Cením si, že máme zákon o slobode informácií, t.j. zákon č. 211/2000 Z. z., o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa neho si v prípade nejasností žiadame od štátneho úradu, orgánu, podniku, VUC, právnickej, alebo fyzickej osoby v oblasti verejnej správy, informácie ktoré požadujeme. Tento zákon sa využíva v dostatočnej miere a štátne inštitúcie ho dodržiavajú. To som si myslel až do chvíle, pokiaľ som nezaslal dotaz na ÚRAD PRE OCHRANU OSOBNÝCH ÚDAJOV SR. Využil som možnosť zaslania dotazu, žiadosti prostredníctvom emailu. Myslel som si, že na moju žiadosť o informáciu sa dá veľmi jednoducho odpovedať. No po dvoch mesiacoch od odoslania mi neprišlo nič. Čakal som aspoň odpoveď typu Ďakujeme za dotaz, veľmi si vážime Váš záujem a v najbližšej dobe Vám odpovieme. Proste som čakal, že úrad dodrží aspoň elementárnu slušnosť.
Na stránke úradu je presná informácia, čo musí žiadosť obsahovať, ale aj informácia, že v prípade chýbajúcich údajov - Úrad bezodkladne vyzve žiadateľa, aby v určenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako 7 dní, neúplnú žiadosť doplnil. Toto som do dnešného dňa nedostal. Dňa 03.09.2019 som žiadal nasledovné, pretože nie je mi jedno, kde a ako sa budú chrániť moje biometrické údaje - odtlačky prsta.

V mesiaci október som im zaslal opätovný podnet v tom istom znení, ale už na iné emaily, ktoré sú zverejnené na stránke úradu.

Email zaslaný na uvedené email kontakty.

Nuž čo myslíte, dostal som odpoveď ?
Nedostal, pravdepodobne to zhodnotili ako neadekvátnu žiadosť (o tomto by ma mali informovať, žiaľ, nestalo sa), zhodnotili to tak, že občanovi, ktorý si prostredníctvom daní platí úradníkov a ich služby sa neunúvajú ani odpovedať.
K tejto problematike odoberenia odtlačkov prstov som písal blog https://petojurco.blog.sme.sk/c/516965/obcan-obcianka-pripravte-si-prst-ide-sa-odoberat-odtlacok.html , kde som stručne načrtol tému (aj bez pomoci tohto tajného úradu, kde som si chcel len overiť vzťah k súčasnému výkladu ochrany osobných údajov – GDPR, popr. ako to budú riešiť).
Nuž čo milý občan, pomoc nečakaj od nikoho, nedajbože od úradu. Nenahnevala by Vás táto ignorácia ? Mňa áno a preto by som im chcel zaslať pár typov na odpoveď, možno si časť implementujú do svojich smerníc.
1. odpoveď. Vážený XY, túto problematiku riešime spolu s rezortom vnútra, resp. Európskou komisiou, radou, odborným orgánom ……….. Táto problematika si vyžaduje dlhšiu analýzu. Výsledok očakávame XX.XX.XXXX resp. po implementácii a vydáme príslušnú smernicu, úpravu zákona, ktorý bude na našej stránke. Ďakujeme za Váš prejavený záujem,
2. odpoveď. Vážený občan, podrobnejšie informácie k tejto problematike nájdete na našej stránke alebo na stránke www.xxx.xx. Ďakujeme za Váš záujem,
3 odpoveď. Čakáme čo nám nariadi EU a potom to implementujeme do našej legislatívy,
4. odpoveď. Úrad touto informáciou nedisponuje .......
5. odpoveď. Neodpoveď.
Chcem týmto oznámiť úradu, že riešenie č. 5 nie je slušné a ignorovať občana, daňového poplatníka je v dnešnej dobe HRUBÉ IGNORANSTVO, na úrovni rozvojovej krajiny. Pevne verím, že odpoveď č. 5 vyhodíte zo svojho komunikačného manuálu, smernice a budete vecne, slušne a argumentačne odpovedať, za čo Vám vopred Ďakujem.