Predpoklad redukcie školských a mimoškolských zariadení, počtov pedagogických a nepedagogických zamestnancov a zvyšovanie počtov žiakov v triedach je viac, než pravdepodobný.
Profesijné zazmluvnenie nových a ďalších potrebných (aj pre realizáciu projektu) školských a poradenských psychológov a asistentov učiteľov "nehrozí".
Ktosi však chce potvrdiť a posilniť svoju dôležitosť, význam a opodstatnenie.
V stave školstva a jeho finančného krytia a pochybného hospodárenia so zdrojmi a voči požiadavkám učiteľov na ich finančné ohodnotenie kontraproduktívne.
Učiteľ má stáť prednostne za katedrou, učiť a vzdelávať. Súbežne vzdelávať a dovzdelávať sám seba. Rovnako ako lekári v ambulanciách a v nemocniciach. Pozornosť učiteľov nemá byť odvádzaná inam, nemá čo byť vťahovaný do kadejakých "akcií", ani plniť úlohy iných! Bez výnimky!
Súdruhovia, už konečne zabudnite na svoje maniere a spôsoby ako "vyťažiť" učiteľov bez ich riadneho mravného, morálneho, finančného a spoločenského ohodnotenia! Od Novembra uplynulo už 23 rokov! Nepáchajte na učiteľoch násilie! Stačilo!
Čo, preboha, môže na projekte stáť 15 miliónov? Mám nejasné podozrenie, že sa na ňom potrebujú participujúce subjekty a persóny najmä „participatívne" nabaliť (v zmysle nadštandardného zárobku, príjmu, zisku). Na Slovensku a v jeho riadiacom molochu školstva obvyklým štandardným, prípadne ne-štandardným spôsobom.
Kto oprávnenosť dodávateľských zmlúv a dohôd o vykonaní práce objektívne odkontroluje?
K cieľu a zámeru - o aké nové, inovačné metódy a didaktické technológie tu komu ide?
Vie to (trebárs Dr. Matula) a VÚDPAP horlivo sa zasadzujúci o realizáciu projektu a jeho vykonávateľ (plus učitelia) uspokojivo vysvetliť?
Pedagogická veda a výskum sú bezbrehé, bez horizontu a bez konca? Akoby samé do seba a pre seba. Stali sa formálnou vedou. Bezduchým, odľudšteným vedeckým formalizmom. V živej pedagogickej praxi a v danom stave zväčša nenaplniteľné a nerealizovateľné (negeneralizujem).
Vyplnenie dotazníka priradeného k osobe každého žiaka predpokladá vysokú časovú, a psychickú angažovanosť a zainteresovanosť každého triedneho učiteľa a ostatných spolupracujúcich učiteľov organizačne i vecne. Predpokladá ich zaškolenie na výkon. Niektoré súčasti dotazníka sú problematické aj z hľadiska ochrany osobných údajov.
Ako mimoriadna úloha (vyžadovaná a prezentovaná ako povinnosť) by mala byť aj mimoriadne ohodnotená.
Centrálne stratifikačné, taxonomické a štatistické spracovanie dotazníkov s ďalšími výstupmi premietnutými do opatrení a školskej praxe bude pre všetkých zainteresovaných časovo náročné. Ak práce na projekte boli začaté v roku 2011 a ukončené pádom vlády I. Radičovej a predčasnými voľbami, výsledné výstupy sa dajú predpokladať prinajmenej o dva roky. Pred ďalšími parlamentnými voľbami (?).
Kde vtedy a v akom stave bude slovenské školstvo v zrkadle nedávnych zistení a odporúčaní OECD?
P.S. Začínam mať nejasný, neurčitý pocit, akoby sa s nami, všetkými, rodičmi, učiteľmi, žiakmi, spoločnosťou, Slovenskom a Európou ktosi "hral" na vedu, výskum, inovácie a prax... ešte ho nemám presne definovaný... neviem, ani kto a prečo... zatiaľ...
Urobím si depistážny prieskum.
A sa uvidí...