Väčšinou z nás ostro kritizované banky donedávna spoplatňovali každú položku, zaúčtovanú na účte. O nemalých sumách za výber z bankomatu nehovoriac. Už dlhšiu dobu sa však dajú poplatky optimalizovať výberom správneho balíka. Banka, za ktorou vraj idú najlepší, sa však stále nemala k tomu, ponúknuť klientovi podobne normálny spôsob účtovania poplatkov. Nechápal som najmä preferenciu výberu hotovosti z bankomatov (5 zahrnutých v balíku) oproti platbe kartou (4,- Sk za každú) a preto používam platobné karty inej banky. Podobne príchodzie a odchodzie platby. Avšak pohľad do nového cenníka, platného od 31.8.2006 svedčí o tom, že tlaku konkurencie Tatra Banka nakoniec neodolala. V štandardnom balíku (TatraDynamic za 69,- Sk) už nájdeme neobmedzený počet platieb platobnou kartou a 15 automatizovaných transakcií (výber z bankomatu TB, príchodzie a odchodzie platby a to aj realizácie inkás). Sprievodná marketingová kampaň sa nekonala podľa mňa preto, že by banka musela priznať, že najlepší nešli len odovzdane za ňou, ale nemálo ich aktívne urobilo aj zopár krokov vpred. Alebo inak: klientovi zmena neprináša oproti konkurencii nič nové, podmienky len defenzívne doťahuje.
Podobne poskytovateľ pevných telefónnych liniek. Neprináša nové produkty, t.j. nesnaží sa "inovovať" ani názvy služieb, ale tiež zrejme len defenzívne znižuje ceny. V balíku DomaPohoda sú zahrnuté volania (na čísla v pevných sieťach SR) už nielen v nedeľu a vo sviatok, ale aj celú sobotu a v pracovné dni v slabej prevádzke (od 19:00 do 7:00 hod.). A program DomaExtra dokonca prináša do pevného mesačného poplatku (cca 600,- Sk) zahrnuté všetky volania na čísla v pevných sieťach SR. T-com zobral utajenie zmien cenníka až tak, že v popise samotných služieb sa ešte stále uvádzajú poplatky aj za hovory, ktoré však sú už v cenníku uvedené ako zahrnuté v mesačnom paušále. Zaujímavé je to, že ceny pre ISDN linky sa nezmenili, resp. aspoň nie podstatne (ceny ISDN liniek som predtým tak presne nepoznal).
Čo sa týka mňa, ja by som privítal viacero podobných "marketingových akcií", t.j. keď sa "marketingové" peniaze použijú priamo na zníženie cien poskytovaných služieb.