A tak som začal testovať. Ako slušný užívateľ som sa Naučil viac . Tiež som preštudoval dostupnú literatúru, teda skúsenosti a názory existujúcich užívateľov. I nastala tá obradná chvíľa, keď som vstúpil do tohoto elitného klubu. Založil si podľa inštrukcii konto a na doterajších schránkach nastavil presmerovanie pošty. Konto sa pomaly plní a moje skúsenosti sú nasledovné:
Je to rýchle
Adresa sa zle diktuje do telefónu
Nie je možné meno kratšie ako 6 znakov, takže moje obľúbené piki@gmail.com nebude.
Jednoduchosť ad absurdum: Načo spústu možností nastavenia, všetko sa dá predsa nahradiť jedinou funkciou, vyhľadávaním. Až tak, že namiesto zoradenia napr. podľa autora, je odporúčané vyhľadávania. Naozaj, je to v Pomocníkovi
Silné vyhľadávanie? Blbosť! Ako keď nie je možné zadať "črep" slova. V jazykoch, kde sa silno skloňuje, časuje, slovom ohýba, je to nevyhnutná vec.
Search results do not include matches to partial strings or matches that are 'similar' to your query, including plurals and misspellings. If you search for 'vacation,' Gmail returns emails containing instances of 'vacation,' but does not return emails including 'vacations' or 'vaccations.' Learn more about Gmail's search.
A hotovo! Bodka.Sledovanie konverzácie mal predsa Netscape vo svojom vstavanom e-mailovom klientovi už dávno pradávno. Zabudli sme všetci, že tam bol výborný klient, ku ktorému sa Microsoft roky šplhá?
Ako to samo dokáže udržovať poriadok v korešpondencii? Ako to núti užívateľa používať labely? Ako samo? Ak tam nenastavím filtre tak to nič za mňa neurobí. Nenastaví automaticky label pre poštu z adresy pre ktorú som to raz urobil ručne. Musím tam predsa nastaviť filter. To ako potom "že samo"?
Notifier nejde dokonfigurovať na proxy. Používa to, nepoužíva to? Funguje používam, nefunguje zahoďte to a netrápte sa. Jednoduchý a hlúpy jak hovado.
Kde všetci berú tú istotu, že raz bude na úvodnej stránke aj link na registráciu. Viem si dobre predstaviť, že pozvánky ostanú na večné časy, akurát každý užívateľ bude mať vždy jednu k dispozícii a keď ju minie, vzápätí dostane k dispozícii ďalšiu.
Je to ďalší spôsob ako môže firma Google úspešne zobrazovať reklamu. Fajn reklamný nosič. Výborné ale je, že tou reklamou neotravuje môjho adresáta. Leda že by mal aj on Gmail.
Súhlasím s mnohými, že pri registrácii a používaní človeka premkne pocit výnimočnosti, že patrí medzi pár vyvolených. Áno, gmail je elitársky klub a táto vlastnosť bola šikovne marketingovo využitá.
Je to INÁ emailová služba ako ostatné. Je dobrá, je jednoduchá. Pre ľudí, ktorí nikdy nepracovali s iným emailom, výborná. Je ušitá pre obyčajných ľudí, jednoduchých američanov. Jeden pedál aby auto išlo, druhý aby zastavilo. Jedna obrazovka na zobrazenie, jeden klik, jedna funkcia na obhospodárovanie e-mailov: vyhľadávanie.
Je to webová aplikácia. Osobne predpovedám webovým aplikáciám veľkú budúcnosť. A Gmail je prvý webový emailový klient. Ako taký je nedokonalý, ale prvý a hlavne sa marketingovo tvári ako dokonalosť sama. A kto sa marketingovo tvári ako by tým aj bol. Žiaľ pre spotrebiteľa a užívateľa.
Chvíľu ho ešte budem používať a uvidíme. Moje rozporuplné pocity časom prevážia na jednu alebo druhú stranu. Možno, keď zo mňa vyprchá ten pocit výnimočnosti užívateľa gmailu, sa opäť vrátim na Seznam, ktorý používam od roku 1996. Alebo 1997? Je to dávno. Vydržím tak dlho používať Gmail?