Pred niekoľkým mesiacmi sa v učiteľských kruhoch rozpútala polemika o tom, ktoré šlabikáre používať. Na Slovensku sú totiž schválené až 3 verzie od rôznych autoriek. Ministerstvo školstva pred dvoma rokmi predpísalo, ktorá verzia je tá „správna" - i keď zo strany učiteľov najmenej žiadaná. Ale prečo Kuko?
Na návšteve u známych sme sa bavili o ich dcére, ktorá nastúpila práve do školy. Dostal sa mi do ruky práve spomínaný šlabikár. Zarazilo ma v ňom jedna postava. Deti si už od prvých strán lepia nálepky akejsi zelenej postavy - mimozemšťana Kuka. Učia ho ako prechádzať cez cestu, čo je čo atď.
Zvláštne pre mňa je, že deti od prvého ročníka na základnej škole prichádzajú do kontaktu s niečím, čo neexistuje (zatiaľ to nebolo potvrdené). Ani jeden seriózny vedec nepotvrdil existenciu mimozemskej civilizácie (to síce možno tvrdiť aj o Bohu, avšak určite neporovnateľné). Prečo sa teda musia šesť či sedem ročné deti učiť o niečom takomto?
Iste, do kontaktu s podobnými postavičkami prichádzajú už oveľa skôr, cez tie úúúžasné rozprávky, ktoré sú na nich chrlené z televízie. Možno si to ani samotné deti neuvedomujú, ale podľa môjho názoru si autori mohli vybrať postavu reálnejšiu a krajšiu.
Naozaj je potrebné až tak ísť s dobou a byť moderný?