Odborný internetový server Interval.cz, vydal článok Petra Waida Síla odkazů, ktorý popisuje základné pravidlá, ktoré treba dodržiavať, aby bol čitateľ spokojný.Sú to pravidlá hlavne pre tvorcov stránok a webového obsahu, ako si zlepšiť návštevnosť a čítanosť vďaka kvalitnému prelinkovaniu. Kvalitnému, nie nadmernému, či absurdnému:
Na správné prolinkování vlastního webu se v honu za zpětnými odkazy často zapomíná. Odkazy by měly odrážet strukturu vašeho webu. Uživatel by neměl být zmaten, vždy byste mu měli podat pomocnou ruku v podobě odkazů na související články či vysvětlení.
Ako užívateľ webovej stránky vždy ocením odkaz na súvisiace texty. Ak som sám o tom písal, samozrejme že sa v texte musí tento odkaz objaviť. A ideálne je, doplňovať odkazy na nové texty do starších článkov. To obzvlášť obľubujem. Hlavne v seriáloch. Písal o tom vo svojom článku Zpětné udržování souvislostí Dušan Janovský:
Jde o tohle: když píšete čtvrtý díl seriálu, přihodíte na konec odkazy na předcházející tři díly. První díl si už ale po napsání čtvrtého dílu žádný redaktor neotevře, aby tam odkaz na čtvrtý díl dopsal. Výsledkem je, že čím více se čtenář pídí po souvislostech, tím více se dostává do zastaralé minulosti, protože ze starých článků nevedou odkazy na nové.
Vzájomné prelinkovanie webových stránok je vlastnosť, ktorú alebo velebím, alebo preklínam. Neexistuje nič medzi tým. Pretože je surfovanie po internete pre mňa potešením, zásadne sa nevraciam na weby, ktoré nedodržiavajú elementárne pravidlá vytvárania odkazov. Preto vyzývam všetkých autorov stránok a autorov obsahu, hýčkajte si ma kvalitným prelinkovaním.
Pre autorov stránok to znamená, aby vytvorili podmienky. Navrhli dobrú štruktúru webu, poskytli pre autorov obsahu kvalitné administrátorské rozhranie. Rozhranie, ktoré im to uľahčí, ba priam k dopĺňaniu odkazov na externé stránky ponúka.
Pre autorov obsahu je moja výzva dokonca ešte naliehavejšia. Vy viete, odkiaľ ste čerpali informácie, kto sú vaše zdroje. Vy máte prehľad o weboch s podobnou problematikou. Tak to do článkov doplňte. Áno zvýšite čítanosť aj niekomu inému. Dnes vy jemu, zajtra on vám. Čo je však dôležitejšie, získate o jeden dôvod naviac, prečo sa k vám budú ľudia vracať. Pretože sa stanete kvalitným zdrojom komplexných a vyčerpávajúcich informácii.