Kto, od koho, komu?
Niekto zodpovedná za stav na dialnici D2? Za 4 roky sa preinvestovalo takmer 5 mld korún na stavbe, ktorá podľa údajov v tlači nemá štúdiu vplyvu na dopravnú situáciu! Zanterasovaní úradníci a podnikatelia sa len zhodujú v názore, že má "..veľký spoločenský prínos ..." doslova nezaplatiteľný...
Tunel spravili pekný, kľukatý, úplne podľa tradície feng-shui. Aj ho posvätili šintoistickým božstvom :) ....ale sú v strate ..kleso jen! Dočkali sme sa aj vyhlásenia, že nás Japonci zažalujú za to, že imklesol zisk a stratu si budú vymáhat od Slovenskej republiky. Komu vďačia vodiči zo Stupavy, Záhorskej Bystrice a Lozorna za kolóny? Presviedčali nás, že kamiónom a že Sitina to vyrieši! Dnes som presvedčený, že ak bola na Patrónke zápcha len ked sa stala havária pri OMV, od otvorenia tunela je kolóna áut denne až po Lamač.
Ako som to dnes sledoval: nákladné autá na D1 sa z pomalého pravého pruhu potrebujú dostať do tunela s vjazdom z ľavého pruhu. Autá zo smeru od Stupavy sa z pravého kôli pomalým náklaďákom zaraďujú do ľavého a potom , ak idú do centra - čo je väčšina osobných áut- sa vracajú späť do pravého, ktorý je zužený dopravným značením !. Z dvoch pruhov je jediný priechodný a ten je blokovany autami z Dúbravky, ktoré ak chcú ísť do tunela, musia prejst z prava cez túto spleť úplne doľava. Pre lepšiu farebnosť pribudli na ceste ešte nalepené obojsmerné červené šípky :)
Úplne nevyužitý a prázdny je jeden pás rezervovaný pre odbočujúcich na Tesco, lebo takmer všetky autá idú doprava na Patrónku a do Centra. Je úplne jasné, že nikto si nenašiel popri pozvánkach Coultharda čas na spracovanie poriadnej dopravnej štúdie.
Koho, o kom, s kým?
Koho skvelé myšlienky a prenikavé riešenie dopravy tu máme? Výsledok je otrasný.
Nadávame na tých, ktorí pobiehajú po ceste a snažia sa riešiť nesystémove riešenie, ale cítim s dopravnými policajtmi a cestármi. Denne schytávajú nadávky a prenášajú značenie.
Necítim s Národnou diaľničnou spoločnosťou.
Zo štátnej organizácie riadenej Ministrestvom dopravy, pôšt a telekomunikácii SR sa stala akciová spoločnosť: súkromná firma s účasťou štátu...Keď ide o miliardy, tým je vždy najlepšie v súkromných rukách!. Zo žabej perspektívy vodiča nevidím všetky súvislosti, ale podľa kolón vozidiel ich nevidela ani NDS pri plánovaní dopravy. Asi im uniklo, že sa do oblasti Stupavy presťahoval veľký počet Bratislavčanov čím poklesol počet obyvateľov hlavného mesta o približne 50 tisíc.
Je NDS autor a vzor, podla ktorého a s ktorým chce vláda postavit do konca svojho funkčného obdobia vyše 100km dialnic a 11 tunelov a preinvestovať tak čo najviac miliárd? Írečité slová sa potom asi stanú pevnou súčasťou slovníka vodičov po celom Slovensku. Okolo Braniska je to už jasné. Alebo to ma širšie korene?...začínam mať totiž pocit, že tieto nové zápchy pred Patrónkou už nehlásia ani na Exprese ...
.....a že si budem opakovať skloňovanie vzoru IDIOT aj poceste domov? Výjazd z diaľnice na Stupavu je otrasný tak isto. Ak sa hned nezaradíte do úplne ľavého pruhu máte smolu. Keď zapli v prvý deň po otvorení tohoto úseku semafor, kolóna áut stála až po TESCO. Teraz sú semafóry pre istotu trvalo vypnuté, čo vôbec nezvyšuje bezpečnosť. Možete sa len modlit, aby ste sa nezrazili s autami prichádzajúcimi od hypermarketu. Nedávno sa tam stretli 3 autá. ...no ďakujem pekne za takéto riešenia.