Neviem či sa mi to zdá ale všetky tendre ktoré rieši minister dopravy sú vždy rýchle, niekedy až tak že nevznikne možnosť iného projektu ktorý by bol asi efektívnejší a hlavne lacnejší. Za tu dobu ktorú som na Slovensku som sa však naučil že projekt je iba dobrý ak si na ňom niekto dobre zarobí, nezáleží tu na kvalite alebo efektivite.

Dobrý príklad podvodu s PPP je úsek Hronský Beňadik-Nitra, tento úsek mal zo začiatku reálnu cenu. Potom sa rozhodlo že sa úsek bude realizovať cez PPP Projekt. Cena skočila na métu pri ktorej sa priemernému človeku otočia uši okolo nosa, 4 mld €. Po rokoch sa vláda priznala že sa to dalo postaviť o 2mld € menej. Otázka je komu išlo tých pár drobných do vrecka, pripadne na účet. Ale na druhej strane luxusné dovolenky, autá prípadne spoločnícky pardon kamarátky niečo stoja.
Problém s dopravou v Bratislave je ale aj čiastočne dedičstvo po komunistoch. Nikto si nemyslel ani vo sne že tak vyrastie Petržalka, Ružinov a Karlová ves spolu s Dúbravkou. Developeri si však svoju robotu urobili dobre a spolu so zahraničnými investormi nahromadili občanov ako ovce do Bratislavy. Dnes je preto bežné že rodina vlastní 2 autá, prípadne aj viacej. Tým pádom ani cesty v meste nestačia pokryť kapacitu a to sa nebavíme ešte o ľuďoch ktorý dochádzajú za prácou. Svoju zásluhu na aktuálnom probléme má však aj hromadná doprava. Ak by existoval nosný systém tak by aspoň časť občanov pracujúcich v Bratislave chodilo s MHD. Stačilo by integrovať dopravu zo smeru Senec + okresy a Dunajská Streda-Žitný ostrov. Tu by bohate stačilo spraviť tranzitný bod na Trnavskom mýte odkiaľ by sa ľud dostal kam by len potreboval. Myslím si že veľká časť ľudí by privítalo možnosť ušetriť čas a peniaze tým že by nechali auto doma.

Nápad obchvatu ktorý dnes vidíme je neefektívny. Stačí sa pozrieť na okolité štáty. Praha, Mníchov, Paríž, Moskva, Helsinki, Bern a Zürich majú obchvat vedený ďaleko od centra metropoly a je čo najbližsie k tvaru kruhu. Kruh ako taký slúží všetkým smerom bez diskriminácie a túto vlastnosť by mal splňit aj obchvat Bratislavy. Z projektu ktorý vidím pred sebou mám skôr pocit že rieši iba niektoré regióny okolo Bratislavy. Lebo SMER-u SD chýbajú hlasy práve z regiónov blízko Bratislavy. Taktiež predstava križovatiek a zhustenej dopravy iba dáva „istoty“ práce nehodovej polície, aj tam sedí veľmi dobrý kamarát ministra takže nápad je na jedničku s hviezdičkou. Stačí sa pozrieť na Viedeň, tam určiťe urobili projektanti chybu lebo projekt vyšiel lacnejšie a funguje.
Dúfam že plánovaný obchvat vyrieši aspoň čiastočne problém dopravy pre nás obyčajných ludí. Počítám že kompetentný vo vláde ho používať nebudú lebo helikoptéry sú rychlejší spôsob dopravy a hlavne jednoducho financovateľný vdaka „tažko“ zarobeným peniazom.