Želtanik , alebo smerom ku dnu so ŽSR ....

Železnice , ako to pôjde ďalej v treťom tisícročí , a snáď to nebude potrebovať zachraňovať štátom  ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Drahí priatelia , dámy, páni, vážení potenciálni spolucestujúci. Tento článok bude o mojich skúsenostiach s cestovaním ŽSR . Pochádzam s jedného mesta na juhu západného Slovenska a do Bratislavy som pravidelne cestovával počas mojich vysokoškolských štúdií 1997 až 2002 . Musím povedať , že počas roka sa cca 2-3x stalo , že vlak meškal. Nie , čítate správne 2-3x meškal , nie nemeškal ! Pred rokom a pol som znovu začal z pracovných dôvodov cestovať do Bratislavy . Prisahám , čestné pionierske , od začiatku roku vlak (tzv. Regionálny Rýchlik ) na trati Banská Bystrica – Bratislava asi 2x nemeškal , t.j. išiel presne .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 To isté platí pre rýchliky idúce z Košíc do Bratislavy . Čoraz častejšie sa stáva, do súprav na regionálne rýchliky nie je pripájaný vozeň 1. triedy . Jednoducho rýchlik bez prvej triedy ( pripomína mi to „skvelý“ nápad predávať miesta na státie do lietadla ) . Hlavne že všade počúvam Fidel-Castro propagandu , ako chceme dostať viac ľudí do vlakov. K „prvej triede“ – opakovane v týchto vozňoch nefungujú obe WC . Ak máte šťastie, v tom ktoré funguje , sa nešmyknete , na grcke a močovke. Nálepky Vám oznamujú „WI-FI free“ . Naposledy som to už začal počítať – za hodinu mi to padlo 9 krát. Pre tých , ktorí poznajú Bratislavu , na Trnavskom mýte , za bývalou železničnou poliklinikou ( ktorú už stihli predať ) je veľká budova – „odštepný závod“ IT služby železníc. Niekto by si tam mohol všimnúť , že je rok 2019 ... 

SkryťVypnúť reklamu

 Niečo tu nesedí . Od 1989 do 2019 je 30 rokov. Akým vývojom prešli Železnice za tých 30 rokov ? Je tu príliš veľa starých rušňov , príliš veľa starých vagónov. Vlaky v niektorých úsekoch jazdia 70km/h , na rovinkách 120 - 140 km/h . Pozrime sa do sveta – v Európe TGV , Ázia - Shinkansen , rýchlosti okolo 300km/h . Aby som bol férový - Svojho času boli pokusy s Pendolinom , ešte asi jazdí do Košíc . V treťom tisícročí máme priecestia bez závor a bez signalizácie, atď. ...

 Keby som tu chcel písať o všetkom čo tu smrdí , bolo by to 2000 strán . Ryba smrdí od hlavy . Železnice sú veľká firma s množstvo zákaziek. To pochopili dodávatelia, manažment aj páni riaditelia . Niektorí bývalí riaditelia to pochopili tak dobre, že za pripustenie supov k ohlodávaniu ŽSR , si odniesli tašku plnú eurošov , viď 300.000. v batôžku jedného z bývalých súdruhov riaditeľov ....

SkryťVypnúť reklamu

 Na záver ostáva len dúfať, že nie Všetci riaditelia ŽSR sú tzv. 2-obálkoví . Keď je prvý krát zle, otvoríš prvú obálku – a je tam napísané „zvaľ všetko na predchodcu“ . Keď je druhý krát zle , otvoríš druhú obálku – tam je napísané „nájdi si nástupcu a napíš mu dve obálky“ . Ešte , bolo by vhodné, aby top manažment a riaditeľ cestoval vlakmi , aby videli , v akom stave majú podnik , za ktorý zodpovedajú. V neposlednom rade , v plnej miere zodpovedajú aj za viac ako 13.000 zamestnancov ...... 

Peter Žiak

Peter Žiak

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  49x

Ing. Peter Žiak - technik telom a dušou , otec dieťaťa , automobilový nadšenec , amatérsky someliér , turista ... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu