NIO je jednou z najväčších a najznámejších čínskych spoločností vyrábajúcich elektrické vozidlá. Vy-rába automobily a začala aj nový skúšobný projekt vysokorýchlostných výmenných staníc batérií pre elektromobily. Najväčším prelomom pre spoločnosť však bola pravdepodobne úspešná integrácia ich výrobkov do Nórska, Spojeného kráľovstva a Spojených štátov. V Apmefx sme sa rozhodli urobiť analýzu spoločnosti NIO, pretože sa nám zdala veľmi zaujímavá a inovatívna.
Skúška vysokorýchlostných staníc na výmenu batérií pre elektrické vozidlá
Spoločnosť NIO začala v Číne testovať rýchlejšie a efektívnejšie stanice na výmenu batérií, pretože jej cieľom je, aby sa táto technológia stala životaschopnejšou ako technológie rýchleho nabíjania kon-kurenčných výrobcov elektromobilov. Stanica NIO Power Swap Station 3.0 má kapacitu až 21 batérií a dokáže vymeniť batériu za menej ako päť minút. Výmena batérií by mohla znížiť zaťaženie elektric-kých sietí v čase nabíjacích špičiek, ale uskutočniteľná by bola len vtedy, ak by sa batérie viac štan-dardizovali. NIO je jedným z mála výrobcov elektromobilov, ktorí vsadili na výmenu batérií ako hlav-nú možnosť napájania, a ich konkurent, spoločnosť Tesla, uviedol, že výmena batérií je plná problé-mov a nie je vhodná na široké použitie, preto sa spoločnosť skôr zameriava na svoje supernabíjanie, ktoré umožňuje nabiť vozidlo s dojazdom 200 míľ za 15 minút.
NIO však plánuje, že do konca roka bude mať na celom svete 2 300 staníc na výmenu batérií. K 23. marcu ich bolo v prevádzke 1 323 a v tomto roku chcú mať v prevádzke 900 najnovších výmenných staníc. Podľa Shen Fei, senior viceprezidenta spoločnosti NIO pre správu napájania, takmer 60 % energie doplnenej pre vozidlá NIO vo februári bolo prostredníctvom výmeny batérií, zatiaľ čo 23 % bolo z domácich nabíjačiek. Len menej ako 10 % používateľov NIO využívalo verejné nabíjačky, zatiaľ čo 80,5 % energie dobitej zo 14 000 nabíjačiek NIO v celej krajine bolo určených pre používateľov, ktorí nie sú členmi NIO, vrátane vozidiel Tesla a BYD.
Prehľad akcií NIO
Akcie spoločnosti NIO boli primárne kótované na newyorskej burze cenných papierov, minulý rok však požiadali o sekundárne kótovanie v Hongkongu. V USA sa akcie obchodujú pod značkou "NIO". Cena akcie je v súčasnosti na úrovni 8,93 USD, čo sa zdá byť veľmi dobrým vstupným bodom, pretože najvyššiu cenu dosiahla v januári 2021, keď bola ocenená na 57 USD za akciu. Potom nastal pomer-ne veľký pokles, zdá sa však, že spoločnosť sa neustále vyvíja a snaží sa o nové zlepšenia. Trhová kapitalizácia spoločnosti NIO je v súčasnosti na úrovni 14,76 miliardy USD.

Zaradené na zoznam 3 akcií EV, ktoré môžete kúpiť
Investorplace zverejnil zoznam 3 EV akcií, ktoré môžete kúpiť pre 100 % zisk. Do zoznamu boli zara-dené: Tesla, Solid Power a NIO. V prípade posledného z nich bolo vysvetlenie, že akcie NIO za po-sledných šesť mesiacov klesli o 60 % , čo investorov sklamalo. Napriek tomu sa niektorí domnievajú, že riziko poklesu je obmedzené a existuje potenciál, aby sa akcie v nasledujúcich 12 mesiacoch ob-chodovali za 20 USD. Tržby spoločnosti NIO v roku 2022 vzrástli o 37,2 % , ale marža na vozidlách sa znížila o 640 bázických bodov na 13,7 %. Očakáva sa, že dodávky vozidiel a marže zostanú v roku 2023 nízke. Spoločnosť NIO však ukončila rok 2022 s hotovosťou a ekvivalentmi vo výške 6,6 miliardy USD, čo poskytuje flexibilitu pre medzinárodnú expanziu a vývoj produktov. Spoločnosť NIO plánuje v roku 2023 uviesť na trh päť nových modelov a agresívne expandovať v Európe.
Niekoľko tisíc výmenných staníc po svete
NIO je inovatívna čínska spoločnosť v oblasti elektromobilov, ktorá začala skúšobnú prevádzku vyso-korýchlostných výmenných staníc pre elektromobily. Do konca roka plánuje mať 2 300 staníc na vý-menu batérií na celom svete a má za cieľ uviesť na trh päť nových modelov v roku 2023. V minulom roku došlo aj k slušnému nárastu tržieb. Spoločnosť vykazuje jasnú stabilitu a chuť expandovať, čo z nej robí zaujímavý tip.