Slovensko má aj v oblasti cestovného ruchu určite čo ponúknúť! Najmä v čase stúpajúcej nezamestnanosti by bolo viac ako žiadúce "rozbehnúť" konečne tento zanedbaný segment slovenského hospodárstva. Na to je ale potrebné sa prezentovať možnej klientele, ktorá je mimochodom na juhu Nemecka jedna z najsolventnejších v rámci tohto federatívného štátu. Celkovo vydajú Nemci v roku 2013 na zahraničné pobyty 60 miliárd € (zdroj UNWTO). Návštevníci samozrejme navštívia tie krajiny, ktoré sa na veľtrhu vedia „dobre predať", alebo ako sa na Slovensku hovorí - zviditeľniť. Je pre Slovensko "odkrojiť" si niečo s tejto obrovskej sumy také nezaujímavé? Nechce sa mi tomu veriť, ale asi je to tak.
Česť Slovenska tu zachraňujú jedným ninistánkom Kúpele Piešťany a.s. a len preto pred výstaviskom veje, po dlhom čase, aj slovenská zástava.

Nerovný súboj - kúpele Piešťany vs. Česká republika


K českému stánku patrí samozrejme aj pohostenie, veď "láska ide cez žalúdok"
Veľkou škodou naďalej zostáva fakt, že sa Slovenská rebublika nedokáže prezentovať na jednom veľkom národnom stánku ako susedná Česká republika, ale aj iné krajiny EÚ a celého sveta. Slovensko sa tak stáva opäť tou "čiernou dierou", tentokrát na mape svetového cestovného ruchu.
Čo vo veci účasti slovenskej prezentácie na tomto veľtrhu urobila ekonomická diplomacia SK v Mníchove ostáva záhadou? Nebolo by efektívnejšie toto ekonomické oddelenie konzulátu zrušiť a ušetrené peniaze dať radšej do podfinancovaného školstva? Veď taký hospodársky konzul(ka) stojí republiku za jeden kvartál viac, ako jeden slovenský učiteľ(ka) počas celého roka.
Sú teda všetky tie štátne agentúry na podporu slovenskho hospodárstva (finacované samozrejme daňovými poplatníkmi), rôzne memorandá a vyhlásenia v podstate len, ako sa zvykne hovoriť, na „kočku"?
Toto je teda v praxi tá, toľko proklamovaná ekonomická diplomacia, ktorá by mala už dávno naplno pracovať v záujme hospodárského rozvoja Slovenskej republiky a ktorú dáva do popredia podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí? Takáto je žiaľ jej slovenská realizácia a či je toto efektívne presadzovanie ekonomických záujmov Slovenska v zahraničí, ponechám na súdneho čitateľa. Či sa táto realita dostane na stôl aj pánovi podpredsedovi a ministrovi vlády Lajčákovi? Možno by to náprave v tejto oblasti aktívnej prezentácie Slovenska pomohlo.