Keďže mi končí viazanosť na služby ktoré využívam, asi pred mesiacom som sa informoval cez ich facebook fan page na aktuálnu akciu a možnosť prechodu na novú službu. Nasledoval telefonát z ich pracovníčkou, ktorá mi povedala že viazanosť mi končí 23.11.2011 a možno bude nová akcia s novou ponukou služieb, alebo sa aktuálna služba predĺži do konca roka. Taktiež mi táto pracovníčka UPC ponúkla vykonať zmenu aj cez telefón. Povedal som si, že možno bude v ponuke opäť Double play balík (TV+internet) rozhodol som sa teda počkať a urobiť zmenu až v novembri podľa novej akcie.
Asi po dvoch týždňoch mi prišlo oznámenie o pokračovaní zmluvy, avšak za oveľa vyššiu cenu s tým, že ak s ponukou nesúhlasím, mám poslať nesúhlas poštou. Tak som si povedal, že to pôjdem vyriešiť osobne. Predtým som si pozrel nové ponuky balíkov na internete a našiel som informáciu, že dostanem 20€ zľavu, ak spravím objednávku cez internet. Formulár by som aj vypísal, nebolo to však možné. Pokiaľ máte služby napísané na firmu, údaje ako IČO a názov firmy nemáte kam vpísať. Tlačivo je totiž prispôsobené výhradne fyzickým osobám(?). Zároveň ma ich internetová objednávka nútila zobrať si balíček Smart Guard, ktorý je síce prvé mesiace zadarmo, potom však za poplatok 2€/mesiac. Keďže som používateľom Mac-u, tento produkt nevyužijem. Nerozumiem teda, prečo ľudí takýmto spôsobom nútia kupovať služby, ktoré nechcú. Jednoznačne som skonštatoval, že internetová objednávka je totálne zle vyriešená. Takže nasledovala situácia, že formulár na internete nevyplnený a ja stojím a čakám v pobočke UPC na Ševčenkovej. Ľudí viac, ako by si človek o 17 hodine prial, ale po asi 10 minútach som sa dostal na radu. Pracovníčke som vysvetlil, že mi končí viazanosť a rád by som využil ich aktuálnu ponuku. Tiež som ju informoval o probléme s vyplnením internetovej objednávky. Pracovníčka mi oznámila, že zmluvu by som síce spísať mohol, ale nový modem mi nedajú skôr ako 2 dni pred vypršaním pôvodnej zmluvy. Takže mám prísť najskôr 21.11.2011 a priniesť aj pôvodný modem. Odporučila mi, aby som predsa len formulár cez internet vypísal so svojim menom a ostatnými údajmi, aby som získal zľavu. Oni to uvidia v systéme a môžu to neskôr zmeniť na firmu. OK, ale nič som vlastne nevybavil a budem musieť prísť zase.
O pár dní neskôr som sa snažil teda vyplniť on-line objednávku, ale namiesto vyplneného tlačiva vyliezlo z toho niečo nedefinovateľné. Zase kúsok profesionality.

Včera podvečer - a ja opäť v UPC na Ševčenkovej ul., ľudí ešte viac ako naposledy. Dostal som sa k pracovníčke, ktorá moju požiadavku vybaviť nevedela a dozvedel som sa v skratke toto:
- nevidí moju online objednávku v systéme (hlavne že videla zle uvedené číslo bytu, ktoré však nevie zmeniť).
- na 20% zľavu nárok nemám, keďže internetové služby už využívam a zľava sa týka iba nových zákazníkov (nová informácia pre mňa).
Vysvetlil som pracovníčke že to je "zavádzanie", keďže nič také na stránke neuvádzajú. Presunula ma k inej kolegyni, ktorej som opäť musel vysvetliť čo chcem. Znova mi potvrdila, že nárok na zľavu nemám. Ok, tak som to vzdal, že teda čo už a uzavrel som zmluvu na pobočke a zmieril som sa s tým, že zľavu nedostanem a ešte budem musieť zaplatiť spracovateľský poplatok 19 Eur. Práve uvedenou zľavou som chcel pokryť tento stupídny poplatok. Dostal som teda nový modem výmenou za starý, ale nasledoval ďalší problém pri podpise zmluvy, pretože pracovníčka mi najprv vystavila zmluvu od 21.11., ale moja stará zmluva končí až 23.11.2011. Keby som ju na to neupozornil, zase by vznikol problém s fakturáciou, nehovoriac o tom, že by som zostal 2 dni bez internetu kvôli novému modemu. Ale beriem to tak, že nikto nie sme neomylní a pracovníčka sa aspoň snažila vyriešiť môj problém. Na záver sme od pracovníčky potrebovali overiť správnosť faktúr za posledné dva mesiace, keďže nám chodili zvláštne vyfakturované sumy. Dozvedeli sme sa, že máme preplatok! Nakoniec z toho vyplynulo, že preplatok je vlastne nespárovaná suma za CA modul (karta na TV), ktorý som pred rokom platil kartou! To znamená, že UPC má ešte po roku nespárovanú platbu a vyzerá to ako keby som mal preplatok a teda neviem, ako je možné, že rok nemajú spárované platby. Zároveň ma prekvapila ďalšia vec - ani jedna pracovníčka nechcela odo mňa doklad totožnosti (áno, mám službu síce na firmu, ale aj tak sa začínam báť, čo sa dá urobiť v tejto krajine bez dokladu totožnosti, čo ak by som nebol z vlastnej firmy?).
Dnes ráno cestou do práce mi volala pracovníčka UPC, že mám u nich objednávku cez internet a či ju môžeme doriešiť (???). Aha, moja on-line objednávka sa našla!!! :-) Na otázku či môžem získať zľavu 20€ mi povedala, že áno(!!!). Adrenalín mi v tele stúpol. Vysvetlil som jej zase, že každý zamestnanec mi vždy dáva iné informácie, že včera som bol osobne na pobočke a zľavu mi dať nechceli, pretože internet už používam. Požiadal som ju, aby si informácie preverila u pracovníčky, s ktorou som včera zmluvu uzavrel a aby mi mailom poslala jasné stanovisko. Je 21,10 hod. a ja som doposiaľ nedostal žiadnu odpoveď.
Toto je ukážka totálnej neprofesionality veľkých firiem a zavádzania zákazníkov, keď zakaždým Vám ich zamestnanci podajú úplne iné informácie, nehovoriac o ich ponuke na internete. Stačilo robiť menej chytákov na zákazníka a viac si zaškoliť zamestnancov.