Ponechajme bokom veľmi otázne tvrdenia ako:
Početcestujúcich sa zvyšuje od roku 2005, kedy boli realizované úpravy vprospech premávky elektrickej trakcie a prebehla reorganizácia dopravyv Petržalke, aby bola konkurencieschopnejšou.
Ďalšiezvýšenie počtu cestujúcich sa predpokladá po spustení Bratislavskejintegrovanej dopravy, ktorá by mala zjednodušiť cestovanie v rámcicelého regiónu Bratislavského samosprávneho kraja.
Oveľa dôležitejšie ako diskutabilný medziročný nárast 1,2% je toto tvrdenie:
Svojemaximum počtu prepravených cestujúcich mestskou hromadnou dopravouBratislava dosiahla v roku 1992, kedy DPB prepravil 374 miliónovcestujúcich. Od tohto roku klesal počet cestujúcich v súvislosti soznižovaním ročného objemu prepravy z 54 mil. vozidlových kilometrov na43 mil. vozidlových kilometrov v súčasnosti a v súvislosti so starnutímvozového parku.
Čižemedzi rokmi 1992 a 2006 klesol počet cestujúcich o 121 miliónov, čo je32% prepad a objem prepravy o 11 miliónov vozokilometrov, čo je 20%prepad. Vyvstáva niekoľko dôležitých otázok a problémov :
Kde je tých 121 miliónov cestujúcich? Sedia doma? Odsťahovali sa? NIE! Sú v autách! Prečo?
- Je preprava autom lacnejšia?
- Je preprava autom komfortnejšia (pohodlie, hygiena) ?
- Zvýšila sa kúpna sila obyvateľstva, čiže si kúpilo viac ľudí autá (niektorí viac áut)?
Má dopravný podnik záujem spraviť prieskum o tom, za akú cenu cestovného sú ľudia ochotní cestovať MHD?
- Zobrazením odpovedí na Gaussovej krivke by zistili, pri akej cene je najvyšší výnos z predaja lístkov
Tlačia sa ľudia v autobusoch menej teraz ako v roku 1992?
- Prepravujesa menej ľudí, ale je aj menej výjazdov vozidiel MHD a reoganizácialiniek (odstránenie duplicitných) - Aká je priemerná obsadenosťvozidiel na jednotlivých linkách?
- Úloha pre vás, milí čitatelia: nahláste mi prosím, na akých linkách a zastávkach sa ľudia tlačia. Spravíme si taký prehľad.
Kde môže verejnosť získať počty prepravených cestujúcich za jednotlivé roky a ceny cestovných lístkov? Vo výročnýchsprávach DPB (pozrel som za roky 2001 až 2005) počty cestujúcich, aniceny lístkov nie sú. Pri hľadaní týchto informácií som zistil, že výročná správa za rok 2006 ešte neexistuje.
Aké ďalšie vplyvy sa podpísali pod zníženie počtu cestujúcich v MHD? Prosím čitateľov o doplnenie.
Tento blog vznikol z týchto dôvodov:
* odkaz na správu na iMHD.sk
* dať priestor diskusii k tejto správe, nakoľko horeuverený server diskusiu pri článkoch neumožňuje
* uviesť vlastný názor ako jeden zo vstupov do diskusie
Tak teda toto bol môj amatérsky neodborný pohľad na problematiku MHD v Bratislave. Pozdravujem MUDr. Hrubiška. Prosím, kľudne ma znoste, ale hlavne píšte tie linky a zastávky, kde sa stále ľudia tlačia vo vozidlách MHD.
Akože PS.: Na stránke http://ba.sme.sk/ je už dlho anketa: Ak ( áno, majú tam chybu ;) ste spokojní s úrovňou MHD v Bratislave? Z 30 tisíc respondentov odpovedalo: 57 percent, že: Je to strašné, úroveň sa zhoršuje .Inak je zaujímavé, dokedy chce ťahať SME túto istú anketu. Až pokým sanevyjadrí KAŽDÝ Bratislavčan? Však máme toľko ďalších dôležitých tém vBratislave. Navrhujem anketu vymeniť za túto:
Anketa od BlueBoard.cz