
V priestoroch školského bufetu teraz vznikla oddychová miestnosť, ktorú využíva 300 študentov. „Vodu z našej fontánky pijem rada, je veľmi chutná a navyše zdravá,“ prezradila 16-ročná študentka. Súčasťou projektu sú aj prednášky o pozitívnych účinkoch pitnej vody. V priebehu niekoľkých mesiacov sa uskutočnia aj ankety súvisiace s jej pitím. Pri tej úvodnej sa pedagógovia dozvedeli, že približne 80% mladých dáva prednosť sladkým nápojom. Niektorí z nich sa obávajú, že voda z vodovodu nie je až tak zdraviu prospešná, iným chutia sladké bublinkové nápoje. Počas niekoľkých týždňov si žiaci osvojili poznatky o účinkoch pitnej vody a nápoj sa stal súčasťou ich bežného dňa. Učitelia vyhlasujú v rámci vyučovacích hodín aj súťaž o najkrajšiu fotografiu v téme voda. Okrem toho ich zaujíma projekt aj z dlhodobého hľadiska. Plánujú robiť pokusy, laboratórne skúmania a mnohé iné aktivity spojené s prezentáciou vody. Na návšteve projektu Pitná voda – nápoj zdravia mladých, ktorý bol podporený v programe Tu sme doma, sme sa z nadšeného rozprávania dozvedeli nielen o kreativite a úmysloch pedagógov či študentov školy, ale zároveň sme sa stretli s málo vídaným prístupom hodnotenia učiteľov. Túto metódu si pochvaľuje aj Ladislav Kimle, riaditeľ školy: „Svoju úlohu posudzovať pedagógov poňali naši žiaci veľmi zodpovedne. Teším sa z nich a môžem povedať, že ich hodnotenia považujem v mnohých ohľadoch za smerodajné, pretože kto iný pozná učiteľa viac ako jeho žiak?“ Študenti a učitelia tejto školy majú zvláštny vzťah, vďaka ktorému sa prostredie školy stáva druhým domovom pre každého z nich.