Hneď na úvod hovorím, tento blog je môj subjektívny názor. Nechcem nikoho uraziť, ale je nutné povedať širokej verejnosti pravdu z pohľadu šoféra.
Nieje taxikár ako taxikár
Pre ostatných taxikárov sú vodiči Boltu videní ako odpad. Asi najviac Vám to dajú pocítiť na hlavnej stanici v Bratislave. Asi nieje nič primitívnejšie ako správanie sa týchto "pánov". Oni môžu parkovať pred vchodom, Boltáci nech čakajú vedľa plateného parkoviska. Vyskúšal som čakať cca 5 minút v tom "účku" vedľa stánku a ihneď mi prišiel nadávať pán so srbským slovenským prízvukom, neboli sme ďaleko od krátkého fightu. Možno sa dočkáme novej série "clash of the taxi drivers"...
Flotilový partner
Vodičov vo flotilách je viac ako dôchodcov v Lídli počas výpredaja bravčového mäsa. Aké, teda máme flotily? Najviac stretávam vodičov KUKON, AK47, Entrega, Coffee taxi. Prevažne sa jedná o vodičov z Ukrajiny, nájdeme tu, ale aj Indov či Gruzincov. K jednotlivým šoférom sa vyjadrovať nebudem, vyskúšajte si jazdu a názor si urobíte sami. Poviem len toľko, že niekedy má čistejšie auto vodič OLO po 8 hodinách odvozu komunálu...Ja osobne vysávam svoje auto každý druhý deň a vždy po 5 zákazníkoch dezinfikujem svoje vozidlo. Chalani, nieje to tak náročné a určite to pomôže Vášmu hodnoteniu šoféra v apke..
Oplatí sa jazdiť pre flotilu?
Zase raz záleží čo čakáte a chcete...Flotila ktorá Vám berie 5% určite nebude odvádzať správne odvody pre Vás.
Mal som možnosť sa opýtať jedného kolegu na podmienky, firemné ho nazvem Dmytro. Podľa jeho slov mu flotila berie spolu s nájmom za auto 50% zárobku. Na výber nemá, nevie si vybaviť koncesiu a toto bolo rýchle a jednoduché riešenie, ako začať pracovať. Flotily bežne vyžadujú aby vodič robil 12 hodín pred tým ako si môže oddýchnuť. Z vlastnej skúsenosti som mal po 9.5 hodinách a prestávke na obed viac ako dosť a to mám odjazdene cez 650.000km. Ozaj skromne hovorím, je veľký rozdiel v tom či jazdíte 5 hodín po Bratislave alebo na diaľnici. Kto nevyskúšal, nevie.
Môj pohľad na Bolt
Za 45 dní som odviezol niečo cez 827 zákazníkov, hodnotenie vodiča mi skáče medzi 99% a 95%. Tie 4% mimochodom nemajú nič spoločné s kritikou zákazníkov, ale vydieraním Boltu.
Za slovom vydieraním si stojím a vysvetlím prečo!
Vodič má právo odmietnúť jazdu, ak to však urobíte veľa krát a padnete pod 80% tak začína pre Vás frustrácia. Navyše padá Váš rating šoféra čo nemá s vašou jazdou či vozidlom nič spoločné.
Aplikácia Vám jednoducho prestane posielať zákazníkov a tým pádom môžete zárobku odmávať. Problém je v tom, že niektoré jazdy sa jednoducho za aktuálnych podmienok neoplatí urobiť. Odviezli by ste mňe ponúknuté jazdy? Ja som ani auto nenaštartoval, sorry.
Bratislava hlavná stanica - Láb (€26) / vzdialenosť 31.9km
Letisko M.R Štefánika - Dunajská streda MOL Aréna (€31) / vzdialenosť 48.9km
Rajská - Hubice (€25) / vzdialenosť 30.1km
Niečo k minimálnému jazdnému €4.5, čo naozaj ostane Vám? Niečo okolo €2.52 a to som nepočítal naftu a amortizáciu. Voziť za minimálne jazdné sa oplatí iba ak za hodinu otočíte 4-5 zákazníkov čo nie je vždy možné.
Záverečné hodnotenie
Milý Edko,
25% provízia je za tvoje služby aplikácie naozaj až príliš veľké sústo. Je rozdiel obetovať svoje auto a čas alebo efektívne zabijať flotilovú Dáciu ako zahraničný šofér. Kým však budú fungovať flotily, čoraz menej ľudí bude chcieť jazdiť pre Bolt. Ceny jazdného a ponúkaných jázd čoraz viac nútia šoférov rozmýšlať či zoberú zákazníka, ono by to asi takto nemalo byť...Taktiež sa chcem opýtať, do kedy budú v Bratislave jazdiť taxíky autá ktoré nemajú SK registráciu? Tento fenomén by bolo nutné čo najskôr ukončiť, je to nefér voči Slovákom.