Ak Vás nebaví sledovať v hlavnom spravodajstve každej slovenskej televízie rovnaké správy každý deň a nepatríte medzi 37% vyššie vzdelaných obyvateľov, o to väčší dôkaz mojej teórie poskytujete. Je to teória o divákovi, ktorému trh ponúka to, čo nechce vidieť. V poslednom období komerčné televízne stanice stavili všetko na jednu kartu – ponúknime mnoho a lacno. Ku klasickému prime-time hlavného spravodajstva medzi siedmou a ôsmou hodinou večer, sa pridali aj prvé správy o piatej. Obsahová analýza je priam ukážkovo skopírovaná, akurát príspevky sú kratšie a viac uvoľnené (akoby toho uvoľnenia nebolo viac než dosť). Slovenskí podnikatelia si očividne zobrali k srdciam slová zahraničných investorov, ktorí kladú dôraz na atraktívnosť správ a investigatívnu žurnalistiku po vzore slávnych predchodcov, tejto oblasti sa dlhšie venujúcim krajinám. Nič proti investigatívnym snahám, ale trocha originality by prospela. Problém je, že generálni riaditelia majú dojem, že ak sa bulvárna tlač dobre predáva, ľudia majú záujem počuť len bulvárne správy. No ja nekupujem žiadne noviny, čítam na internete a hlavne sledujem televíziu. Verím, že nie som jediný chudobný študent, čo sa radšej zadarmo pozrie ako si kúpi každé ráno noviny. Preto veľa čitateľov, ktorí nekupujú bulvárne denníky a týždenníky, chce serióznosť, ktorá sa k nám akosi nedostáva. Čo tam po tom, že na prezidenta nejakej viac-menej (viac ako menej) neznámej krajiny spáchali atentát, keď v Rakúsku havaroval autobus so slovenskými študentmi a Košická ZOO nedbanlivosťou prišla o dva tučniaky a k tomu im ešte aj utiekol pštros. Samo o sebe, tieto informácie pokojne môžu byť uverejnené, avšak naskytá sa otázka, čomu sa má venovať viac priestoru. V škole nás učili, že hlavné správy majú obsahovať informácie ovplyvňujúce divákov každodenný život. Neviem, či narodenia mačiek alebo psov ovplyvňujú Vás, no mňa určite nie. Na záver, uznávam, že veľa priemerne inteligentných a nadpriemerne krásnych žien dokáže muža uspokojiť viac ako jedna nadpriemerne inteligentná a priemerne krásna. Ale na ako dlho?
26. jún 2009 o 19:05
Páči sa: 0x
Prečítané: 843x
Kvantita či kvalita?
Medzi novšie fenomény slovenských médií patrí aj zväčšovanie vysielacej plochy venovanej dennému spravodajstvu. Či sa však s narastajúcou kvantitou priamo úmerne zvyšuje aj kvalita, je jasné aspoň 37% obyvateľov, teda stredoškolákom s maturitou a vysokoškolsky vzdelaným Slovákom. Odpoveď je NIE!
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(2)