Mužskosť a ženskosť

Podľa Michal Patarák (blog SME) sú atribúty mužskosti a ženskosti „sociálnymi implantátmi". To nie je pravda, oba princípy sú prirodzenými (umelo neimplantovanými) a platia rovnako v oblasti hetero, ako aj v oblasti sexuálnych deviácií, homosexuálov, transsexuálov a intersexuálov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Jedným z jednoduchých testov sexuálnej orientácie (nie je vždy všeobecne platný, funguje však „len" spravidla...) maloletého dieťaťa v predškolskom veku je ponuka hračiek v možnosti - bábiky, kočiariky, nábytoček versus autíčka, žeriavy, stroje (ženská a mužská asertivita a jej smerovanie na cieľ) - zrejme dostatočne zrozumiteľné...

V zmysle hetero normality (bez úvodzoviek!) a zdravého (tiež) komplexného a najmä (v danom prípade) ontogenetického vývoja dieťaťa (obdobie sexuálneho kľudu a latencie do desiateho roku, nástup puberty a prechod do adolescencie až po obdobie 25-roku života, kedy sa komplexný telesný a psychický vývoj človeka končí a nastupuje obdobie potenčného maxima, ktoré po 40-ke pozvoľne klesá) má najmä pre rané detské obdobie významnú rolu prítomnosť mužského a ženského vzoru v rodine a užšom výchovnom prostredí - až tam je na mieste zmienka o sociálnom učení a posilňovaní mužskej a ženskej roly socializujúceho sa dieťaťa, čo nemá nič spoločné so „sociálnou implantáciou": k tej dochádza práve (sic!) v prostredí výchovy homosexuálnym (alebo iným sexuálne deviantným) párom alebo jednotlivcom.

Do konfliktu so samými sebou sa dostávajú anatomickí muži, prežívajúci samých seba ako ženy a ženy, vnímajúce sa ako muži.
Homosexuálov (gayovia, lesby) priťahuje rovnaké pohlavie. Princípy mužskosti a ženskosti sa vyskytujú aj v homo pároch (ženské a mužské dvojice), pričom v oboch modifikáciách koexistujú tak, že jeden z členov páru je dominantný (mužský element so všetkými atribútmi), druhý submisívny (slabší typ obdobne), inak by vzájomne, bez tejto polarity (sexus) k sebe neinklinovali a vzájomne sa nepriťahovali...

Zrušenie a vyňatie homosexuality a jej modifikácií zo zoznamu psychiatrických diagnóz v r. 1974 americkou APA (psychiatrická asociácia) a o desať rokov neskôr WHO sa udialo v dôsledku pokračujúceho agresívneho (ná) tlaku (!) homosexuálov a LGBTI loby.
Poznámka - rozhodnutie hlasovaním v tejto veci je absurdný nezmysel. Nie sú s ním odborne vyrovnaní mnohí (radoví) psychiatri. 
Je zrejmé, že ide o evidentnú anomáliu na pozadí porúch ľudského genómu, prenatálneho vývoja ľudského plodu (jeho porucha na pozadí deficitov prenosu informácií ovládačmi, prostredníctvom transmiterov - štartujúcich špecifické deje vo vnútri vyvíjajúceho sa plodu) - a či je (nie je) chorobou je potrebné rozlišovať a skúmať individuálne - prípad od prípadu. Ak sa „dá" - po súvahe vykonať intervenciu.
Poznámka - hodné predmetu ďalšieho a pokračujúceho výskumu s ambíciou na Nobelovu cenu za „prínos v oblasti normálneho vývoja sexuality ľudského plodu" (...)

Pohlavie je jedným z určujúcich atribútov sociálnych rolí. Platí obzvlášť pre ľudskú živočíšnu ríšu. V ostatnej živej prírode je známych množstvo anomálií - od hermafroditizmu (aj ľudské prípady) k partenogenéze (schopnosť samooplodnenia), ktoré vo vzťahu k človeku s jeho zvláštnou a výlučnou jedinečnosťou ako ľudia neriešime - niet dôvod, vnímame ich ako fakt, prirodzený pre daný živočíšny druh a v jeho rámci. 
Vnútorný trýznivý konflikt osobnosti dotknutého ľudského jedinca na pozadí frustrácií, deprivácií dotknutých osôb (zachytil som dva medializované prípady) po eutanázii na pozadí nevydarenej chirurgickej a hormonálnej intervencie (snaha o zmenu anatómie muža na ženu a naopak) nezmieňujem.
Zrejme neriešiteľné. Aj psychiatria je zmierená s prípadmi, ktoré prostredníctvom psychoterapeutickej intervencie nie je možné liečiť. 
Jednoznačne je za takouto poruchou horor nezmieriteľného vnútorného antagonizmu afirmácie (výber, voľba) v oblasti sexuálnej sebaidentifikácie.
Potvrdzuje ju však ako prípad trýznivej abnornality, ako fakt, ako odchýlku od bežnej štandardnej normy, ktorou je heterosexualita v celej komplexnej totalite ľudského bytia.
Len tá môže plniť predurčené spoločenské funkcie klasickej a tradičnej rodiny a jej reprodukcie v kontexte rodiny a štátu s jeho atribútmi plus reálna (nielen deklarovaná) podpora ženy matky (rodičky) a klasickej rodiny tvorenej manželstvom, ako zväzkom výlučne jedného muža a jednej ženy.

Juraj Režo

Juraj Režo

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Abonent malej publicistiky prezentujúci svoje názory ako notorický občan. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
INESS

INESS

108 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu