Hneď na začiatku uvediem, že poplatok v sume niekoľkých stovák slovenských korún za zrušenie účtu som očakával. Milo som bol prekvapený z toho, že som za ne dostal kurz presadzovania oprávnených požiadaviek klienta.Pred samotným rušením účtu som sa na telefonickej službe SLSP (SporoTel) informoval na správny postup. Najpr treba zrušiť platobné karty, vydané k účtu. Po cca týždni od ich zrušenia je možné zrušiť aj účet samotný. Pre mňa podstatná otázka bola, či je možné kartu aj účet zrušiť aj v inej pobočke, ako je účet vedený, pretože do centra mesta sa mi nechce (50,- Sk parkovné v lepšom prípade) a tiež táto pobočka nemá otvorené v sobotu, či nedeľu. Odpoveď zo SporoTelu: účet je možné zrušiť na ktorejkoľvek pobočke v rámci mesta. Idem teda do pobočky v Poluse. Zruším kartu a informujem sa, či budúci víkend môžem prísť zrušiť aj účet. Odpoveď záporná. Zrušiť účet vraj môžem len v pobočke, ktorá účet vedie. Argumentujem informáciou zo SporoTelu. Pracovníčka pobočky SLSP v Poluse má iné informácie, ako pracovníčka telefonickej služby SLSP.Pojal som isté podozrenie. A hlavne silné presvedčenie, že aj keby som mal poslať poštou do SLSP žiadosť o zrušenie účtu s notársky overeným podpisom (70,- Sk), tak do pobočky v centre mesta ma nedostanú. Mám zmluvu (o bežnom účte) uzatvorenú so SLSP a.s. Neverím, že nemám právo zmluvný vzťah ukončiť v ľubovoľnej pobočke SLSP na Slovensku, resp. zaslaním žiadosti poštou.Vybral som sa do pobočky v centre Apollo, ktoré je neďaleko môjho pracoviska. Pracovníčke som podal papier, kde mám potvrdené odovzdanie platobnej karty a slušne som požiadal o zrušenie účtu. Spýtala sa ma, či mi v Poluse nepovedali, že účet mám ísť zrušiť do centra mesta. Korektne odpovedám, že mi to povedali. Ale že mi tiež na SporoTeli povedali, že zrušiť účet môžem kdekoľvek v rámci mesta. A že ja som sa rozhodol pre ich pobočku a žiadam o zrušenie účtu. Chvíľu na seba hľadíme. Pracovníčka sa obráti k počítaču a chvíľu niečo ťuká. Z tlačiarne vychádzajú papiere. Dáva mi ich na podpis. Prikladá aj lístok vklad/výber so slovami, aby som išiel do pokladne, kde mi vyplatia zostatok.Zrejme je to tak, že pracovníci SLSP majú za uzavretie zmluvy s klientom (predaj bankového produktu) plusové body, kým ak klient účet zruší, prejaví sa to na hodnotení daného pracovníka negatívne.Z môjho pohľadu považujem celú vec za pre mňa prospešnú. Vybavil som, čo som vybaviť potreboval. Naviac som pochopil, že sa nemám dať zmiasť zavádzajúcimi informáciami a na svojej oprávnenej požiadavke trvať. Pretože chvála slobodnému trhu to už dnes na Slovensku stačí na to, aby bola požiadavka zrealizovaná k spokojnosti klienta.
Poučné rušenie bankového účtu
Rozhodol som sa, že zmením banku. Konkurencia nespí, stále niečo ponúka a SLSP len inkasuje poplatky. Prečo si nevyskúšať dva v jednom: bezpoplatkový účet konkurencie a zážitok z procesu rušenia účtu.