Vôňa čerstvého asfaltu, cestárske autá a obmedzenia pomaly v každej uličke. Všetci to vidíme pred každými voľbami. Starostovia a primátori sa v každom meste a dedine snažia dokončiť čo najviac kilometrov ciest a vyasfaltovať všetko, čo im príde pod ruky. Pri takomto tempe a aktivite volených zástupcov je zbožné želanie mnohých občanov, aby sa voľby konali každý rok.
Prečo sú cesty v našom kraji tak dôležité?
Teraz vážne. Základom rozvoja každého regiónu je dostatočná infraštruktúra. Vidíme to pri malých, ale aj veľkých investíciách, ako napr. Volvo, ktoré príde na východné Slovensko vďaka odborníkom z našej strany Sloboda a Solidarita. Cesty jednoducho potrebujeme na všetko, či už ide o rozvoj podnikania a vznik nových priemyselných parkov a inovácií alebo preto, aby sa naše deti mali ako dostať do školy a my dospelí do práce, do obchodu, za kultúrou a športom, prípadne, aby nás v kritickej situácii zdravotná záchrana zastihla včas. Dôležité však je, aby sa aj k oprave cestnej komunikácie pristupovalo koncepčne, citlivo na životné prostredie a s víziou na niekoľko rokov, nie len za účelom zviditeľniť sa tesne pred voľbami.
Ak teda chceme, aby veci v našom kraji naozaj fungovali a Banskobystrický kraj bol krajom, v ktorom sa ľuďom dobre žije, cesty jednoducho musíme dookola stavať a opravovať. Len keď budeme naše cestné komunikácie zveľaďovať, zatraktívnime náš kraj pre nových zamestnávateľov a investorov a zabezpečíme výkon služieb pre občana. Aj toto sú dôvody, prečo som sa rozhodol kandidovať na post poslanca samosprávneho kraja.

Systematickosť a koncepcia rozvoja
Dlhodobo sledujem prácu tímu Lunter, ktorý počas svojho pôsobenia na župe spravuje cesty v jeho kompetencii systematicky a koncepčne. Po piatich rokoch vieme zhodnotiť, že sa vedeniu kraja podarilo opraviť historicky najväčšiu sieť ciest a naštartovať dopravu v kraji. Čísla hovoria za všetko:
a) viac ako 600 kilometrov ciest II. a III. triedy opravených z vlastných prostriedkov
b) viac ako 1 200 000€ investovaných do cyklomobility
c) zníženie ceny za kilometer autobusovej dopravy o 15%
d) pomoc regiónom pri príprave projektových dokumentácii
To je zbierka niektorých viditeľných výsledkov, ktoré si občania môžu všimnúť, keď prechádzajú Banskobystrickým krajom.
Kde sa posunieme o 4 roky?
V prípade zvolenia do zastupiteľstva samosprávneho kraja budem pracovať na tom, aby sme v tomto trende napredovali a nezaspali na vavrínoch. Budem podporovať:
a) postupnú rekonštrukciu ďalších ciest tak, aby boli opravené všetky zvyšné cesty v správe kraja
b) ako poslanec Národnej rady a krajský predseda strany Sloboda a Solidarita budem aj na národnej úrovni tlačiť kompetentných, aby viac investovali do rozvoja cestnej a železničnej dopravy a stavby obchvatov miest a obcí
c) nové investície do vozového a strojového parku cestárov
d) systematickú spoluprácu samospráv na oprave cestných mostov
Ak naozaj chceme, aby veci v našom kraji fungovali musíme začať cestami. Mám energiu zužitkovať moje skúsenosti z podnikania a celonárodnej politiky a prispieť k tomu, aby sme sa za naše cesty nemuseli hanbiť. Banskobystrický kraj môže byť aj naďalej v tejto oblasti vzorom pre ďalšie kraje. Budem na tom pracovať. Aj preto sa 29. októbra uchádzam o váš hlas vo voľbách do samosprávneho kraja.