Keď je blízke vzdialené alebo Ako sa možno priblížiť

Keď sa hovorí o PR, možno väčšine ľudí zíde na um firma, ktorá ho potrebuje. Áno, aj firmy si potrebujú vytvárať a pestovať vzťahy s verejnosťou. Avšak nielen tie. Prednedávnom sa hovorilo o nutnosti PR pre Bratislavu, PR si potrebuje budovať aj Slovensko. Ide práve o to, aby ľudia vedeli, čo sa za názvom „Slovensko“ skrýva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo je preň charakteristické, aké významné pamätihodnosti tu máme. Aby sa im vyjasnilo, že tu nezúri vojna, aby si nás nemýlili so Slovinskom, aby bolo jasné, že už 15 rokov sme samostatná krajina. V čase dovoleniek sa do popredia dostáva cestovný ruch. Ak si to porovnáme, Slovensko s dobrým PR navštívi oveľa viac turistov, ako keď sa naň príde pozrieť pár dobrodruhov ako do exotickej krajiny.
Prečo by sme však hovorili len vo veľkom? PR potrebuje aj menšie územie. Ako príklad môžeme uviesť mikroregión Hornád, územie pár kilometrov na juh od Košíc.
Ponúka toho vcelku dosť. Športuchtiví si môžu zvoliť výlet na bicykli. Po 20-kilometrovej trase Hornád sa z Krásnej nad Hornádom možno popri jazierku Štrkovňa v Kokšov – Bakši s labuťami, cez magické miesto zvané Koscelek medzi Vyšnou a Nižnou Myšľou s teplým prameňom a obnovenými základmi románskeho kostola, dostať až k stredovekému hradu v Skároši. Pre peších je určený Náučný chodník Abov. Po námahe si možno oddýchnuť v Komunitnom parku v Ždani či v tieni javorovej aleje v Košickej Polianke.
Koncom júna prebehla vrcholná akcia sedemnástich obcí z okresu Košice – okolie: Dni Regionálneho združenia obcí Hornád. Predstavili sa spevácke skupiny so zaujímavými názvami. Posúďte: Odvážne ženy ako Odvážne mažoretky z Vyšnej Myšle, Mandeľinka z Košickej Polianky. Bola tu i dychová hudba Valaliky, ženská spevácka skupina z maďarskej Holloházy, ba i víťaz Majstrovstiev Európy 2005 v kickboxe (kategória hudobné formy) Jozef Cehlár z Geče. V prírodnom amfiteátri obce Skároš zahrala obľúbená skupina ŠČAMBA z Trsteného pri Hornáde. Zvláštnosťou je, že všetky kultúrne telesá sú z obcí mikroregiónu, ale stali sa známymi aj v iných častiach Slovenska. Spolu ich videli len návštevníci spomínaného podujatia.
Blízka vzdialená krajina ponúka obrovské možnosti v oblasti kultúrneho dedičstva či tradícií. Dôraz je potrebné klásť aj na promovanie značky, aby sa mikroregión Hornád i ostatné miesta - zatiaľ nesmelo skryté - dostali do povedomia obyvateľov blízkeho okolia ale i turistov, ktorí by sa mohli pričiniť k rozvoju cestovného ruchu. Aj to je úlohou PR – istov.

Katarína Šimková

PRiatelia

PRiatelia

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Klub Priateľov dobrého PR je skupina špecialistov pracujúcich v oblasti Public Relations, ktorí sa chcú s čitateľmi deliť o postrehy zo života a prispievať k vzdelávaniu v oblasti PR. Zoznam autorových rubrík:  PRáca PRrozPRávame saPRomptnePRíbehy

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

109 článkov
INESS

INESS

109 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

323 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu