Ako prvé auto sme skúšali Fiat Grande Punto 1,2 16V
Takže štartujeme.
Hm, škoda, jednotku som nestihol zachytiť. Tak dáme dvojku. Zrýchľujeme, zrýchľujeme, už máme 80km/h......už 82km/h........85km/h........otáčky na 6600... vrčí, vrčí... vyšie to už asi nepotiahne, zacína vydávať totiž nejaké pazvuky...

Tak šup, trojka. Zase to graduje, až na 5800 RPM. Ďalej už radšej nie, veď po meste sa chodí 60km/h, nie 125km/h :D

No dobre, Punto to zvládlo. Celkom milo ma prekvapilo ako ťahá. Naozaj odporúčam...
Ďalej sme skúsili Fiat Stilo Multivagon 1,4 16V.
Povedal by som, že dosť slabý motor na také veľké auto. Pre prirovnanie, Octavia s 1,4 16V combi tiež nieje bohviečo. Strašne lenivé to bolo zo začiatku. Ale keď sa to zahrialo! No to už bola teda formula.
Na trojke nám dal 130km/h, stihol som ale zachytiť iba 120km/h pri 6000 otáčkach. Ale aj tak, na takú veľkú krabicu to je dosť.

A teraz trochu zmena. Trochu veľká zmena. Z úťitkového auta na závodné. Alfa Romeo BRERA! Neviem, čo sa stalo, že nás zobrali aj s týmto autom na jazdu, či sme tak dobre zapôsobili, neviem, ale bol to teda poriadny zážitok. Je to síce alfa, ale vyrába to predsa FIAT, nie? Alebo naopak? No niviem, to je jedno, ale pochádza to všetko od tej istej matky aj tak...
Ak máte ale rodinu, toto auto si nekupujte. My sme v tom išli traja a zrovna ja, ten čo meriam 190cm, som musel sedieť vzadu na tých šerblíkoch. Strašné, priestor akurát tak na dve nákupne tašky. No jednoducho auto iba pre max. dve osoby...
No ale poďme už jazdiť...
Dalo mi to dobre zabrať natlačiť sa na tie zadné sedadlá, vodič aj spolujazdec museli sedieť nalepení na palubnej doske a so mna bola úplna tlačenka...
Brera mala strašne krátku jednotku, vydržala na nej možno jednu sekundu a už protestovala, že chce dvojku. Ale jedno pozitívum to sprevodovanie predsalen má. Bola tam totiž použitá podobná technológia ako pri Bugatti Veyron, kde auto zaberá už pri nízkych otáčkach. Preto ani túto Breru netreba moc vytáčať aby ste z toho dosiahli super výkom.
Druhý prevod dom stihol zachytiť, na tachometer síce zo mojej pozície nebolo moc dobre vidno, ale predpokladám, ze sme išli DOSŤ rýchlo.
Dalo nám to 4800 RPM.

Dáme trojku. Celou silou som ti tresol hlavu do sedadla pred sebou, ale vôbec som to ani nezaregistroval, ten zázitok to úplne premohol.
Tento raz 6200 otáčok, viacej už nechcela dať...

Prejdeme zákrutu, podradíme a čo to? Tento raz som ma to pritlačilo druhým smerom, do sedadla. Odpich ako žihadlo. A dalo to dokonca 6500 RPM. Myslím si, že slušné.

Keď som vystúpil, tak som myslel, že im tú naleštenú Breru nejako pošpiním, ale našťastie som to vydržal a prešlo to.
Mal som teda poriadny zážitok. A už mi nikto nemôže hovoriť, že Fiaty su slabé! Sú to totiž úplné žihadlá!!!
Autá na testovanie zapožičala spoločnosť
Auto Impex