Skúste sa v pracovný deň previezť hodinku podiaľnici z/do Bratislavy maximálnou povolenou rýchlosťou. Koľko áut váspredbehne? Desiatky to budú určite. Ak by dopraváci skutočne dostali zadaniekontrolovať a vynucovať dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, nebolo byto fyzicky možné. Ak budú merať povedzme každých 5 kilometrov a pri každomnameraní zdržia nedisciplinovaného vodiča čo i len 10 minút (pokuty aninemusia dávať), ľudí to veľmi rýchlo prestane baviť a predpisychtiac-nechtiac dodržiavať začnú.
Štát si dnes reguláciami a obmedzeniami vynucujevšakovaké hlúposti, ktorých prínos je nezriedka záporný. Vynútenie dodržiavaniadopravných predpisov by pritom jednoznačne zachránilo desiatky, skôr stovkyľudských životov ročne. Neexistuje verejno prospešnejšia činnosť štátu, ako bybolo vynútenie dodržiavania dopravných predpisov.
Veľmi sympaticky sa k problému postaviliv Maďarsku. Z kontroly dodržiavania dopravných predpisov plánujúspraviť regulérny biznis. Navyše by bolo spravodlivé, keby výkon dopravnýchkontrol bol financovaný nedisciplinovanými vodičmi a nie všetkými občanmi.T.j. keby suma vybraných pokút pokryla náklady na dopravné kontroly,v lepšom prípade náklady na dopravnú políciu ako celok. Privatizáciaa slobodný trh takto môže prispieť k záchrane mnohých ľudskýchživotov. Súkromná spoločnosť nebude tolerovať výhovorky kadejakých vychytralýchšpekulantov.
Podobné riešenie by si zaslúžil aj problém nedovolenéhoparkovania na chodníkoch, trávnatých plochách a podobne. Súkromné odťahovky,deliace si vybrané pokuty 50:50 povedzme so súkromnou (skutočne) charitatívnouorganizáciou by som rozhodne privítal. Najmä keď vidím ľudí parkovať svoje„penis enlargement" facility na chodníku hneď vedľa parkoviska.