Hana Fabry - LGBT aktivistka, organizátorka Dúhového pride (na pozadí vlastnej sexuálnej orientácie, emancipácie a feminizmu).
Martina Karlíková - pracovala pre TV LUX (náboženský eklekticizmus), publicistka.
Peter Weisenbacher - riaditeľ IĽP (HRI) označil, onálepkoval a stigmatizoval kresťanské konfesie a denominácie za sekty, čím sa diskvalifikoval a sám seba „kopol do out" z „in" priestoru pre kvalifikovanú diskusiu a jej moderovanie. A to je vážny lapsus. A urážka veriacich kresťanov, najmä zo strany hlúpych a naivných ("vedeckých" i laických) ateistov.
Poznámka - aj Jehovovi svedkovia sú legálne uznanou náboženskou spoločnosťou, so zvláštnym vymedzením sa voči kresťanstvu (najmä katolíkom) a spoločnosti - systému svetských vecí, v žiadnom prípade nie sektou!
Náboženské sekty nemajú v slovenskej spoločnosti legálny priestor!
Peter Weisenbacher nechtiac zavádza pojem kresťanofóbia.
Peter Weisenbacher - sympatický a milučký mladý muž je zneužívaná naivka a platený nástroj ľudsko právnych a pseudo ľudsko právnych tlakov LGBT loby zo západného zahraničia.
LGBT majú právo byť inými, než heterosexuálmi. Štát je povinný ich chrániť a vytvoriť legislatívne mantinely pre ich súkromný a verejný priestor a vylúčiť ich ostrakizáciu (mimo iné - vylúčenie zo spoločnosti).
Kresťanská cirkev na pozadí Slova (Biblia) vymedzuje pre LGBTI osobitný priestor, reforma kresťanskej cirkvi (presne - katolíckej!) je možná len v mantineloch Písma - inak by vyžadovala zmenu dikcie (textu) Biblie. Vylúčené. Nehrozí. A to je dobre. Stačí, ak sa kresťania (katolíci) budú držať Knihy kníh. Je stále aktuálna. Ľudské antropinum (najmenšia, už ďalej nedeliteľná referenčná jednotka ľudskosti) je nemenné. Biblia ponúka dobré a správne riešenia. Je Slovom, odkazom - človeku. V sekulárnom i náboženskom (duchovnom) význame a zmysle jazyka (langue) a prehovorov (parole) Starého a Nového Zákona, ako aj Jánovej Apokalypsy (Zjavenie) i apokryfických (nekanonizovaných) textov v prílohe.
Jedinou možnou reformou kresťanskej cirkvi je cesta návratu späť - k biblickosti (!) a Písmu!
Polarizácia spoločnosti (veriaci a na druhej strane „barikády" ateisti) sa deje na pozadí extrémizmov na oboch stranách.
Tradičné a konzervatívne myslenie vo veci gender ideológie (Pietruchová), inštitútu manželstva (tradične zmýšľajúci veriaci aj ateisti) je označované (nálepkované, stigmatizované) ako spiatočnícke a xenofóbne (plus homofóbia).
Porovnávať sexuálnu mnohorakosť „nižšej" živočíšnej ríše s ľudskou a používať ju ako dobrý a správny príklad je scestné a poznačené evolučným darwinizmom (ateisti) versus náboženstvo - vo vzťahu k pôvodu a postaveniu človeka voči Zemi, prírode a celému stvorenstvu.
Práva homosexuálov však väčšina racionálne a kriticky premýšľajúcej spoločnosti vníma ako oprávnené, ktoré je možné tu aj teraz naplniť dostupnými právnymi nástrojmi aj bez akútnej a zásadnejšej zmeny príslušnej legislatívy. Ak homosexuáli tvrdia, že nie, zavádzajú.
Inštitút registrovaných partnerstiev je otázkou a odpoveďou spoločenského konsenzu.
Manželstvo v slovenskom priestore ostane inštitútom výlučne jedného muža a jednej ženy. So svojou biologicky a sociálne danou prokreatívnou funkciou (reprodukcia a výchova detí).
Adopcia detí homosexuálnymi pármi ostane citlivým problémom, vyžadujúcim osobitný a individuálny prístup celej, nielen heterosexuálnej spoločnosti , v opore o vedecké poznanie, skúsenosť a právny inštitút adopcií.
Anketa Homofób roka 2012 je škandál, ktorý nemá koncovku, jej protagonisti ju zrejme zamietli pod ktorýsi koberec - „Nie všetko, čo ma priťahuje a k čomu inklinujem je normálne" (nominant č. 5).
Slovensko sa označuje za kresťanské. Problém - štatistické vykazovanie je scestné. Len čísla bez relevantnej a referenčnej validity (pravdivostná hodnota).
Úvodzovky v názve témy diskusie sú na mieste.
Záverečná poznámka - Európa je pod silnejúcim tlakom "modernizmu", liberalizmu, ultraliberalizmu, cez slobody a "nové ľudsko právne a pseudo ľudsko právne melódie".
Úrodu a ovocie zasiateho multikulturalizmu a multisexulizmu začínajú žať tí, ktorí siali a sadili prví...
...ako a eko ďalej? A Slovensko?
Upútavka na diskusiu (prevzaté zo stránky IĽP - fejzbúk): "Ako konštruktívne reagovať na nástup fundamentalistických skupín v rámci kresťanských cirkví do popredia verejného zápasu o budúcnosť ľudských práv na Slovensku? Dá sa v "kresťanskej" krajine viesť nekonfrontačný aktivizmus?"
Názor blogera: Ak by ste žili a toto vyvádzali v "islamskej" krajine, z vášho inštitútu by neostal kameň na kameni a z vás ani popol. A bolo by po (ne)konfrontácii.
https://www.youtube.com/watch?v=Owba11Ju_SM
Pohľad a názor druhej strany:
http://video.tyzden.sk/eugen-korda/2012/05/16/homosexualov-a-lesbicky-u-nas-nikto-nediskriminuje/