Na telefóne ešte v záruke sa mi stalo, že jedného krásneho dňa mi v nabíjačke zostal konektor. Jednoducho môžete mať telefón aký chcete, na každom sa vyskytujú tzv.....aby som neporušil kódex blogera nazvem to „kazítka" . Má to lepší názov. Ale k veci. Malá drobná vecička, ktorá má byť v telefóne zrazu bola v mojej ruke. Telefón v záruke, tak som sa vybral do predajne. Vzali, zaevidovali a že keď opravia sa ozvú smskou. Vraj do mesiaca. Neprešli hádam dva týždne, keď mi prišla sms : „Vážený zákazník, Vaše zariadenie si môžete vyzdvihnúť v Telekom-Centre, v ktorom ste ho odovzdali na opravu." Tí sú pružní, pomyslel som si a vybral sa pre mobil. Tam mi však úsmev na tvári zmrzol, keď mi pracovník prečítal vyjadrenie servisu : „MT vykazuje mechanické poškodenie v oblasti ( USB konektor), MT nespĺňa predpoklady a podmienky záručnej opravy. Platená oprava je možná výmenou USB konektoru v cene 43,81 €." Nechápal som, k telefónu som sa správal štandardne, nabíjal som klasicky, netelefonovával som počas nabíjania, lebo šnúra bola tak krátka, že by som musel ležať pri zástrčke, ani som netancoval s telefónom pripojeným k nabíjačke indiánske tance, žeby som s ním mával nad hlavou. Neviem potom o čom je záruka. Telefón som nedával opraviť, že by mi spadol a poškodil sa, jednoducho táto porucha sa vyskytla pri bežnej činnosti.
Takúto ponuku som odmietol a v myšlienkach so slovníkom, ktorý tu tiež nebudem opisovať, aby som dodržal spomínaný kódex, som zašiel s telefónom do servisu sám, kde mi oznámili, že konektor vymenia za 17 € ! Čiže ako dlhoročný zákazník som od Telekomu dostal ponuku 2,5 krát drahšiu ako od firmy - servisu, kde ma videli prvý krát. No ďakujem pekne za také služby !
Keď som prišiel domov zistil som v preberacom protokole z predajne Telekomu, ktorý mi dali až teraz, že pri odovzdaní telefónu zákazník nepožadoval zálohu dát z mobilu a teda súhlasí so stratou dát. Má to len jednu chybičku krásy, že sa ma na to nikto nepýtal. Ja som si síce ešte pri kapacite batérie 1 % dáta dom zachránil, lebo potom bol už pri spomínanej chybe nenabíjateľný a teda nepoužiteľný, ale uvádzam to ako poznámku pre tých, čo sa im nič také ešte nestalo, aby vedeli, že na to majú nárok.
V televízii sa reklamy mobilných operátorov objavujú veľmi často a to niečo stojí. No a niekto to musí zaplatiť. Samozrejme zákazníci. Takže v zmysle sloganu „Zažime to spolu" môžem povedať, ďakujem zažil som a nepáčilo sa mi. Nuž ale čo, zvykli sme si na mobily, digitálne televízie a iné vymoženosti a našim operátorom tečú zisky aj z takýchto „kvalitných" služieb pre zákazníka. No a keď výrobcovia do týchto zariadení ešte vedia namontovať spomínané „kazítka" - to sa inak zarába.