Všetky veľké mestá majú problém s dopravou. Každý by sa najradšej doviezol do centra na svojom fáre, ale toľko miesta v tých mestách nie je. A tak majú v metropolách systém hromadnej dopravy. Napríklad vo Viedni majú funkčný systém hromadnej dopravy. Ani radšej nechcem vedieť, koľko peňazí ich to stálo. Pretože autá do centra stále prúdia a prúdia. Rakúšania to „nedali“, ľudí z tých áut sa im do hromadnej dopravy vytlačiť nepodarilo.
Pokiaľ ľudia nebudú môcť parkovať všade tam, kde sa im to hodí, dostanú ďalší dôvod uvažovať o využití hromadnej dopravy
Pani dopravná inžinierka sa však po bratislavskom magistráte poflakuje už dosť dlho na to, aby tých neschopných Rakúšanov strčila do vrecka. Proste bude zvyšovať parkovné, bude obmedzovať možnosti parkovania a keď bude najhoršie, tak proste autám do bratislavského skanzenu vjazd zakáže. Ona to proste „dá“.
Ako nám totiž v rozhovore medzi riadkami hovorí:
Bratislavou budeme chodiť vlakom, ale až keď stanice vybudujú štátne železnice.
Električky k tým vlakovým zastávkam mesto predĺži vtedy, keď na to získa prostriedky.
Dovtedy sa bude dopravná obslužnosť a preplnené cesty riešiť zvyšovaním poplatkov, zákazmi a obmedzeniami.
Aké geniálne a pritom také jednoduché!
Aby nedošlo k nedorozumeniu: myslím si, že hromadnú dopravu potrebujú nielen metropoly, ale už aj také menšie mestečká, ako je Bratislava. Na vybudovanie funkčného systému hromadnej dopravy stačia v zásade tri veci: peniaze, peníze a peňeži.
Hlavná dopravná inžinierka, rovnako, ako každý svojprávny občan Bratislavy vie, že peniaze neboli, nie sú a nebudú. Ale len hlavná inžinierka, resp. príslušní papaláši majú tú moc znepríjemniť cestu do a v rámci Bratislavy tým ľuďom, ktorí z rôznych dôvodov majú možnosť používať funkčný spôsob dopravy, osobné autá.
Len hlúpi Rakúšania v prípade, že majú tesný rozpočet, budú hľadať cesty, ako zabezpečiť financovanie. Na peniazoch predsa záleží len odľudom typu Ja&Ty. My tu v Bratislave nemáme problém prenajať lukratívnu budovu v centre mesta našim kaviarenským kamarátom za euro ročne na 15 rokov, „predať“ pozemok pod ekumenickou katedrálou, ktorú museli povinne zafinancovať aj neveriaci ....
My sa o prostriedky na realizáciu nejakých rakúskych riešení nestaráme. My máme moc. V Bratislave vládneme odjakživa, nepotrebujeme tu žiadneho fica, my si s buzeráciou spoluobčanov poradíme lepšie, ako by to dokázal on. Komu sa nepáči, nech sa odsťahuje k tým Rakúšanom. Ostatní sa pekne natlačte do preplnených električiek a autobusov. Prípadne sadnite na bicykel, prehadzovačky sú zatiaľ ešte povolené. My máme pred magistrátom vyhradené miesta pre autá, pretože bez nich by sme pre vás toľko buzerácie nedokázali zabezpečiť.
Ja na to len toľko: ak neviete zabezpečiť slušnú hromadnú dopravu, tak je vašou psou povinnosťou nebrániť tým, čo si ešte ako tak dopravu dokážu zabezpečiť na vlastné náklady.