Pri návšteve mnohých západných metropol, ako aj malých mestečiek v Holandsku, Belgicku, Nemecku, či Dánsku, ale už aj v susednom Česku, zistíte, že ich spája jedna vec, a to prostredie priaznivé pre cyklistov. Všimnete si tolerantných šoférov áut, ktorí sú ku všetkým účastníkom cestnej premávky a k sebe navzájom úctiví, všimnete si skvelú cyklistickú infraštruktúru, množstvo obchodníkov i cyklo opravovní na každom rohu. Aj slovenské mestá a regióny si môžu vziať inšpiráciu a začať intenzívnejšie pracovať na zlepšovaní podmienok pre cyklistov. Čo je pre to dôležité spraviť?
Na to, aby sme videli zlepšenia, je dôležité mať kvalitnú legislatívu, ktorá zabezpečuje poriadok a bezpečnosť na cestách, v spojení s dostatkom cyklociest a nevyhnutnej cykloinfraštruktúry. Presadiť kvalitnú legislatívu, na ktorú sme čakali mnohé roky sa mi v parlamente s kolegami podarilo. Ide hlavne o bezpečný odstup pri predbiehaní autom, jazdenie v balíku, vyššia ochrana detí a ich sprievodu, či mnohé ďalšie. Dostatočná legislatíva je však iba krok číslo jedna. Slovensko môže mať najbezpečnejšiu legislatívu, ak však nebudeme stavať cyklotrasy, tak na cestách uvidíme iba malý rozvoj cyklodopravy.
Stavanie cyklociest je v mnohých prípadoch objektívne naozaj náročné. Bráni tomu rozdrobenosť pozemkov, prípadne nevôľa vlastníkov odpredávať svoje majetky v prospech cyklociest. Problémové sú aj dlhé stavebné konania. Je to naozaj beh na dlhú trať. Ak však teraz zaspíme a vykašleme sa na stavbu ciest pre cyklistov, v budúcnosti nezažijú dostatočnú cykloinfraštruktúru ani naše deti. O to viac, keď máme možnosť čerpať prostriedky z Plánu obnovy a odolnosti na cyklodopravu vo výške 105 miliónov eur. Nevyužiť to by bola fatálna chyba.
Venovanie väčšej pozornosti cyklodoprave nie je len o naštartovaní zdravého životného štýlu a stavbe cyklochodníkov. Ide aj o podporu lokálneho podnikania v podobe miestnych cyklistických obchodíkov a opravovní. Okrem iného vďaka budovaniu nových cyklociest zveľaďujeme aj náš cestovný ruch. Už dnes sme svedkami, že obyvatelia nášho kraja cestujú niekoľko kilometrov, aby si zajazdili na cyklotrase okolo Hrona zo Sliača do Zvolena, prípadne aby sa previezli po Zelenej stuhe Horehronia. Aj vďaka už existujúcim cyklotrasám ožíva turistický ruch, ktorý láka návštevníkov z celého sveta.
Na rozvoji cyklodopravy a stavbe cyklociest mi naozaj veľmi záleží. Hovorí o tom aj moja práca v parlamente. Na to, aby sme rozbicyklovali náš kraj, potrebujeme aktivitu aj na lokálnej úrovni. Chcem tomu napomôcť aj ja, aj preto som sa rozhodol kandidovať do zastupiteľstva Banskobystrického samosprávneho kraja v tíme Onreja Luntera, s ktorého víziou sa stotožňujem.

Je mojím cieľom, aby sme o štyri roky mali nové cyklotrasy, ktoré budú môcť využívať všetci občania kraja, ako aj turisti. Mojím zámerom je pokračovať v spevňovaní turistických cyklotrás, rozšíriť sieť cyklonabíjacích staníc pre elektrobicykle, ktoré sú rastúcim trendom v cyklodoprave. V neposlednom rade, budem pracovať aj na tom, aby sme pre všetkých cyklonadšencov zabezpečili viac servisných staníc na opravu defektov a ďalších problémov, ktoré sa cyklistom pri jazde bežne prihodia. Ak nezaspíme, aj z nášho kraja môže v budúcnosti byť cyklistická veľmoc Slovenska. Príďte preto na konci októbra voliť a rozhodnite o budúcnosti nášho kraja.