Výhodou elektronických bánk sú najmä poplatky, tie zväčša sú minimálne alebo žiadne. Neplatíte za vedenie účtov, za prevody do miestnych ani zahraničných bánk, za výber v bankomate či pri nakupovaní platobnou kartou*. Týmže banka funguje výhradne elektronickou formou - online cez internet (internet banking), má minimálne náklady, nepotrebuje budovy a nepracuje s hotovosťou.
V dnešnom svete kybernetiky je úplne jasné, že v budúcnosti bude používaný výhradne kreditový systém, bez hotovosti.
Internet má dnes viac ako 55% Slovákov. Ak ho nemá doma, má ho minimálne v mobile. Na Slovensku je aktívnych viac ako 5,4 miliónov SIM kariet.
Slováci sú konzervatívni, ale radi sa nechajú zneužívať a vykorisťovať. Asi národná úchylka...
Mnohí sa týchto bánk boja, a to len preto, že majú minimálny počet centier a využívajú na hotovosť iba bankomaty iných bánk. Sú to banky ako ktorékoľvek iné. V zahraničí tieto banky fungujú bežne.
Stále chcete platiť svojej banke iba za vedenie účtu? Myslíte si, že podmienky, kedy vám vaša banka dá niečo zadarmo sú správne? Prečo by mi mala klásť banka podmienky, aby som mal „zadarmo" vedenie účtu alebo prevody do iných bánk?
Banky zarábajú na vašich vkladoch, nie na poplatkoch. Banky sú ziskové vďaka kapitálu od klientov a z pôžičiek, s ktorými potom oni pracujú ďalej - rôzne investície a zisky z úverov. Napriek tomu, že sme tu mali údajne krízu, slovenský bankový sektor vykázal vždy zisk. Iba minulý rok to bolo cez 800 mil. EUR.
Ako to býva u nás zvykom, kvalitné služby sa rozvíjajú veľmi pomaly a za inými krajinami zostávame. Najhoršie na tom je, týmže v EÚ naplatí na všetkých rovnaký meter, tak mnohé firmy podnikajú v únii s rozdielnymi podmienkami, službami aj cenami. Napríklad rovnaký mobilný operátor neponúka rovnaké služby na Slovensku ako vo svojej domovskej krajine a pod.
Sami si porovnajte služby a ceny týchto bánk s kamennými a zistíte, čo je skutočne výhodnejšie...
* - niektoré služby môžu byť spoplatnené, ak presiahnu určitý počet