3 dôvody, prečo by firmy nemali podporovať firemné dobrovoľníctvo

V prípade, že pracujete pre malú, strednú či veľkú firmu, tento článok by ste si určite nemali nechať ujsť!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: Nadácia Pontis)

1...lebo všetkého veľa škodí

Na trhu práce je veľmi veľa talentovaných a šikovných ľudí, ktorí majú množstvo skúseností. A kvalitní zamestnanci sú základom úspešnej firmy – svoje úlohy si totiž plnia na 120%. A to vôbec nie je dobré. Kto by stál o takýchto zamestnancov? Čo ak by im ostatní kolegovia mohli náhodou závidieť? Aby ste sa tomu vyhli, určite nepodporujte firemné dobrovoľníctvo. Schopných ľudí priťahujú práve tie spoločnosti, ktoré poskytujú možnosť zamestnancom zúčastniť sa dobrovoľníckych aktivít. Tí, hoci možno nikdy dobrovoľníkmi neboli, chcú pracovať pre tie firmy, ktoré sa zaviazali podnikať zodpovedne a pomáhať komunite.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2...lebo personalisti by mohli mať menej práce

Predstavte si, že by sa vďaka firemnému dobrovoľníctvu znížila fluktuácia vašich zamestnancov. Že by boli oveľa viac motivovaní svoje doterajšie skúsenosti rozvíjať dlhodobo a stať sa profesionálmi vo vašej firme. Zamestnanci – dobrovoľníci majú totiž oveľa väčšiu tendenciu byť verní svojmu zamestnávateľovi. A to si naozaj neželáte. Bez fluktuácie to vaši personalisti môžu zabaliť. Prečo by sa mali namiesto pohovorov a novým výpovediam venovať rozvíjaniu a spokojnosti už existujúcich zamestnancov?

3...lebo súťaživosti v biznise je v dnešnom svete priveľa

SkryťVypnúť reklamu

Súťaživosť a konkurovanie si v biznise sa vám doslova bridí? Preto sa vyhýbate čomukoľvek, vďaka čomu by ste sa mohli stať priveľmi úspešnými? V tom prípade firemné dobrovoľníctvo určite nebude správna voľba pre vás. V nedávnej štúdii, ktorú realizoval inštitút Gallup sa totiž zistilo, že spoločnosti s vysokou angažovanosťou zamestnancov majú 3,9 krát viac výnosov z akcií, ako ich konkurenti s nízkou angažovanosťou. A pre angažovanosť zamestnancov je hnacím motorom práve firemné dobrovoľníctvo. Navyše, zamestnanci, ktorí takto venujú svoj čas zadarmo, sú o 57 % produktívnejší ako ostatní zamestnanci. A to by mohlo spôsobiť, že sa vašej firme začne oveľa viac dariť. Hrozná predstava.

SkryťVypnúť reklamu

Ale ak ste firma, ktorá

  • chce byť atraktívnejšia pre najlepších uchádzačov o prácu,

  • chce znižovať mieru fluktuácie zamestnancov,

  • chce rozvíjať zručnosti a schopnosti svojich zamestnancov,

  • chce budovať efektívne tímy a hrdosť zamestnancov na svoju spoločnosť,

  • chce vytvárať pozitívnu podnikovú kultúru v organizácii,

pridajte sa k ďalším 120 firmám a prihláste sa na najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva na Slovensku Naše Mesto 2017!

Autorka: Dominika Horňáková, programová koordinátorka Nadácie Pontis

Nadácia Pontis

Nadácia Pontis

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je jednou z najväčších grantových nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú a individuálnu filantropiu, firemné dobro­voľníctvo a presadzuje zodpovedné podnikanie. S firmami spolupracuje na ich filantropických aktivitách, pri tvorbe filantropickej stratégie a spravuje ich nadačné fondy. Strategicky sa sústreďuje predovšetkým na skvalitňovanie vzdelávania a zvyšovanie zamestnateľnosti, odstraňovanie korupcie a netransparentnosti, prekonávanie chudoby a kritických sociálnych problémov, ale aj na vytváranie prívetivejšieho prostredia k ľuďom so znevýhodnením. Podpore komunity nepočujúcich sa venuje už viac ako 10 rokov. Firemné dobrovoľníctvo a pro bono rozvíja aj vďaka najväčšiemu podujatiu firemného dobrovoľníctva v strednej Európe, Nášmu Mestu a Pro Bono Maratónu. Firmy dlhodobo vedie k zodpovednému podnikaniu, aby mali lepší prístup k svojim zamestnancom, zákazníkom, dodávateľom, komunite, životnému prostrediu a podnikali poctivo. Nadácia Pontis je administrátorom združenia zodpovedných firiem — Business Leaders Forum a organizuje ocenenie filantropických aktivít a zodpovedného podnikania, Via Bona Slovakia. Zameriava sa tiež na rozvíjanie darcovstva jednotlivcov cez DobraKrajina.sk a Srdce pre deti. Strategicky sa vo Fonde pre transparentné Slovensko venuje odstraňovaniu korupcie. K jej prioritám patrí aj vzdelávanie, kde oceňuje a rozširuje najinovatívnejšie prístupy cez projekt Generácia 3.0. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Skúsenosti, ktoré Slovensko získalo pri budovaní demokratickej spoločnosti a komunity zodpovedných občanov a firiem, posúva ďalej do zahraničia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

225 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu