Kolibský tankodrom

Ak si chcete vyskúšať svoje SUV alebo Off Road, nemusíte isť v Bratislave ďaleko. Príjdite do vilovej štvrte Koliba časti Kamenné sady a na tankodrome si vyskúšajte svoje auto. Na jeden meter štvorcový tu nájdete najviac rozbitých a totálne zničených ciest. Ale nielen rozbitých, ale vôbec nespravených. Tie betónové panely, ktoré uvidíte na cestách dali kedysi urobiť majitelia pozemkov, pretože predtým podložie tvorila udupaná zem. Nie, žeby to pomohlo, počas dažďov sa cesty menia na odtokové kanále plné vody.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Kolibská ulica. Betónové panely si majitelia okolitých pozemkov dali položiť svojpomocne.
Kolibská ulica. Betónové panely si majitelia okolitých pozemkov dali položiť svojpomocne. (zdroj: Foto Robert Puk)

Pôvodné chaty a teraz domy v tejto časti síce existujú viac ako 50 rokov, ale samospráva problém výstavby vždy odkladala. Koliba vlastne nikdy nikoho nezaujímala, v Novom Meste sa vždy riešili iné - modernejšie štvrte. Po revolúcii nastal zlom. Smotánkovci objavili túto časť Bratislavy a s podporou radnice sa začala nezmyselná výstavba. Stavebné povolenia sa vydávali ako na bežiacom páse, ani územný plán Bratislavy, ani územné plány zón neplatia. Zastavanosť na pozemkoch je vo viacerých prípadoch 90 percentná (povolená je 30 percentná). Napriek snahám niektorých poslancov vedenie radnice vždy zmietlo zo stola kritiku, nikdy nezaviazalo investorov na budovanie priľahlej infraštruktúry. Takisto snahu poslancov urobiť na Kolibe stavebnú uzáveru, kým sa nedobudujú prístupové cesty, kým sa nerozšíri kanalizácia a ostatné už kapacitne nevyhovujúce inžinierske siete stroskotala na klike bývalého starostu Frimmela. Pravdou však je, že ani nové vedenie radnice sa týmto problémom - zdá sa - nechce zaoberať. Ďalej si treba uvedomiť, že na bratislavský Kamzík sa chodí rekreovať niekoľko násobne viac ľudí ako voľakedy a z Koliby si motoristi do dobudovaní cesty na Ahoj urobili tranzitnú skratku. Cesty 3. a 4. triedy má však na starosti Eko podnik Nové Mesto, ktorý bol zriadený preto, aby sa staral aj o prejazdnosť ciest. Jediný väčší počin čo urobil bolo, že jeho pracovníci odstránili pouličné koše, takže turisti odpadky hádžu priamo na zem. Chvíľu sa zdalo, že pod novým vedením sa Eko podnik vyberie iným smerom. Jeho natieranie lavičiek a zametanie parkov síce vidieť v každom čísle Hlasu Nového Mesta, ale realita je niekde úplne inde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že nič nejde naraz, ale pochopte, že ľudia začínajú byť po minimálne 25 rokoch, čo sa týmto problémom nevenovala ani radnica ani niektorí poslanci, ktorí len nasľubovali hory-doly, dosť nervózni a čoraz viac počúvam hlasy, že najlepším riešením by bolo, keby sa samostatné katastrálne územie Vinohrady (Koliba, Kramáre) stalo samostatnou mestskou časťou. Takmer 7000 obyvateľov a 2/3 územia Nového Mesta totiž prispieva do rozpočtu tejto mestskej časti oveľa viac ako dostáva. A tento názor už dnes zastáva drvivá väčšina obyvateľov Koliby a Kramárov. Skúste sa ich nezávisle opýtať.

Robert Puk

Robert Puk

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  148
  •  | 
  • Páči sa:  250x

Som projektový pracovník o.z. Projekt fórum, predtým som pracoval pre rôzne média, Slovenský rozhlas, Hospodárske noviny, Roľnícke noviny so zameraním na životné prostredie, ale neskôr mi pribudla aj ekonomika. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu