Často sa stáva, že sa s dotyčnou osobou poznáme len na základe nej. Je to veľakrát veľká škoda alebo niekedy aj veľká výhoda. Výhody sú obrovské, napr. finančné. Netreba telefonovať alebo posielať poštu. Šetrí to peniaze. Lenže takáto komunikácia prináša aj nevýhody. Môže sa stať, že človek na jednej strane je dobre naladený, aj napriek rannému pohľadu do zrkadla. Tomu sa vraví nadhľad. Ten sa do e-mailovej komunikácie ťažko prenáša a je len na čitateľovi, či informáciu alebo sarkastickú otázku odosielateľa správne pochopí. Naopak čitateľ s nadhľadom, ale práve kvôli nejakej nepochopiteľnej zhode náhod, nepochopí jej význam. Je pracovne vyťažený alebo len nevyspatý. Rozmýšľa veľmi rýchlo, odpisuje obratom. Vzniká potom úplne iný dojem zo správy, ktorej chýba ten správny tón v hlase odosielateľa, ten kolgejtový úsmev s trochou obeda medzi zubami, tá nálada ako po 2 orosených desiatkach nalačno.Môže sa stať, že komunikácia zlyhá úplne a zomrie. To, by však určite žiadna zo strán nechce. Čo je na záver veľmi dôležité:Ak vám napíše priateľ alebo priateľka prečítajte si jeho/jej správu viackrát( hlavne ak ste nevyspatý alebo prepracovaný alebo jednoducho zle naladený). Obzvlášť tónom akým spolu zvyčajne hovoríte. Väčšinou je to humorne myslený dialóg s podpichovaním a narážkami. V takom duchu koncipujte aj odpoveď. Veď za informáciou alebo otázkou väčšinou nič dramatické nie je. Vyhnete sa nedorozumeniam, ktoré z toho môžu plynúť a zbaviť sa tak svojich najbližších. A to predsa nechcete.P.S. Neplatí pre biznis komunikáciu!
23. okt 2007 o 16:10
Páči sa: 0x
Prečítané: 506x
E-mailová komunikácia
V dnešnej uponáhľanej dobe je e-mailová komunikácia pomaly jedinou, ktorá medzi nami ľuďmi existuje.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(0)