Hneď na úvod považujem za potrebné uviesť, že ani ja nemámo obchodných praktikách najlepšiu mienku. Ale v mojom prípadevyložene falošné argumenty zhoršia mienku nie o obchodníkoch, aleo novinároch. Neverím, že sa „pomýlili". Podľa mňa proste realizovalizadanie, ktorým rozhodne nebolo pravdivo informovať.
Kto najviac zarobína predaji kurčaťa?

Obchodník predáva kurča za 74,90. Cena bez DPH jev skutočnosti 62,95, t.j. obchodná „prirážka" jev skutočnosti 8,45, DPH je 11,95. Prirážka však zďaleka nie je čistý ziskobchodníka. Musí pokryť náklady na predaj kurčaťa, t.j. náklady na predajňu,platy zamestnancov a podobne.
Úplne inak novinári počítajú u spracovateľa. Tenkurča kupuje za 28,50 a predáva za 54,50. Prečo nie je uvedená prirážkaspracovateľa vo výške 26,- Sk? Pretože spracovateľ má náklady. Novinármipriznané náklady vo výške cez 25,- a čistý zisk preto vyšiel chabú korunu.Prečo je právo na náklady priznané spracovateľovi (a podobne aj chovateľovi),ale obchodníkovi je toto právo odopreté? Akým spôsobom sú vypočítané nákladychovateľa a spracovateľa? Čo je to „výrobná cena"? Nie tú to náhodou číslauvedené priamo chovateľom a spracovateľom a preto pre argumentáciuo výške zisku z kurčaťa nehodnoverné?
Kto teda na predaji kurčaťa zarobí najviac? Myslím, že toje od začiatku úplne jasné. Odpoveď je rovnaká, ako odpoveď na otázku, ktoskutočne vykorisťuje pracujúcich.