
Majitelia a mená ich figúrok:
Giesecke & Devrient – GIDO
MLYNY Nitra – SEN
Poisťovňa Uniqa – ALBERT
Nadácia Orange – NADAČKO
ČSOB Finančná skupina – ČOBKÁR
Západoslovenská energetika, člen skupiny E-on – MEGAWATTKA
Hneď po krste sa figúrky premenili zo symbolu pomoci na ozajstné filantropické figúrky. Každá z firiem vybrala totiž jeden projekt, ktorý bol podporený práve z výťažku z ich figúrky. Tak sa stalo, že Čobkár je patrónom projektu Spoznajme svet bodiek, Gido pomôže všetkým deťom v projekte Cvičme spolu: malí i veľkí, zdraví i chorí, Sen sa stal skutočným pre Effetu a ich projekt Aby sme si rozumeli, Albert bude držať ochrannú ruku nad Školou sústredenia, sebaovládania a sebavýchovy, Nadačko má za úlohu pomôcť v Čeľadiciach projektu Možnosť spoločnej hry je výhra, a Megawattka dobije energiou účastníkov akcie Spolu na kolesách invalidného vozíčka. Všetky podporené projekty sa týkali grantovej témy Integrácia znevýhodnených detí a mladých ľudí do 30 rokov.
Výstava figúrok bola spojená aj s predstavením ich autorov. Návrhy a výtvarné spracovanie tvorili deti z nitrianskej Tralaškoly a deti s autizmom zo Špeciálnej ZŠ internátnej a praktickej školy, Červeňova 42, Nitra – Čermáň a zo Spojenej školy, Mudroňova 1, Nitra. Korigovali a usmerňovali ich pedagógovia: Peter Rehák a Eva Lehoťáková z Tralaškoly, Beáta Černušková zo Spojenej školy Mudroňova 1 a Marianna Takáčová zo Špeciálnej školy internátnej a praktickej v Nitre, odborným garantom programu bol aj v jeho 4. ročníku akademický maliar Marián Žilík. Všetci získali hodnotné darčekové balíčky od firmy Parfems.sk.
Podporené projekty
Cvičme spolu malí i veľkí...
Projekt Cvičme spolu: malí i veľkí, zdraví i chorí vychádza z iniciatívy Spojenej školy internátnej Červeňova 42, Nitra, vzdelávajúcej ţiakov s mentálnym postihnutím. Je však zacielený na skupinu intaktných ţiakov z okolitých škôl – na výchovu k vzájomnej tolerancii a akceptácii zdravotne znevýhodnených v spoločnosti. Prostredníctvom rôznych športových aktivít je moţné rúcať sociálne interakčné bariéry a vybudovať tak znalosť problematiky už u mladších žiakov, a tým i túžbu / snahu pomôcť zdravotne znevýhodneným a prijať ich do spoločnosti.
Spolu na kolesách invalidného vozíčka
Občianske združenie Charitas Saag pripravuje podujatie ktorého cieľom je – prejazd mestom Šahy, ktorého sa zúčastnia hendikepované deti, dospelí a „zdravé“ deti z miestnych základných a stredných škôl. „Zdraví“ ľudia si môţu vyskúšať ísť na vozíčku, a tak si uvedomiť, aké to je presúvať sa a aké je to ţiť na vozíku. Zaznamenávať sa budú aj problémy s bezbariérovosťou v meste Šahy.
Škola sústredenia, sebaovládania a sebavýchovy
ZŠ Topoľová v Nitre chce aplikáciou metódy biofeedback (biologická spätná väzba) napomáhať k skvalitneniu vzdelávania ţiakov so zdravotným znevýhodnením. Vynikajúci a rýchly účinok má na špecifické poruchy učenia (dyslexia, dysgrafia, dyskalkulia...). Je to vysoko špecifická metóda pre posilnenie ţiaducej aktivácie nervovej sústavy, predovšetkým pre tréning pozornosti a sústredenia, sebaovládania a sebavýchovy (zmiernenie impulzivity a hyperaktivity), zlepšenie výkonov intelektu, pomáha ľuďom po úrazoch hlavy, ale aj pri zbavovaní sa závislostí.
Spoznajme svet bodiek
Kurzy čítanie a písania v Braillovom písme sa rozhodlo pre mladých zrakovo postihnutých klientov v okrese Nitra a študentov UKF odbor sociálna práca zrealizovať Krajské stredisko Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. V súčasnosti je klesajúca tendencia poznania Braillovho písma. Toto písmo však uľahčuje kaţdodenný ţivot nevidiacich a zároveň umoţňuje ich plnohodnotnú integráciu do spoločnosti. Cieľom je osveta jednej z najzákladnejších metód dorozumievania sa pre ľudí so zrakovým znevýhodnením a zároveň jeho popularizácia medzi mladými ľuďmi, aby sa vedeli medzi sebou efektívne dorozumievať a navzájom si pomáhať.
Aby sme si rozumeli
Projektom „Aby sme si rozumeli“ chce EFFETA stredisko Sv. Jozefa Kalazanského napomôcť ku skvalitneniu vyučujúceho procesu pre deti a mládeţ so sluchovým postihnutím. Výsledkom projektu bude spracovanie knihy Školské posunky, ktorého dopad bude prekonávať bariéru porozumenia medzi svetom nepočujúcich a počujúcich v oblasti, ktorá je veľmi dôleţitá – v oblasti vzdelávania. Kvôli živej slovnej zásobe sa bude klásť dôraz na hľadanie posunkov, ktoré odborníci určia ako nejednotné alebo neznáme.
Možnosť spoločnej hry je výhra
Alica Lehocká, Anton Sajko a Richard Vereš chcú priestor okolo ZŠ s MŠ Čeľadice, vlastnými silami premeniť na verejné prírodné ihrisko, rozčlenené na športovú, oddychovú a hrovú zónu pre asi 300 detí, aby tento priestor vyhovoval rovnako intaktným, ako aj znevýhodneným deťom. Zároveň by chceli po vybudovaní tohto ihriska otvoriť tradíciu rôznych pohybových, športových enviro a kreatívnych hier, ktoré by v priestranstve prebiehali aj po ukončení projektu a tým zabezpečiť, aby deti zdravé, sociálne a zdravotne znevýhodnené trávili spoločný čas, navzájom sa ovplyvňovali a pomáhali si.