Naučíme Slovákov darovať bezkontaktne?

Viete si predstaviť, že na ulici stretnete dobrovoľníka, ktorý sa vás opýta, či neprispejete na charitatívny projekt a keď súhlasíte, vytiahne pred vás terminál? My áno! Aj preto sme bezkontaktné platby otestovali na Pohode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Verejné zbierky na uliciach charitatívne organizácie na Slovensku doteraz realizovali len cez pokladničky na hotovosť. Čísla v on-line fundraisingu na dobročinné účely však naznačujú dlhodobý rast platieb kartami. Na DobraKrajina.sk sme medziročne zaznamenali o 33 % viac príspevkov platobnou kartou. 

Pohoda Festival tento rok navštívilo cez 30 000 prevažne mladých ľudí. Na podujatí sa primárne platí v hotovosti. Preto bolo pre Nadáciu Pontis zaujímavé zistiť, ako sa budú návštevníci stanu DobraKrajina.sk správať, ak im ponúkneme možnosť prispieť na charitatívne účely bezkontaktne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rámci stanu sme aj tento rok pripravili niekoľko zaujímavých aktivít, pri ktorých boli tradičné pokladničky na hotovosť a pridali sme ku nim dve bezkontaktné pokladničky VISA a platobný terminál.

Obrázok blogu

Bezkontaktné pokladničky VISA si mohli ľudia vyskúšať pri virtuálnej realite a vo fotokútiku. Stačilo priložiť platobnú kartu alebo mobil, a dar bol v plne výške pripísaný na pomoc ľuďom v chudobe.

Platobný terminál v Dobrom obchode mnohých návštevníkov milo potešil. Podľa našich štatistík stúpli tržby na festivale Pohoda z charitatívneho predaja predmetov oproti minulému roku o 61 %. Ľudia minuli viac a preferovali platbu kartou, pretože s týmto spôsobom platby mali skúsenosť a dôverovali mu.

SkryťVypnúť reklamu

Pomoc dotykom v prípade bezkontaktných pokladničiek bola vnímaná skôr ako atrakcia. Označenie VISA značne zvýšilo dôveru v tento nový spôsob darovania. Po priložení kartou sa ozvala jemná melódia naznačujúca, že platba bola zrealizovaná. Darcom však chýbal moment, na ktorý boli zvyknutí pri platobnom termináli – vytlačenie potvrdenia o úhrade. Bezkontaktné pokladničky umožnili aj pomoc cez dotyk smartfónom. V takom prípade sa potvrdenie zobrazilo na displeji telefónu.

Trend tu je, ale ako každá novinka, aj bezkontaktné pokladničky potrebujú svoj čas. Hotovosť má pri sebe čoraz menej ľudí. Neziskový sektor potrebuje inovovať spôsoby, ako bude realizovať verejné zbierky v uliciach. Bezkontaktné pokladničky by zvýšili nielen bezpečnosť, ale aj transparentnosť darcovstva. Inšpirovať sa môžeme u lídrov vo fundraisingu. Church of England v júni vydal správu, že plánuje digitalizovať zbierky v kostoloch. Počas vianočného obdobia otestujú bezkontaktné platby a úspech predpokladajú najmä u veriacich, ktorí nie sú pravidelnými návštevníkmi bohoslužieb. Do kariet hrá aj vyhlásenie niekoľkých najväčších neziskových organizácií v Anglicku, ktoré si bezkontaktné pokladničky už otestovali. Ľudia darovali trikrát viac pri platbe kartou, ako v hotovosti.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Nadácia Pontis plánuje v šírení bezkontaktného darcovstva pokračovať aj v budúcnosti. Veríme, že sa to podarí už pri celosvetovom sviatku dávania, dobrovoľníctva a darovania, #GivingTuesday, ktorý bude po prvýkrát na Slovensku v utorok 28. novembra. 

Anna Podlesná, programová riaditeľka pre individuálnu filantropiu v Nadácii Pontis

Nadácia Pontis

Nadácia Pontis

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je jednou z najväčších grantových nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú a individuálnu filantropiu, firemné dobro­voľníctvo a presadzuje zodpovedné podnikanie. S firmami spolupracuje na ich filantropických aktivitách, pri tvorbe filantropickej stratégie a spravuje ich nadačné fondy. Strategicky sa sústreďuje predovšetkým na skvalitňovanie vzdelávania a zvyšovanie zamestnateľnosti, odstraňovanie korupcie a netransparentnosti, prekonávanie chudoby a kritických sociálnych problémov, ale aj na vytváranie prívetivejšieho prostredia k ľuďom so znevýhodnením. Podpore komunity nepočujúcich sa venuje už viac ako 10 rokov. Firemné dobrovoľníctvo a pro bono rozvíja aj vďaka najväčšiemu podujatiu firemného dobrovoľníctva v strednej Európe, Nášmu Mestu a Pro Bono Maratónu. Firmy dlhodobo vedie k zodpovednému podnikaniu, aby mali lepší prístup k svojim zamestnancom, zákazníkom, dodávateľom, komunite, životnému prostrediu a podnikali poctivo. Nadácia Pontis je administrátorom združenia zodpovedných firiem — Business Leaders Forum a organizuje ocenenie filantropických aktivít a zodpovedného podnikania, Via Bona Slovakia. Zameriava sa tiež na rozvíjanie darcovstva jednotlivcov cez DobraKrajina.sk a Srdce pre deti. Strategicky sa vo Fonde pre transparentné Slovensko venuje odstraňovaniu korupcie. K jej prioritám patrí aj vzdelávanie, kde oceňuje a rozširuje najinovatívnejšie prístupy cez projekt Generácia 3.0. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Skúsenosti, ktoré Slovensko získalo pri budovaní demokratickej spoločnosti a komunity zodpovedných občanov a firiem, posúva ďalej do zahraničia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,079 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu