Intelektuálny vývoj bábätka - rozvíjať
Druhá oblasť, kde mamičky často cítia, že treba rozvíjať to je oblasť intelektuálneho vývoja. Sú tisíce možnosti od jazykových vzdelávania cez výučbe čítania a sčítania až po metôdoch rečového tréningu. Niet pochýb o tom, že deti v takom veku veľmi ľahko učia, a pre nich zaoberanie s kartami, aby vedeli vysloviť slová, Kórejský jazyk inštruktážnom videu (je to).
Jazykové vzdelávanie - aj to je vedecká realita, že počutie sa vyvíja do šiestich rokov, a keď privlastníme jazykový svet niektorých jazykov dovtedy, tie potom naučíme bez ťažkosti.. Preto stačí aj to, že malý počúva napr. čínsky jazyk, potom vo veku 30 rokov nebude mať ťažkosti naučiť čínsky jazyk. Ale môže naučiť základy niekoľkých jazykov vo veľmi mladistvom veku s dvojjazyčnou metódou, alebo v jazykovej škole hravo, alebo môže pozerať na DVD (Baby Einstein). Pre malých je naozaj prirodzené používať viacerých jazykov, to nebude mať vplyv na osvojenie v materinskom jazyku, ako sa to hovorí medzi ľuďmi. Sú schopný naučiť viacerých jazykov úplne, je to na nás, aby sme si rozvíjali ich do tohto smeru.
Vývoj reči: K tomu, aby dieťa začalo rozprávať, musíme vedieť dve dôležité veci:
1. Aby bolo prostredie inšpirované, kde počuje viac jazykov.
2. Motivácia, aby s rečou vedel vyjadriť seba.
Prvé je rozmanité, jednoduché prostredie, s rodinou, spoločnosťou, ktoré rozprávajú s malým a s okolím malého. Toto prostredie mu dáva, aby malý by dráždil do seba čím viacej a aby z toho vedel učiť. Darmo nosíš malého na kurz vývoj reči, keď potom celý týždeň si sám doma sním.
Druhá je motivácia: Väčšina detí preto nezačne rozprávať, lebo musí dorozumieť len s mamou aby niečo dosiahol, čo chce, tak mama to už vie aj z polovičných slov, alebo jednoducho len ukazuje. Základne často pri prvých detí a pri chlapcov, že už ako dvojročný veľmi pekne vysvetlí všetko s 1-2 slovami, lebo mama už z toho rozumie všetko. Keď už má tam 1-2 súrodencov, mama nemá toľko času, aby stále ho pozoroval, tak už musí čím skôr naučiť presnejšie vyjadriť, keď chce, aby aj on vedel uplatniť sa.
Vo vývoji rečí sú také body, keď už treba pýtať pomoc odborníka, lebo dôvody tu už môžu byť rozmanité, preto aj smer vývoja môže byť rôzne, veď v pozadí môže byť problém so sluchom, autentizmus, problémy v rodine, úzkosť a organické problémy.
Základný problém, rodiny na vývoj rečí tak pozerajú, že to je ukazovateľ rozvíjania, s čím môžu chváliť sa( aké múdrosti rozpráva náš malý), by chceli zrýchliť, aby už začal rozprávať, aby naučil básničky, pesničky, s ktorými produkciami vedeli chváliť pred inými. Ale ktovie, to je dobré pre dieťa?
V materskej škôlke učia básničky, pesničky, riekanky a s tým zveľadia slovnú zásobu, úmyselne používajú jazyk. Viacerý si myslia, že keď spoločne veršujú, spievajú, rozprávajú, tak to zrýchľuje vývoj rečí, ale to nie je tak. Malý vtedy začne rozprávať, keď to bude potrebovať. Samozrejme môžeme čítať rozprávku, môžeme veršovať, veď aj to má nijaký význam, je to spoločný zážitok, posilňuje rodinný zväzok, obohacuje fantáziu malého už aj vtedy, keď ešte nevie rozprávať.