reklama

Malá príručka zápchológie, dnes: Bratislava

Mnohí z Vás si teraz myslia, že tu budem rozoberať spôsoby, ako sa správať v dopravných zápchach. Omyl.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

 Bratislava je plná manažérov. Manažéri, alebo pre tých zopár ešte jazykovo normálnych manageri, musia vedieť dobre znášať stres. Preto sa Magistrát hlavného mesta rozhodol, že im pripraví bezplatné školenie v zvládaní stresu pri činnosti, ktorá priamo nesúvisí s ich prácou, ale venujú sa jej taktiež každodenne a niekedy dlhšie ako samotnej práci.
 Musím uznať, že plán a najmä jeho realizácia odhaľujú v plnej šírke mimoriadny talent pracovníkov magistrátu v zlomyseľnosti a veľmi dobré znalosti aj tých najnenápadnejších únikových trás. 
 Úloha pre manažéra: dostať sa zo západu Bratislavy ráno na jej východnú časť a poobede zase naspäť, prípadne naopak, podľa toho, v ktorej luxusnej lokalite na okraji krásavice na Dunaji vlastní svoju malú, skromnú, niekoľkomiliónovú nehnuteľnosť.
 Úloha pre manažéra je teda jasná a vlastne úplne všedná, veď takto sa dopravuje dennodenne už po nejaký čas, opäť podľa toho, v ktorej fáze výšky štátneho príspevku na stavebné sporenie si svoju malú, skromnú, niekoľkomiliónovú nehnuteľnosť na okraji mesta zaobstaral.
 No teraz do hry vstúpil magistrát a zapojil do nej aj ostatné inštitúcie, ktoré majú v predmete činnosti správu komunikácií, aby bol záťažový faktor účastníkov kurzu čo najvyšší.
 Poďme si teda jednotlivé ťahy tejto hry na mačku a myš v uliciach Bratislavy prebrať od severu na juh, pričom budeme predpokladať manažéra Záhorsko-Bystrického, snažiaceho sa dostať do svojej kancelárie na Tuhovskej, teda na výpadovke na Senec.
 Bežne volí trasu cez Lamač, Patrónku, Mlynskú Dolinu, Most Lafranconi, Einsteinovu, Prístavný most, diaľničný obchvat a je tam. 20-35 minút, podľa hustoty premávky.
 Ako mu to čo najviac sťažíme? Najprv vylúčime všetky únikové trasy, aby nič netušiaci manažér bez štipky podozrenia vliezol do pripravenej pasce.
 Takže začneme opravou podjazdu z Jaskovho radu na Pioniersku, to je najsevernejšia možná obchádzková trasa (teda ak vylúčime úplný obchvat Bratislavy cez Pez. Babu a Pezinok). Okrem iného sa tých zopár nepoučiteľných pri čakaní pod podjazdom môže poučiť aj o tom, ako sa rozširovali železničné mosty v Bratislave (predná časť, smerom do mesta je pôvodná - kamenná, tá zadná je nová – betónová)
 Aby sme sa poistili, uzavrieme aj Žilinskú ulicu, tým je chránený prejazd na námestie Slobody a ďalej na Nový most.
 Pokračujúc na juh, uzavrieme Záhradnícku ulicu v kľúčovej časti tak, aby bola neprejazdná. Veľmi pekne to zvýši pretlak dopravy na Miletičovej a v okolí, s komplikáciami až na Vajnorskú a Trnavskú.
 Aby sa nám neotvárali príliš široké koridory, uzavrieme na čas aj Radlinského, len dovtedy, kým sa ľudia a teda aj manažéri odnaučia tadiaľ jazdiť.
 Pokračujúc na juh sa magistrátu vydaril mimoriadne pekný ťah Uzavrieť na celé prázdniny polovicu nábrežia je fantastický výkon. Dokonale to premieša karty, prípadných optimistov schladí malá oprava kanála, trvajúca už týždeň, asi 400 m pred samotným prechodom do protismeru, dokonale ale spomaľujúca a vytvárajúca zápchy na dvakrát.
 Ako dážď v období sucha prichádza teraz magistrátu vhod aj posun termínu otvorenia mostu Apollo, ktorý by značne odľahčil doprave z jedného brehu Dunaja na druhý a maril snahy o zocelenie bratislavských manažérov.
 A prichádzame k skutočnému vyvrcholeniu celej akcie, dlho pripravovanému a starostlivo plánovanému tak, aby všetky ostatné uzávierky ciest boli ešte stále funkčné. Obvyklá dopravná štatistika, nehovoriaca nič o špičkách, ale len a výhradne o priemernom poklese dopravy v lete o tretinu, poslúži ako dostatočná zástierka pre vskutku geniálny nápad: UZAVRENIE POLOVICE PRÍSTAVNÉHO MOSTA.
 Dielo je dokonané, bratislavskí manažéri a s nimi trošku nedobrovoľne aj my ostatní sa zmietame v kolapse, chaose, zápche, smrade a navyše daždi (aj keď +35 °C by bolo rozhodne pre tréning stresovej záťaže lepších). Protistresové školenie dosiahlo svoju vrcholnú fázu a plné dva týždne bude prebiehať na plné obrátky a plné ulice. Doplnené je samozrejme o neskoré príchody do práce a z nich plynúci doplnkový stres, či zmätok v hromadnej doprave, ako úplný bonus pre tých, čo sú na ňu odkázaní.
 Dokonalé, geniálne, priam diabolské riešenie. Pochybujem, že si ktokoľvek dovolí v tomto roku nazvať drobné zdržanie, pravidelne sa opakujúce druhého septembra, dopravným kolapsom. Po týchto dvoch týždňoch to bude sotva drobná nepríjemnosť. Vďaka Vám, páni mestskí poslanci, šéfovia správy ciest, diaľnic, chodníkov a janeviemeštečoho. Vďaka vám vodiči, že drobnými nehodami spestrujete inak vcelku zaujímavú, ale stereotypnú zápchovú zábavu, predstavujete presne ten potrebný prvok neistoty, blokujúci tých zopár ešte prejazdných trás mestom. Je to hlavne Vaša zásluha, že likvidujete posledné možnosti prejazdu a bránite tým prefíkanejším nájsť si predsa len nejakú tú stabilnú trasu na tieto dva týždne. Vďaka vám nemajú nikdy istotu, či práve tú ich uličku neupchá „nehoda dvoch osobných áut“.
 Naozaj vďaka, 2.9.2005 budeme všetci v takej pohode, ako sme neboli po celý rok, ba možno ešte nikdy.

Juraj Petrovič

Juraj Petrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  232
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Človek, občan, otec, manžel. Od roku 2022 píšem pre týždenník .týždeň. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSpoločnosťVedaFimfárumZápisky z ciestKultúraPrírodaSrandičkyPredvolebné článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu