Ako nas zachranil predajca BMW v Belgicku-cast prva

Tento pribeh sa stal pred dvomi rokmi. Mali sme ist domov na Slovensko na dovolenku.Ten den bol piatok a mali sme to naplanovane na tretiu poobede. Tentokrat sme zvolili ako dopravny prostriedok auto. Kolka nerozvaznost. Mali sme na to prist uz coskoro.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)


Nasu zostavu tvoril moj brat s priatelkou a moja malickost. Toho casu sme mali kupene cierne BMW 316, snad sen kazdeho chalana. Na objasnenie musim pripomenut, ze tu v Anglicku nie je az taky problem zohnat lacne ojazdene auto akejkolvek znacky, najma ked ste na to traja. Boli sme na neho patricne hrdi a este pred odchodom sme dali vymenit jedno lozisko, ktoreho oprava stala pomaly stvrtinu z ceny auta.

S dobrym pocitom sme vyrazili na cestu. Uz asi po polhodine cesty sme videli jednu havarku v protismere, co na zaciatku cesty nevesti nic dobreho. Nam sa ale zatial islo fajn a nic nenasvedcovalo tomu, co nas caka. Tesne pred London orbital naplnil nase auto zvlastny zapach. Uz akosi automaticky dokazete identifikovat spalenu spojku, je to nezamenitelny smrad. Odstavili sme na krajnici a ako ‘profesionali’, co sa rozumeju do aut, sme s nadejou otvorili kufor. Ako sme ho otvorili, tak sme ho aj zavreli. Ved co uz opravi bezny smrtelnik na spojke v strede dialnice. Povedali sme si, ze ju budeme setrit a uvidime co sa stane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akosi sa nam podarilo dostat az do Maidstone, odkial uz nie je az tak daleko do Doveru. Tam to uz bol ale dost problem a tak sme skusali najst nejaku opravovnu. Ale skuste najst v piatok vecer nieco otvorene. Pokracovali sme velmi opatrne dalej s planom opravit to v Doveri, pripadne po vylodeni vo Francuzsku. Nastastie sme mali celkom dobru casovu rezervu, takze trajekt sme stihli. Ziadnu opravovnu sme vsak v Doveri nenavstivili. Pocasie sa zhorsilo a zacalo prsat. Ako znamenie , ze lepsie to uz nebude. Cakali sme v rade na nalodenie a pomaly sa zacala prejavovat unava, ale nalada bola dobra, vsetko sme obracali na srandu, vsak zachvilu budeme v Europe, to uz je skoro doma. S malou dusickou sme sa dostali do lode po rampe, spojka vydrzala. Na lodi uz bolo vsetko ok, najedli sme sa, pozerali telku. Pohodicka.

SkryťVypnúť reklamu

Prislo Francuzsko a s nim dalsie prekvapenia. Hned prva vec s ktorou sa bolo treba stotoznit, bolo soferovanie na opacnej strane. To by bolo najmenej. Okrem toho uz bola hlboka noc a stale prsalo, nam sa pomaly zatvarali oci, ale vzdy sa to dalo vyriesit plechovkou isteho energetickeho napoja. Akosi zazrakom spojka zacala spolupracovat so zvyskom auta a tak nalada nabrala grady. Islo sa dobre, prazdne cesty, az na to ‘prehladne francuzske znacenie’ a ten odporny dazd. A vlastne este nieco. Divne klopanie v pravom zadnom kolese. Tomu sme chvilku nevenovali pozornost, akosi sme si uz nechceli pripustit, ze by to mohol byt nejaky problem. Po rovnej ceste sa slo dobre a buchotalo to len na par cestnych spojoch. Presi sme francuzsko-belgicke hranice a pre istotu sme to odstavili na benzinke skontrolovat a doplnit nadrz. Dokonca sme zdvihli auto, ale ani s baterkou sme nic podozrive nenasli, tak sme to pripisali opotrebovanemu tlmicu.

SkryťVypnúť reklamu

Pokracovali sme dalej a obcas sa nam zdalo akoby nam auto plavalo na ceste. To uz bolo divne, prsalo sice statocne, ale zeby BMW s nejakymi 200vkami gumami plavalo? Zase sme to odstavili, prehodnotili a pomaly sa rozbehli. Ake bolo nase zdesenie, ked sme nemali na tachometri ani 30mil/hod a auto sa nedalo udrzat na ceste, slo si kam chcelo a len zazrakom sa ho podarilo vratit na krajnicu. Ostali sme ako obareni a uz nam bolo jasne, ze nebudeme jest na Slovensku. Nikde v strede Belgicka, tesne nad ranom v sobotu, v dazdi, bez zvlastnych francuzskych jazykovych schopnosti a s unavou, ktoru sme mohli rozdavat lopatou. To bola nasa situacia. S hemingwayovskym ‘Cloveka mozno zlomit, ale nie porazit’ sme sa po krajnici pomaly krokom posuvali dopredu. Okolo siestej rano bola uz situacia neunosna, aspon to sme si mysleli a tak nam neostavalo nic ine ako sa dovolat pomoci.

SkryťVypnúť reklamu

Najskor sme skusali stopnut okoloiduce auta, ale kto by zastal trom ludom a ponukol pomoc, napriek tomu ze uz klacali na ceste a prosili.Nikto. Poznate tie SOS budky po kraji dialnice. Dosli sme k jednej z nich a zazvonili. Asi pat minut sa ozyval vyzvanaci ton a potom ticho. Nic. Skusili sme znova a potom znova. Nakoniec sa ozvalo chrrr chrrr a nejaky stary belgican hovoriaci po francuzsky, ktoreho bolo ledva pocut a uz toboz rozumiet. Lamanou francuzstinou sme sa pytali, ci hovori anglicky. Stary dookolo opakoval ‘Alo ? Alo ?’ Mali sme z neho pocit, ze je bud pod vplyvom, alebo nas nepocuje. Takmer so slzami na krajicku sme kricali do budky Help a cislo SOS budky a stary z druhej strany svoje ‘Alo ? Alo?’. Skusili sme sa presunut k druhej budke, ale cele sa to len zopakovalo. Rezignovane sme vytocili na mobile medzinarodne 112.

Operatorka nebola prebornicka v anglictine, ale dalo sa jej vysvetlit v akej sme situacii a tiez pochopila, ze by sme chceli poslat servisne auto. Netrvalo to ani dlho a naozaj prisiel servisak. Nevedel sice nic po anglicky, ale porozumel co sme od neho chceli. Kazal nam pomaly ist dopredu a on siel za nami a sledoval co to auto robi. Zastali sme a oznamil nam ze to zadne koleso je vychylene z osi, nadvihol auto a vyriesil celu zahadu. Zlomena zadna poloos. Aspon tak sme to pochopili. Nastali dohady ci nas odtiahne do najblizsieho servisu. Povazoval to za dobry vtip v sobotu rano (6 hodin). Vedel vsak o jednom BMW servise v meste Charleroi, co bolo asi 25 km daleko, ale netusil ci bude otvoreny. Za odtiahnutie chcel 2000 euro. Tak sme sa mu podakovali, ze to teda skusime sami.

-pokracovanie v druhej casti

nase milovane  

Obrázok blogu

Peter Repiščák

Peter Repiščák

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ahooj. Som tu pre Vas.. Zoznam autorových rubrík:  o vselicompotulky po AnglickuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

224 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu