A tým sa všetko začalo. Vzali sme to s chladnou hlavou, veď všetko bolo pred krátkym časom poistené, asi hodinu po tom, ako sa to stalo, oznámil som to na hotline. Väčšina dodávateľov si ma pamätala, tak nebol problém s dodávkami, vysušovaním, sťahovaním, uskladnením a opravami.
Asi týždeň po tom, ako poisťovňový obhliadač všetko obhliadol a zapísal, ozval sa mi z ničoho nič na mobil nejaký týpek. Volal, a pýtal sa na poistnú udalosť, že ho poverila Generali, aby to preskúmal, a že je z firmy, ktorá robí posudky na škodové udalosti pre Generali. Vyžiadal som si jeho poverenie od Generali. Nemal. Tak som ho poslal, že nech mi to poisťovňa láskavo oznámi, nebudem predsa moje informácie a všetko ukazovať ešte raz komukoľvek. Naozaj mi za pár mínút zavolala nejaká pani "likvidátorka" že ano, In Servis (nemá na SK ani len web) bude znovu kontrolovať všetko, čo už 1x zamestnanec poisťovne Generali asi po 3-hodinovej návšteve urobil. Super, tak som strpel návštevu znova. Zamestnanec Haluška (nie je nadávka, ale jeho meno) mi vysvetlil, že to, že sa chcem stretnúť po 17.00 keď prídem domov, je jeho nadpráca, že ho to nesmierne otravuje a že by som sa mal prispôsobiť, veď predsa ja chcem peniaze, no proste TQM totál. Prezrel si všetky veci, ktoré videl týždeň pred ním aj poisťovňový likvidátor, a spísal ďalšiu zápisnicu, ktorú som dostal.
Koniec septembra, teda približne 6 týždňov po udalosti začali dodávatelia končiť a posielať faktúry. Tak som sa s mojím poisťovacím agentom Švecom poradil a odovzdal som poisťovni žiadosť o zálohu, spolu s dokladmi (faktúry, zálohové faktúry, alebo cenové ponuky na opravu). Po asi 2 týždňoch a 1 urgencii mi prišiel domov list. "Žiadosť sa zamieta, znalec nedodal doklady." Volám znalcovi, znalec Haluška v polovici rozhovoru zložil. Spätné zavolanie "volaná stanica je dočasne nedostupná".
Prešiel ďalší týždeň, volám znalcovi, ktorý mi vysvetľuje, že som vlastne zložil ja a že sa s kolegami radil, a že ten, komu linka spadne, má zavolať znova. Fasa, dobrá výhovorka... Okrem toho som sa dozvedel, že poisťovni všetko poslal.
Volám poisťovni. Hotline, nakoľko ani jedna z likvidátoriek do dnešného dňa (6.11.2011) nepovažovala za potrebné sa so mnou spojiť. Info: požiadali In Servis, aby doplnil doklady.
Volám In Servis: info: doklady chýbajú, treba dodať. Na môj dotaz, či stratili moje číslo a prečo mi toto hovoria v polovici októbra, keď na obhliadke boli v aguste ostáva bez odpovede.
Aktuálne som im dal čo som mohol. Doklady, konečné faktúry na 90% škody. Chýbajú už len drobné. Záloha? Nie. Kontakt s poisťovňou? Iba cez hotline. Kontakt bez podnetu? Do dnešného dňa žiaden. Aktuálne dlžím za faktúry ešte pár ostávajúcim firmám, väčšinu som teda zaplatil z vlastného vrecka. Aby som to ešte raz sumarizoval:
Ročné poistné: viac ako 500 €
Počet kontaktov:
2x osobne Generali (podateľna - 1x nahlásenie, 1x žiadosť o zálohu)
4x hotline Generali (urgencie, žiadosť o informácie)
1x osobne In Servis - Haluška plus Rus pri obhliadke
6x telefonicky In Servis - Haluška plus Rus pri urgenciách, informáciách a podobne. Presne 1x volali oni, ostatné ja.
Aktuálny status:
4 mesiace od udalosti. 1 list od Generali, zamietajúci zálohu. Väščinu škody som zaplatil z vlastného. Generali - hotline mi nedokázala poskytnúť ani základnú pomoc, ako napr.kontakty na firmy, ktoré by takéto veci (ako vytopenie) vedeli riešiť.
Aktuálne čakám, čo sa stane. Generali sa medzitým stihlo presťahovať do Westendu, do nových kancelárií. Ja už tiež bývam naspäť v mojom novom dome, akurát som si dnes zaplatil ďalšiu faktúru.
Keby ste sa náhodou dostali do situácie, tak na Generali zabudnite. Keby niečo:
Sťahovanie TRIV, pomohli mi aj skladovať nábytok počas opravovania domu.
Upratovacie práce v domácnosti: HOMEPRO.SK
Hrubé stavebné upratovanie: CLEANINGPRO.SK
Vysušenie stavby: DRYSTAR
Laminátové podlahy KORATEX, aj keď potrebovali 5x na dokončenie, a do dnes nemám faktúru (ale aspoň nemusím zaplatiť :-)
Prenájom priemyselných vysávačov (ktoré vysajú aj vodu z parket, garáže, či betónu... UMYVANIEPODLAH.SK
PS: V USA je úplne bežné, že poisťovňa Vám dá zoznam firiem, ktoré Vám v takýchto prípadoch pomôžu a pošlú faktúru priamo poisťovni. Takže nepotrebujete € na preplácanie, a následné vymáhanie od posťovne a nepotrebujete hľadať rôznych dodávateľov. Poisťovňa predsa takéto veci rieši denne, teda má s týmito vecami stále skúsenosti.