok vlakom. Pre pracovné povinnosti som nestihol skorší osobný vlak, či ako sa honosne teraz nazýva nový typ vlaku Regionálny expres. Inak mal by sa volať Historický, lebo je to prehliadka tých najstarších vozňov aké majú železnice k dispozícii. No ale k veci. Musel som ísť na rýchlik, ktorému sa radšej v piatok vyhýbam, lebo býva neskutočne natrieskaný. Ale nevadí. V stanici Leopoldov už meškajúci rýchlik R 611 zostal stáť a nie a nie odísť. Automatické vyhlasovanie vlakov nám neustále opakovalo na akom nástupišti a akej koľaji sa nachádzame a cez ktoré stanice ešte pôjde. Teda ak sa pohne. Ako sme sa po čase dozvedeli od sprievodcu, ktorý prechádzal po nástupišti vraj pokazená „mašina“. Čo už, stáva sa. Lenže práve v takýchto situáciách sa prejaví úroveň slovenských služieb. V pohode vypravili osobný vlak, bez toho, žeby upozornili cestujúcich, že tí čo cestujú po Nové Mesto nad Váhom ho môžu využiť. Výpravca, ktorý má v Leopoldove len okrasnú funkciu sa na to v pohode pozeral. Žiadne hlásenie neprišlo, iba stále dokola sa opakujúce hlásenie na ktorom nástupišti stojíme a kam ešte ideme. No a po 10-tich minútach sa postupné zvyšujúce meškanie pre náš vlak hlásili tiež. Sprievodcovia netušili koľko to bude trvať a výpravca sa radšej schoval (bolo dosť horko). Najzaujímavejšia situácia vznikla, keď (našťastie k tomu istému nástupišťu – tu ešte majú rezervu, môžu to nabudúce aj viac pohnojiť) prišiel už ďalší rýchlik našim smerom R 701. Na otázky cestujúcich, ktorý vlak pôjde skôr sprievodcovia oboch vlakov len krčili ramenami, vyhlasovanie stále to isté dokola. Tu už chýbalo len na elektronickú tabuľu napísať kurzy na stávky, ktorý vlak pôjde skôr. Napríklad R 701 1,40 a R 611 2,20. A tak cestujúci stáli na nástupišti a rozhodovali sa pre tip, kam nastúpiť. Až automatické hlásenie, že rýchlik 701 je pripravený na odchod výrazne zvýšilo jeho kurz. Škoda, že prišlo, keď už sa takmer rozbiehal.
No rozdelenie železníc na tri spoločnosti skutočne prináša svoje ovocie. Ľavá ruka nevie čo robí pravá, nikto nevie podať kompetentnú informáciu, straty sa zvyšujú a nervy tečú. Ešte že v spoločnosti, ktorá mala prinášať zlaté vajcia, v Cargu majú dobrých matematikov. Vagóny predajú za nižšiu cenu, za akú si dve tretiny z nich v konečnom dôsledku prenajmú. No úžasná krajina toto. Myslím, že potom čo niektorá zahraničná cestovka ponúka výlet do rómskych osád, nie je ďaleko ponuka nejakej cestovky, že Vás zvezie v piatok, či nedeľu slovenskými železnicami. Klientov čaká úžasné dobrodrodružstvo.