Tak nejako mi pripadá aj postoj pána Chrenkav jeho príspevku „Vyvolení katolíci“ v SME zo dňa 3.1.2006. Jeho„rozhorčenie“, že vo vyznaní viery sa hovorí o cirkvi katolíckeja nie všeobecnej ako si to on pamätá spred rokov, keď bol naposledyv kostole.
Citát z Katechizmu KatolíckejCirkvi bod 831:“ Slovo katolícky znamená všeobecný v zmysle celý aleboúplný. Cirkev je katolícka v dvojakom zmysle-A) preto lebo je v nejprítomný Kristus. Katolícka Cirkev od neho dostáva plnosť prostriedkov spásy,ktoré on chcel- vyznanie viery , úplný sviatostný život a vysvätení muži službu v apoštolskom nástupnictve.
V tomtozákladnom zmysle bola Cirkev katolícka v deň Turíc a bude ňou stáleaž do dňa druhého Pánovho príchodu. B) Je katolícka preto lebo ju Kristusposiela k celému ľudskému pokoleniu“.- koniec citátu.
Na okraj tohto príspevku chcem podotknúť,že v SME sa často „uvaria“ príspevky z cirkevného prostredia aleboo Cirkvi, kde autori majú malú alebo žiadnu „šajnu“ o tom čo píšu.Myslím, že je tu hlbšia nevedomosť o veciach, ktorým sa nerozumie alebo súlen chabé poznatky.
Chápem, že SME nie sú Katolícke novinyale ak už niečo vyjde na paperi, tak by tam mal byť aspoň základný pravdivýpoznatok. Lebo potom sa nedá dohodnúť na ničom, ak nie sú ujednotené termíny nasprávnej miere. Perličkou pre mňa bývajú články o vysviacaní rôznychkostolov, áut, kaplniek....atď. Uvedommesi, že vysviacajú sa diakoni, kňazi a biskupi. Iné veci môžu vysväteníslužobníci posviacať. Vrchol bol keď pápež podľa SME „vysvätil“ za svätého tohoa toho človeka. Nie vysvätil ale slávnostne vyhlásil.
Možno by si mohla redakcia nájsť nejakého človeka fundovanéhoz danej oblasti aby nevznikali podobné omyly z nevedomosti. Lebonevedomosť nie vždy ospravedlňuje.