Čím viac kancelárií, tým väčšia šanca predať :-)

Jedna z najväčších chýb predávajúcich, ktorá ich oberá o peniaze. Možno to tak na prvý pohľad nevyzerá, bohužiaľ vo väčšine prípadov je to tak. Prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pretože sú realitné kancelárie a realitné kancelárie. Spoločnú majú jednu vec. Chcú zarobiť. Rozdiel je len v tom, akým spôsobom. Či chcú zarobiť za naozaj dobre odvedenú prácu, alebo im ide len a len o rýchly zisk.

Čo to znamená pre predávajúceho? Svoju nehnuteľnosť ponúkne do desiatich kancelárií. Behom týždňa sa jeho ponuka objaví desťkrát na minimálne desiatich realitných serveroch. To je spolu stokrát. Samozrejme každá s inou cenou. Lebo, každá kancelária chce predať. Každý maklér vie, že prípadný kupujúci zvyčajne zavolá tam, kde je cena najnižšie. Podľa korektnosti by sa mala v ponuke objaviť konečná cena nehnuteľnosti vrátane provízie RK. Ale keďže kancelária X zadumpovala svoju cenu, maklér kancelárie Y vlezie ešte pod ňu. Kancelárie W a Z by to tiež rady predali, preto dajú cenu úplne bez provízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chyba osloviť, čo najviac kancelárií ide obyčajne ruka v ruke s ďaľšou chybou. Nesprávnym stanovením ceny. Čo je logické, pretože, čo mi nie je schopný predať jeden maklér, to mi ostatní sľúbia. Samozrejme, že nehnuteľnosť v ponuke stojí a zaberá spomínaných sto miest. Iba čo mýli ostatných potencionálnych predávajúcich. Ale späť. Makléri spomínaných desiatich kancelárií majú nehnuteľnosť v ponuke a sem tam skontrolujú, či ju nemá niekto lacnejšie. Samozrejme, že má. Polovica maklérov sa už ani neunúva zavolať predávajúcemu, či znížil cenu, alebo ako to vlastne s nehnuteľnosťou je a automaticky podlieza cenu konkurencie. Majiteľ, ktorý túto nehnuteľnosť predáva ani netuší, že jeho dom alebo byt si žijú na serveroch svoj vlastný život. Kto je však na vine? On ako predávajúci dávno stratil prehľad, čo a komu to dal do ponuky, vie len, že však bol tu nejaký ten z nejakej tej a tak sme dohodli. Nakoniec sa nájde záujemca, ktorý samozrejme zavolá na najlacnejšiu ponuku. Maklér kancelárie X sa ozve predávajúcemu, že má preňho kupca, či sa môžu ísť pozrieť. Najveselšie je to vtedy, keď je to práve ten maklér, ktorý sa ani neunúval zavolať, ako je to s cenou. Čo spraví? Bude sa hanbiť? Nie. Jednoducho majiteľovi povie, že ten kupec to chce len za umelo zníženú cenu. Cena však vďaka neustálemu podliezaniu podliezla aj skutočnú trhovú hodnotu, resp. hodnotu ktorú by predávajúci mohol dostať, keby jednal šikovnejšie a preto v prípade predaja stráca kto? Predávajúci. Buď súhlasí s nižšou cenou, alebo sa rozhodne predávať ďalej.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže. Chyba lávky. Nehnuteľnosť je už v ponuke dlho. Je sprofanovaná. Kupujúci si už na ňu vytvorili rezistenciu a nedôverujú jej, pretože ani nevedia, koľko skutočne stojí. Pýtajú sa prečo je v ponuke tak dlho, že určite musí mať nejakú chybu. A presne toto sú tie veci, ktoré hodnotu nehnuteľnosti skutočne znížia, pretože veci majú len takú hodnotu, akú im dáme.

Takže v sumáre. Pri predaji nehnuteľnosti sa nerovná kvantita kvalite. Pri stanovení ceny vlastnej nehnuteľnosti nie sú údaje z realitných serverov ideálne na určenie trhovej hodnoty nehnuteľnosti. A netreba ani veriť všetkým realitným maklérom.

SkryťVypnúť reklamu

Ako to robiť správne... nabudúce.

Peter Vozár

Peter Vozár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Realitný maklér, Trnava Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

105 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu