Čo je PPC Marketing

PPC marketing je digitálna stratégia, kde inzerenti platia za každé kliknutie na ich reklamu.

Čo je PPC Marketing
PPC Marketing
Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

PPC marketing je efektívna a populárna stratégia v online marketingu. PPC znamená „Pay Per Click“. Pri tomto type reklamy sa vám účtujú poplatky iba vtedy, keď osoba klikne na vašu reklamu, čím prejaví záujem o váš produkt alebo službu.

Je to v protiklade s platobnými modelmi pre tradičnejšie formy reklamy, ktoré sú založené na zobrazeniach. Treba si však uvedomiť, že väčšina PPC systémov má aj reklamné formáty, kde sa platí skôr za zobrazenie ako za kliknutie. Ale aj pri tomto type reklamy je možné vypočítať náklady vydelené kliknutiami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom PPC kampane nie je len dosiahnuť kliknutia, ale aj premeniť tieto kliknutia na predaj v reálnom svete.

Konverzia je proces vyvolania konkrétnej akcie, napríklad na webovej stránke:

  • kúpa produktu alebo služby,

  • vytvorenie ponuky,

  • uskutočnenie telefonického hovoru.

Výhody PPC reklamy

Hlavné výhody PPC marketingu sú nasledovné:

  • Získajte nových návštevníkov na svoje stránky rýchlo – v priebehu niekoľkých minút, nie týždňov.

  • Nižšie rozpočty na výdavky ako bežné marketingové aktivity.

  • Potenciál osloviť veľké množstvo potenciálnych klientov. Inzerujte zákazníkom, ktorí už prejavili záujem o konkrétny produkt alebo službu.

  • Plaťte iba za kliknutia.

  • Efektívne a jednoduché meranie miery konverzie a úspešnosti kampane.

  • Možnosť kedykoľvek zmeniť alebo zastaviť kampaň.

Efektívne meranie účinnosti reklamy v porovnaní s inými typmi marketingu. Výpočet návratnosti investícií (ROAS).

PPC na Slovensku

Najväčším svetovým PPC reklamným systémom je Google Ads (predtým AdWords), ktorý vlastní Google. Na Slovensku je najobľúbenejšou reklamnou platformou aj Google Ads.

Vyhľadávač Google používa približne 95,74 % obyvateľov Slovenska. Zvyšok podielu vyhľadávačov je nasledovný: Bing 3,17 %, DuckDuckGo 0,36 %, Seznam 0,23 %, Yandex 0,22 %, Yahoo 0,11 %.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou PPC systémov sú aj produkty, ktoré sa navzájom porovnávajú cez Heureku. Tieto produkty sú ovplyvnené ponukou za kliknutie.

Reklamy na Facebooku a Instagrame tiež obsahujú konverziu s platbou za kliknutie.

PPC reklama sa neobmedzuje len na počítače a notebooky, ale prevláda aj na tabletoch a mobilných telefónoch. Vo výsledku je výhodné prispôsobiť kampane aj pre mobilné zariadenia.

Rozdiel medzi PPC a SEO

SEO známe aj ako SEO optimalizácia pre vyhľadávače, je proces, vďaka ktorému sa webová stránka zobrazí vysoko vo výsledkoch organického vyhľadávania bez platenia. V PPC platíte za každé kliknutie na vaše reklamy priamo, pričom pri SEO neplatíte za kliknutia, ale musíte investovať čas a úsilie.

SkryťVypnúť reklamu

PPC a SEO optimalizácia pre vyhľadávače môžu skutočne dobre spolupracovať. Kým SEO znamená čakanie na zlepšenie vašej pozície v organických výsledkoch, PPC môže priniesť okamžité výsledky.

Oba prístupy môžete kombinovať.

Ako funguje Google Ads

Google Ads sa môže zobraziť na dvoch miestach:

  • vo vyhľadávacej sieti

  • v obsahovej sieti

Toto rozdelenie je dôležité, pretože každá sieť sa zameriava na svoje vlastné publikum. Výsledky platby za kliknutie sú viditeľné rýchlo, ale úspech si vyžaduje správne plánovanie a pochopenie systému.

Vyhľadávacia sieť

Vyhľadávacia sieť zahŕňa reklamy vo vyhľadávaní Google, Nákupy Google, Mapy Google a ďalšie vyhľadávacie nástroje. Reklamy vo vyhľadávaní sa spustia, keď používateľ uskutoční konkrétne vyhľadávanie. Ak je vyhľadávanie relevantné pre vaše kľúčové slová alebo produkty, ktoré inzerujete v rámci nákupnej kampane, vaša reklama sa môže zobraziť. Cena za kliknutie a kvalita reklamy určujú vhodnosť reklamy na zobrazenie a, ak je to vhodné, aj pozíciu, na ktorej sa bude zobrazovať. Ak má používateľ záujem a klikne na reklamu, platíte za akciu.

SkryťVypnúť reklamu

Obsahová sieť
Zatiaľ čo vyhľadávaciu sieť tvoria jednotlivci, ktorí niečo aktívne hľadajú, obsahová sieť sa zameriava na tých, ktorí môžu alebo nemusia mať záujem o to, čo ponúkate. Reklamy sa môžu zobrazovať na akejkoľvek webovej stránke, ktorá je súčasťou reklamnej siete Google, vrátane služieb YouTube a Gmail.

Keďže na webe je viac obsahu ako priestoru pre reklamy, čo určuje, ktoré reklamy sa zobrazia? Ponuka a kvalita reklám.

Ako funguje Google Ads

Obe siete majú rovnaký počet inzerentov a rovnaký reklamný priestor.

Proces určovania toho, ktoré reklamy Google Ads sa zobrazia a na akej pozícii, ako aj skutočnej sumy zaplatenej za kliknutie daným inzerentom, je založený na postupe aukcie známej ako reklamná aukcia. V tejto aukcii je dôležitá nielen cenová ponuka (maximálna suma, ktorú je inzerent ochotný zaplatiť za kliknutie), ale aj skóre kvality reklamy.

Týmto spôsobom Google zaisťuje, že nájde najrelevantnejšie reklamy a informácie. Ak do aukcie vstúpi verzia nižšej kvality, inzerentovi bude účtovaná vyššia cena za kliknutie. Na vysoko konkurenčnom reklamnom trhu to znamená, že inzerenti musia zlepšiť kvalitu svojich reklám, inak ich kampane finančne utrpia.

Počas aukcie víťaz nezaplatí svoju plnú cenu (ponúkané max. CZK), ale len toľko, koľko by bolo potrebné na to, aby jeho reklama predbehla ďalšieho inzerenta v poradí (po zvážení ponúk a kvality reklamy). Priemerná cena za kliknutie je teda nižšia ako maximálna cena za kliknutie.

Začíname so službou Google Ads

Stanovte si ciele svojej inzercie na stránkach Google
V súvislosti s Google Ads si pred kampaňou musíte zadefinovať, čo chcete dosiahnuť a aké sú vaše ciele. V opačnom prípade nebudú výsledky správne vyhodnotené a úspech kampane nebude uznaný. Ak nemáte žiadne konkrétne ciele, nebudete vedieť, aký typ kampane použiť a ako presne ju realizovať. Pozeráte sa na maximalizáciu návratnosti investícií, hľadáte zvýšenie predaja alebo väčšiu expozíciu značky?

Tvorba webových stránok
Druhým najdôležitejším aspektom po kľúčových slovách pre úspešnú Google Ads kampaň je úžasná webová stránka. Nemá zmysel platiť za návštevnosť stránok, ktoré sa nechystajú konverzie. Hodnotenie stránok smeruje k obsahu a užívateľskej prívetivosti.

Základným pravidlom je, že vstupná stránka by sa mala čo najviac podobať obsahu reklamy. Používateľ by mal na stránke nájsť presne to, čo si vybral ako reklamu. Aj keď sa to zdá zrejmé, je to jedna z najčastejších chýb.

Ak je to možné, vytvorte vstupnú stránku pre každú kampaň. To umožní, aby sa obsah presne zhodoval s vyhľadávacím dopytom používateľa a vašou reklamou. V prípade internetových obchodov je najefektívnejším spôsobom nasmerovanie návštevníkov na stránku, ktorá má konkrétny produkt.

Vytvorenie účtu Google Ads

Ak ste si ešte nevytvorili účet Google Ads, prvým krokom je navštíviť stránku Google Ads a vytvoriť si účet. Ak už máte účet Google, je to pekné; nie je však povinné vytvoriť samostatný účet pre Google Ads, ale mať Google Ads, Google Analytics a pravdepodobne Google Webmaster Tools, Google Merchant Center a Google My Business v rovnakom účte môže byť ďalšou výhodou. Posilnilo by to priamejší vzťah medzi vami a spoločnosťou Google.

Hneď na začiatku môžete naraziť na prvú pascu. Pri výbere jedného z reklamných cieľov zostanete v takzvanom smart režime a vaša kampaň bude typu Smart kampaň. Tento štýl kampane sa dá ľahko nastaviť, ale zvyčajne je neúčinný. Pravdepodobnosť úspechu je zaručená iba vtedy, ak sa propagujete v nesúťažnom prostredí. V inteligentnom režime máte malú kontrolu nad čímkoľvek a väčšinou reagujete na veľmi premenlivé trhové prostredie.

Máte tri možnosti: buď sa naučíte používať Google Ads (očakáva sa, že vám to zaberie asi 100 hodín vyhradeného času) a hneď na prvej obrazovke vyberte možnosť Prepnúť do expertného režimu. Alebo si najmite odborníka na Google Ads. Treťou možnosťou je, že prostriedky, ktoré vyčleníte na Google reklamu, môžete použiť na iné úsilie, čo bude tiež celkom dobré pre váš biznis.

Prevádzkovanie služby Google Ads bez náležitých znalostí určite vedie k stratám.

Najbežnejšie formy reklám Google

Textové reklamy vo Vyhľadávaní
Reklama vo vyhľadávaní predstavuje jadro služby Google Ads. Na Google.sk môžete zacieliť na svoje publikum konkrétnymi produktmi alebo službami. Reklamy vo vyhľadávacej sieti sa zobrazujú buď vo vyhľadávacej sieti Google, alebo na webových stránkach, ktoré majú niečo spoločné s vaším produktom alebo službou. Výhoda vyhľadávacej siete spočíva v jej schopnosti dostať vás do priameho kontaktu so zákazníkmi, ktorí majú záujem prejaviť záujem o konkrétny produkt alebo službu.

Reklamy, ktoré zahŕňajú možnosť volať
Tieto reklamy sa líšia v tom, že keď ľudia kliknú na reklamu, nebudú presmerovaní na vašu webovú stránku. Namiesto toho má používateľ možnosť uskutočniť telefonický hovor. Tento druh kampane je vhodnejší pre firmy, ktoré si cenia telefonický kontakt viac ako návštevu webových stránok – napríklad spoločnosti, ktoré poskytujú pohotovostné služby.

Na telefónoch, ktoré majú napríklad možnosť telefonovať, sa zobrazujú iba reklamy. Prenosné smartfóny a tablety.

Reklamy s dynamickým obsahom v dynamických reklamách vo vyhľadávaní

Dynamické reklamy nie sú ako tradičné textové reklamy, pretože sa nespoliehajú na kľúčové slová. Reklamy sa spúšťajú automaticky na základe obsahu vašich webových stránok. Sú ideálne pre e-shopy, ktoré majú veľa produktov, no chýba im kapacita pridať ich všetky ako kľúčové slová. Tento typ kampane vám môže pomôcť nájsť nejaké nové kľúčové slová.

Nákupy Google
Reklamy sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania na Google a často spolu s textovými reklamami. Nákupy Google sú dostupné iba prostredníctvom e-shopov. Reklamy obsahujú názov produktu, obrázok, stručný popis a cenu. Výhodou je, že umožňuje jednoduchú identifikáciu produktov, o ktoré majú používatelia záujem, čo môže zvýšiť návratnosť investície.

Sieťové reklamy v obsahu stránky
Ak chcete osloviť ľudí, ktorí by vás na Google nehľadali, tak toto je tá správna kampaň. Textové a grafické reklamy sa zverejňujú na rôznych webových stránkach na internete. Pri priamom predaji nie sú veľmi efektívne, pretože je veľmi ľahké minúť veľa peňazí bez akéhokoľvek efektu.

Google Ads Remarketing
Tento typ reklamy sa zobrazuje iba minulým návštevníkom vašej stránky alebo tým, ktorí prejavili záujem o konkrétnu službu alebo produkt. Remarketing je efektívny spôsob predaja a je vhodný pre väčšinu inzerentov, pokiaľ nepotrebujete okamžitú pozornosť a nemusíte sa im venovať pravidelne.

Dynamický reklamný systém Google
Dynamický marketing má v porovnaní s tradičným marketingom cielenejší prístup. Reklamy na produkt, ktorý si ľudia prezerali na vašom webe, sa im zobrazujú automaticky. Hoci je primárne určený pre internetové obchody, svoje využitie nájde aj v hoteloch, cestovných kanceláriách, leteckých spoločnostiach a iných spoločnostiach poskytujúcich špecifickú službu s definovaným začiatkom a koncom.

Vytvorenie prvej kampane Google Ads.

Výber správneho typu kampane
Na začiatku novej kampane si Google najprv vypýta definíciu cieľa kampane. O tejto možnosti nemusíte uvažovať; len si vyberte to, čo považujete za najlepšie. V skutočnosti nie je výber zacielenia dôležitý; ovplyvní to iba niekoľko predvolených premenných, ktoré možno neskôr upraviť.

V ďalšom kroku si vyberiete typ kampane. Pretože sa budeme baviť len o reklame vo vyhľadávaní, zúžime svoju pozornosť na prvú možnosť – Vyhľadávanie.

Nastavenia pre vyhľadávanie v prostredí optimalizovanom pre optimalizáciu pre vyhľadávače.

V nasledujúcich krokoch vybudujete všetku infraštruktúru pre nadchádzajúcu kampaň.

Siete: Môžete sa tiež prihlásiť do Vyhľadávacej siete, čo znamená, že iné webové stránky, ktoré uzavreli partnerstvo so spoločnosťou Google, zobrazujú reklamy vo výsledkoch vyhľadávania alebo zobrazujú relevantné reklamy v obsahu svojich stránok. Je to na vás, ale ak je vaše cielenie len na Česko a Slovensko, bude to mať minimálny efekt, asi 10% návštev je z iných stránok, takže to pokojne vynechajte.

Obsahová sieť Google: Zrušte začiarknutie možnosti „Zahrnúť partnerov vyhľadávania“. Ak by ste chceli používať vyhľadávaciu aj obsahovú sieť, vytvorte samostatné kampane pre každú z nich. Stratégie a spôsob interpretácie štatistík sú pre oba typy kampaní odlišné.
Vytváranie cieľového publika - priamo alebo nepriamo.

Zacielenie: Väčšina vášho úsilia bude celoštátna. Ak pôsobíte v konkrétnych regiónoch danej krajiny, môžete prispôsobiť svoje zacielenie tak, aby to odrážalo, alebo vylúčiť určité oblasti zo svojich kampaní. Pri mobilných zariadeniach je poloha používateľa zvyčajne správna, pretože spoločnosť Google dokáže pomocou GPS presne určiť polohu zariadenia; v prípade počítačov však spoločnosť Google nemá presné informácie a niekedy môže dôjsť k chybnému zacieleniu na umiestnenie, pretože spoločnosť Google sa domnieva, že používateľ sa nachádza na adrese IP poskytovateľa internetu.

Jazyk: Kampane sú zacielené hlavne na základe jazyka používateľa Google pri používaní služieb. V prípade Českej republiky je výhodné cieliť aj na slovenskú populáciu. Ak je zacielenie na viac hovorené alebo učené publikum, zvážte pridanie angličtiny do jazyka.

Pridelenie rozpočtu a predloženie ponuky
Manuálne nastavenie ceny: ak máte skúsenosti so službou Google Ads a viete nastaviť cenu za kliknutie manuálne, je lepšie. Budete tak mať väčšiu kontrolu nad míňaním peňazí, no budete musieť častejšie sledovať kampaň. Začnite s vyššími cenovými ponukami a zvyšujte svoju konečnú cenovú ponuku podľa výkonnosti kampane.
Denný rozpočet: Ak si nie ste istý celkovým rozpočtom alebo kampane len testujete, nastavte si denný rozpočet na 100 Kč. Neskôr sa môže zvýšiť.
Automatické ponuky: Ak máte pochybnosti o tom, akú stratégiu zvoliť, vyberte si jednu z automatických ponúk. V tomto digitálnom veku je dôležité sledovať, aký dobrý je konverzný pomer, a navyše hľadať viac prípadov konverzie. Odporúčam nezacieliť len na kliknutia; každá kampaň Google Ads musí mať meraný cieľ.

Rozšírenie reklamy

Nikdy nespúšťajte kampaň bez rozšírení reklamy. Rozšírenia reklamy umožňujú jednoducho zobraziť ďalšie informácie, ktoré robia reklamu atraktívnejšou, zvyšujú preklikovosť a do určitej miery znižujú cenu za kliknutie. Pri vytváraní kampane môžete doplnky ignorovať a pridať ich neskôr. niektoré z nich je možné integrovať do celého účtu Google Ads.

Vypracujte scenáre kampane
Väčšina inzerentov nemusí upravovať rozšírené nastavenia: dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti, trvanie kampane, plánovanie reklám alebo striedanie reklám.

Google reklama a reklama vo vyhľadávačoch.
Po vytvorení kampane musíte vytvoriť súpravu reklám, reklamy a kľúčové slová. Každá kampaň môže mať ľubovoľný počet reklamných skupín. Ak chcete začať, stačí vytvoriť aspoň jednu reklamnú skupinu, jednu reklamu a pridať aspoň jedno kľúčové slovo.

Ako propagovať svoju značku v Google Ads.

Počet reklám na testovanie: Dve až tri reklamy. Zvyčajne je potrebné zvážiť viac ako tri reklamy, aby ste mohli posúdiť, ktorá reklama funguje lepšie.

Typy reklám: Textová reklama má 3 nadpisy a 2 popisy, zatiaľ čo responzívna reklama vo vyhľadávaní vám umožňuje pridať až 15 nadpisov a 4 popisy. Google sa ich snaží skombinovať s najefektívnejšou reklamou.
Nadpisy: Dôraz sa kladie na nadpisy, pretože len veľmi málo ľudí číta popis. V prvej časti nadpisu uveďte konkrétne informácie, ktoré ľudia chcú. V druhej časti titulku vysvetlite, prečo by s vami mali obchodovať. Tretia časť názvu nemusí obsahovať všetky potrebné informácie.

Zobrazená adresa URL: Zahrňte kľúčové slovo do cesty reklamy, aby publikum mohlo reklamu ľahko pochopiť.

Ako si vybrať kľúčové slová
Výber kľúčových slov: Kľúčové slová by mali byť čo najviac relevantné k zobrazenej reklame. Rozdeľte kľúčové slová do viacerých skupín podobných slov; každá skupina by mala mať niekoľko vlastných kľúčových slov a pre ne univerzálnu reklamu.
Pochopenie rôznych typov kľúčových slov je kľúčové. V opačnom prípade vaše úsilie nemusí byť efektívne a môžete vyhadzovať peniaze von oknom.

Asociácia kľúčových slov

Zadarmo pre všetkých
Najvoľnejší typ asociácie, vaša reklama sa môže zobraziť pri rôznych variáciách kľúčového slova vrátane synoným a preklepov.

Uvoľnený strih na mieru
Použitím znamienka plus pred slovami táto metóda zužuje hľadaný výraz tak, aby obsahoval iba konkrétne slová.

Zodpovedajúce
Kľúčové slovo v úvodzovkách je dôležité pre citáciu, na poradí slov záleží a vyhľadávací dopyt môže obsahovať ďalšie slová pred alebo za touto frázou.

Duplicitná kópia
Kľúčové slovo v hranatých zátvorkách by malo byť podobné, ale nie totožné s vyhľadávaným výrazom, ktorý má byť zahrnutý. Prijateľné sú jednotné, množné číslo a preklepy.

Správa reklamných kampaní Google.
Všetko pripravené, kampane úspešne spustené. čo ešte chceš robiť? No, zlou správou je, že väčšina práce nôh zostala nedokončená. Kampane Google Ads: spustiť a zabudnúť alebo spravovať pravidelne, aby ste dosiahli efektívne výsledky?

Dobrá správa? Mnohým inzerentom na to chýba čas, energia či znalosti. To vám dáva možnosť postaviť sa konkurencii bez väčších ťažkostí.

Kvalita riešenia a aukcia reklám
Správa kampaní vo vyhľadávacej sieti je náročná, pretože sa musíme popasovať s porozumením vplyvu skóre kvality na reklamnú aukciu. Keď hľadaný výraz spustí aukciu, na prvej stránke výsledkov vyhľadávania Google sa môže zobraziť až 8 reklám. O príležitosť sa často uchádzajú desiatky inzerentov. Samotná aukcia určuje, či sa reklama zobrazí alebo nie, a ak áno, koľko zaplatíte a ako sa bude zobrazovať. Výška vašej cenovej ponuky a skóre kvality kľúčového slova ovplyvňujú pozíciu vašej reklamy v aukcii.

Skóre kvality
Skóre kvality je textový parameter, ktorý spoločnosť Google používa na zabezpečenie toho, aby sa používateľom zobrazovali len tie najrelevantnejšie reklamy. Toto je spolu s konverzným pomerom jedna z dvoch hlavných hodnôt, na ktoré treba pamätať pri správe kampane Google Ads vo vyhľadávaní.

Je to číslo od 1 do 10. Kvantita je primárne odvodená od kvality zobrazenej reklamy, obsahu na stránke, na ktorú je reklama prepojená, vzťahu medzi kľúčovým slovom a reklamou a histórie vášho účtu Google Ads. Čím nižšie je vaše skóre kvality, tým je menšia pravdepodobnosť, že sa vaša reklama zobrazí, a tým viac musíte zaplatiť za kliknutie.

Aj keď to nie je vždy možné, s trochou úsilia môžete svoje skóre kvality dostať na 7. Tu je postup:

- Nepoužívajte veľmi časté jednoduché príležitostné kľúčové slová alebo kombinácie jednotlivých slov. Prospešnejší je upravený voľnejší strih.

- Aspoň raz napíšte reklamný text vrátane kľúčového slova.

- Poslať používateľa priamo na stránku, ktorá je najbližšie ku kľúčovému slovu.

– Sledujte reklamy svojich konkurentov a snažte sa zvýšiť počet dôvodov, prečo používatelia kliknú na vašu reklamu.

Pokračujúce akcie správy Google Ads
Čo je dôležité kontrolovať každý týždeň?
- Skontrolujte tieto kľúčové slová. prestaňte bežať na tých, ktoré neprinášajú konverziu alebo majú nízku mieru prekliknutia (v skutočnosti to zníži vaše skóre kvality).

– Uistite sa, že kampaň spĺňa vaše ciele v oblasti konverzie a nákladov. Upravte potrebné veci. Nemyslíte si, že platíte viac, ako stojí za jednu konverziu?

– Skontrolujte výdavky na kampaň. Je obmedzený rozpočet dôvod, prečo máte inak úspešné konverzie, ale menej v počte?

Upravte cenovú ponuku. Ovplyvňuje nízka cena kvalitu vašich kľúčových slov alebo míňate príliš veľa peňazí na kľúčové slová, ktoré majú nižšiu kvalitu?
- Preskúmajte samotnú dušu siete, aby ste zistili akékoľvek výdavky, ktoré presahujú váš rozpočet, bez toho, aby ste museli konvertovať.

– Pri kontrole svojho účtu Google Ads vždy začnite s výnosmi a sústreďte sa na oblasti, kde míňate väčšinu peňazí.

Čo je dobré kontrolovať každé dva týždne.
- Skontrolujte svoju recenziu hľadaného výrazu a podľa potreby pridajte vylučujúce kľúčové slová.

- Pokúšate sa pridať nejaké nové kľúčové slová.

- Vytvorte nové reklamy, prispôsobené reklamy pre úspešné kľúčové slová. Ak je to možné, vytvorte nové vstupné stránky, na ktoré sa dostanú aj oni.

- Prehliadajte si inzeráty. Majte aspoň dve aktívne reklamy v každej reklamnej skupine. Ak je jeden inzerát výrazne horší ako druhý, vymažte ho a napíšte nový.

- Pozrite sa na celkový počet zobrazení vo vyhľadávaní. Ak je viditeľnosť nízka, zvážte zvýšenie maximálnej ceny za kliknutie (CZK) alebo zvýšenie rozpočtu.

- Skontrolujte výkon pre stolné počítače a mobilné zariadenia samostatne.

Čo treba kontrolovať raz za mesiac?
Ak máte zložitejšiu konfiguráciu účtu Google Ads, skontrolujte nastavenia jednotlivých kampaní. Niekedy niekto zabudol nastaviť miesto s množstvom rôznych scenárov.

Porovnajte výkonnosť kampane s predchádzajúcimi mesiacmi. Aby sa zabezpečilo, že úspech kampane nebude ohrozený.
– Skontrolujte vstupné stránky, na ktoré odkazuje vaša reklama. Rovnako ako v prípade reklám je výhodné mať dve rôzne variácie a vykonávať testovanie výkonnosti na vstupných stránkach.

Zistite, koľkokrát sa konvertovala každá cieľová adresa URL. Pracujte na tých, ktoré majú nízky konverzný pomer.

Stručné vysvetlenie, ako spustiť kampaň na Facebooku.
Zavedenie reklamy na Facebooku
Spomedzi troch diskutovaných PPC systémov sú Facebook reklamy pravdepodobne najkomplikovanejšie. Okrem toho, že funkčná kampaň je dynamická, môže sa v priebehu niekoľkých dní zmeniť na nefunkčnú. Okrem toho pri prevádzkovaní kampaní na Facebooku ponúkate svojim používateľom niečo, čo väčšina z nich nepotrebuje alebo nechce; preto je dôležitá stratégia a realizmus.

Reklamy na Facebooku sa môžu zobrazovať vedľa obsahu Google alebo Zoznamu. vždy sa snažte osloviť publikum, ktoré nikdy iným spôsobom než prostredníctvom reklamy neprejavilo záujem o vaše služby alebo produkty. Ak niekto ide na Google alebo Seznam a napíše „PPC spoločnosť“, som si celkom istý, že pre neho niečo máme.

Prostredníctvom reklamy na Facebooku môžem cieliť na ľudí zaujímajúcich sa o PPC reklamu, ale:

a) Zacielenie na záujmy často nie je veľmi špecifické.
b) Záujem neznamená, že bude vždy potrebovať našu pomoc.
Aj keby ich neskôr potreboval, je nepravdepodobné, že by ich potreboval práve teraz.
To je dôvod, prečo Facebook reklamy, ktoré sa nepredávajú okamžite. Kedy je účinný? Určite slúži ako užitočný doplnok k vašej celkovej online stratégii. Čím viac miest môžu používatelia nájsť vašu spoločnosť online, tým je pravdepodobnejšie, že si od vás niečo kúpia alebo skonzumujú. Je účinný na propagáciu nemarketingového obsahu. Myslím tým publikovanie blogových príspevkov, bezplatných elektronických kníh, správ, návodov a podobne.

Samozrejme, Facebook remarketing je jedinečný; táto platforma je ako každá iná, schopná poskytnúť značnú návratnosť investícií. Na strane Facebooku je táto výhoda vylepšená viac, pretože väčšinou sú reklamy na Facebooku umiestnené na väčších plochách a nie je ľahké ich ignorovať ako banner Google.

Peter Weidinger

Peter Weidinger

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Marketing & Technológie. Sledujem trendy, aby som prinášal aktuálne informácie a tipy, ktoré vylepšujú marketingové úspechy. Zoznam autorových rubrík:  TechnológieMarketing

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu