T-Comu - kým nezružovel, Slovak Telecomu - poctivo odvádzam z účtu korunky už pekne dlhý čas. Každý mesiac, keď študujem vždy minimálne 12 položkovú faktúru, prisahám sám sebe, že tentokrát už vážne pôjdem na miestnu pobočku a nechám si ju vysvetliť. Avšak, jednak je ďaleko, druhak naposledy, keď som sa o niečo podobné pokúsil, odchádzal som z pobočky spotený a s komplexom menejcennosti. Sympatická dievčinka, v príjemnej červeno bielej kombinácii, sa odhodlane a profesionálne usmievala na ďalšieho zákazníka. Opäť úspešne obhájila farby.
Mnohým samozrejme napadne, chytrák, prečo tu vyskakuje, je toľko providerov. Avšak keď som sa pri rozhodovaní o poskytovateľovi internetu snažil zorientovať v momentálnej ponuke a hľadal tú najlepšiu, zistil som, že ak nie som z Bratislavy, nemám moc na výber. Hlavné mesto, vzhľadom na dopyt, hralo v poskytovaní dátových služieb oproti nášmu „Pobrežiu Slotoviny“ úplne inú ligu. O značkách Slovanet, Chello atď. sa nám snívali v tej dobe mokré sny. Zákon trhu, rešpektujem, nezávidím, Bratislava. Len trošku.
Dvojročná viazanosť je tiež logickým krokom, pri dotovaní modemov, telefónov, čohokoľvek, rešpektujem taktiež. Nerozumiem však, prečo keď si chcem zaviesť internet, musím si aktivovať v T-Come aj hlasovú službu. Pri podpisovaní zmluvy som to bral ako samozrejmosť, teraz už skôr ako vydieranie. Ročne tak odvádzam (ne)dobrovoľne T-Comu asi 3 600 Sk. Bez DPH. To je pre vašu predstavu cca 1 plechovkové pivo každý pracovný deň v roku. Už chápete?
Oprávnenosť žaloby Slovanetu voči T-Comu o zne/sprístupnení liniek na prenos dát mi zmizla z dohľadu, kauza mi však pripomínala boj Dávida s Goliášom. Vôbec si netrúfam odhadnúť, kto je vlastne v práve. Ak sa dobre pamätám, Protimonopolný úrad SR však v svojich lepších dňoch už niektorým bohorovným slovenským monopolom pár krát slušne klepol po prstoch.
Pobavilo ma tiež, keď sa istého času rozhodol Slovak Telecom zrušiť číselné predvoľby, cez ktoré sa pripájali na sieť ostatní internetoví provideri. Goliáš sa neserie, poškodení oprávnene zúrili s prakom v ruke.
Nedávno som zistil, že sa mi „proti mojej vôli“ skoro dvojnásobne zrýchlil prenos dát a úplne zdvojnásobil ich objem. Skvelý bonus, ďakujem. Článok o zámeroch T-Comu na preorientovanie sa na dátové prenosy a predaj hudby a videa a digitálnej TV mi osvetlil situáciu. T-Com si nás predvára na ďalšie kolo. Rád sa nechám, avšak dúfam, že na výber už bude z viacerých hrncov.
Marketingová komunikácia T-Comu je vzhľadom na mimoriadne rozpočty naozaj silná a mnohokrát naozaj vydarená aj z hľadiska kreativity. Pri každej ďalšej kampani sa však na ňu budem pozerať tak trošku ináč, opatrnejšie. Aby som sa necítil stratene a hlúpo, ako naposledy na ich pobočke. Na záver si neodpustím jednu milú oranžovú vetičku a pošlem ju v dobrej viere do T-Comu.
Budúcnosť je jasná. Budúcnosť je zákazník.