Človek nemusí byť vedec, aby na to (možno okrem toho posledného poznatku) prišiel. Áno, z vlastnej skúsenosti môžem tvrdiť aj to, že smiech môže byť nákazlivý, chytľavý a nájdu sa (žiaľbohu) aj neprajníci "zvláštne dvíhajúcim sa fázam a zmenám sfarbenia hlasitosti", ale aj napriek všetkému - smiech je proste obrovský vyvolávač pozitívnej energie, ktorú potrebuje každý z nás.
Aj keď moji najbližší vedia, čo všetko som už vďaka (alebo kvôli?) nemu zažila, predsa len, pobavila ma jedna milá udalosť, ktorá sa odohrala cez víkend. Nikdy som si neuvedomila, akú hodnotu môže mať smiech (a konkrétne aj ten môj) pre cudzieho človeka. Nenapadlo ma totiž, že pre niekoho môže byť môj smiech tým "naj" milším spoločníkom pri jeho práci, z ktorého sa vie potešiť ( už verím, že ľudia, ktorým stačí málo, stále existujú) Aj vďaka tejto milej udalosti som nadobudla zistenie, prečo sa vlastne tento dotyčný človek (ktorý to celé vyvolal) na mňa tak milo usmieval. V piatok večer, v podniku, kde zvykneme chodievať (počas milej atmosféry, kde sa hrala jazzová hudba) za mnou prišiel čašník a prihovoril sa mi: "Môžem sa s tebou zoznámiť? Ty máš tak brutálny smiech...!" Slovu "brutálny" som nikdy poriadne neporozumela. Podľa mňa má toto slovo minimálne dva významy. Ja som sa však rozhodla, že budem naivná v presvedčení, že to znamená to, čo chcem, aby to znamenalo. Naivita sa občas vyplatí (vďaka, Bože)
"Vďaka nemu si moja najobľúbenejšia zákazníčka," pokračoval milý čašník ďalej. "Keď ťa počujem, viem aspoň, že si tu. Minule som prepravoval debničky a ty si sa zasmiala...Musel som ich položiť, smial som sa tiež." Polichotil mi. Veru, dlho som zo seba nemala pocit, že sa ešte viem "poriadne" zasmiať. Akosi som zabudla na to, čo to môže pre iných znamenať, keď sa vie človek uvoľniť, keď sa vie odreagovať a keď sa vie...z chuti a úprimne zasmiať... Keďže si myslím, že rozprávanie vtipov či veselých príhod nie je moja najsilnejšia stránka, tak nech sa smejú na mojom smiechu. SMIAŤ SA ZO SMIECHU! Pekné...
Aj keď už čašník v podniku istý čas pracovať nebude, ja však verím, že aj keď sa pre toho nového nestanem najobľúbenejšou zákazníčkou vďaka smiechu, ostanem "aspoň" človekom, ktorý bude "len" obľúbený (z dôvodu, ktorý si už určí každý sám)