
Rok 2008 bol v predaji osobných a malých nákladných automobilov rekordný. Predalo sa takmer stotisíc kusov vozidiel z týchto segmentov. Medziročne išlo o 16,4%-ný nárast a v decembri, keď bolo už vo všetkých kútoch našej kľukatej vlasti známe, že hospodárska kríza je tu, bol medziročný nárast predaja áut viac ako 13%.
V januári tohto roka sa predaj áut medziročne prepadol o 42% a keby nebolo uvedenia nového malého modelu od modrého oválu, čísla by boli ešte horšie. A to všetko napriek tomu, že historicky sú ceny áut v SR na najnižšej úrovni (myslím od 1.1.1993). Odvážnejší, ktorí auto kúpili, alebo kupujú v Česku, Poľsku, alebo v Maďarsku, zaplatia ešte menej.
Dovolím si teda tvrdiť, že ten, kto chcel nové auto a čakal na vhodnú situáciu, už si ho kúpil - vlani, alebo najneskôr v januári. Vyššie uvedené čísla to minimálne naznačujú.
Alebo snáď chce niekto tvrdiť, že teraz bude situácia ešte vhodnejšia? Nebude, iba ak....
Iba ak by ste využili šrotový bonus pri likvidácii svojho starého tátoša, podmienený kúpou tátoša nového. Tátošom myslím tie klasické kubatúry v klasických kabínach s pohonom max. jednej nápravy v cenách do 15 tisíc €.
Predstavte si toto: Máte doma škodovečku staršiu ako 10 rokov a túžite po novom aute. Zrazu sa Vám naskytne štedrá ponuka od sociálneho demokrata - zošrotuj staré a dám Ti 2 tausendy eurášov. Takéto niečo je snáď možné iba v biblii. V tejto situácii predsa nemôžete váhať, musíte do toho ísť. Vaša štvorrýchlostná škodovečka sa už melie v tlame automlynu a Vy uvažujete, aké nové auto si kúpite.
Mám strach, že niekto z tých, čo boli odkázaní na vozenie sa vo viac ako desaťročnom aute, si kúpia auto zo Žiliny, z Trnavy alebo z Bratislavy. Táto skupina sa 100%-ne zameria na Škodu, Daciu, Ladu, maximálne malý Ford či lacného kórejca so stieračmi vo výbave.
No a presne na tomto mieste mi naskakujú v očiach otázniky - kde je teda tá podpora slovenskej výroby?
Toto nie je nič zložité, museli si to uvedomiť aj machri vo vláde, inak by sme fakt museli mať riadnu smolu. Prečo to teda preboha navrhli?
Som si istý, že preto, aby Slovenský rozhlas mohol ráno o 7:00 priniesť supersprávu a národu sa hneď z rána mohlo ľahšie dýchať . Kvôli ničomu inému. Inak by museli byť fakt poriadne na hlavu. Celý balík na šrotovné je tak iba otvorenou bonboniérou pred hladným národom, pričom zobnúť si môže len ten, kto si nezobol vlani, predvlani, pred-predvlani....
Po takýchto hostinách sa zvykne po dedine hovorievať: "Páni, to Vám bola hostina! Stoly sa len tak prehýbali od dobrôt". A keď sa dotyčného glorifikátora opýtate, či aj on sa najedol do popuku, tak sklopí oči, že on teda nie, lebo mal zlé miesto za stolom.
Politici radi robia činy, aby si ich národ zapamätal a ak im aj prischne prezývka podľa nejakého ich veľkého činu, tak im to až tak nevadí.
Byť v dejepise zapísaný pod prezývkou Majster Šrot, nie je bohviečo. Ja ale dúfam, že to nebude podľa stavu krajiny, ale maximálne podľa toho hlúpeho návrhu o šrotovom bonuse.