Výpovedná lehota zmluvy s UPCje mesačná a začne plynúť prvným dňom nasledujúceho mesiaca. Výpoveď v UPCpochopia správne a onedlho sa vám ozvú, že majú pre vás lepšiu cenu. Približne290,- Sk mesačne na obdobie 12 mesiacov. Stále o takmer stovku viac a o 6mesiacov menej, ako nový zákazník na 18 mesiacov. Novým zákazníkom sa všaknestanete podaním výpovede, ale až ak vydržíte a naozaj sa necháte odpojiť.Súčasná akciová cena je akciová už minimálne pol roka a zatiaľ je uvedené, žeplatí len do 31.12.2006; aj okamžitou výpoveďou sa stanete novým zákazníkom až1.2.2007. Delenie na stálych a nových zákazníkov vo vyššie uvedenom zmysle robíUPC už pár rokov. Čo poviete, prestane UPC deliť zákazníkov na verných a prelietavých užod 1.2.2007? Tak to snáď nie! :)
Podobne ústretové sú k verným zákazníkom aj poisťovne pri povinnomzmluvnom poistení motorových vozidiel. Neviem, ako v prípade UPC, alev tomto prípade to cítia aj samotní (radoví) zamestnanci poisťovne.Dostanú zamestnaneckú cenu so „super" zľavou a potom sa od známehodozvedia, že on, ako nový zákazník, dostal od ich poisťovne pri zrovnateľnýchpodmienkach (typ auta, história vodiča a pod.) cenu aj o 10-20% nižšiu.
Iný prístup volia telekomunikační operátori. Tu akciu pre nových zákazníkov môžete využiť aj bez výpovede, dokonca po uplynutí viazanosti (dokonca niekedy vám ponúknu aj odpustenie jej časti) začnete dostávať ponuky na využitie akcie novej.
Aby sme si rozumeli, ani UPC ani poisťovne nekritizujem. Ja len informujem,možno si dovolím pridať svoj názor, že racionálne rozhodnutie je zmluvu (s UPCči s poisťovňou) vypovedať vždy tak, aby som sa nestal zákazníkom verným,t.j. zachovávať si výhodnejší status nového zákazníka.